Kato ETA 515

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Appie173

Kato ETA 515

Bericht door Appie173 »

Hola eenieder,

Bij de plaatselijke modelspoorgrutter heb een ik een Kato setje van de ETA 515 (opgeblazen 4-assige railbus die ook oa. op Maastricht-Aachen en Enschede-Gronau heeft gereden) zien liggen. Ik kan op internet niet zoveel over dit model vinden. Volgens spurweite-n.de is hij nog in productie, maar op lemkecollection.de vind ik 'm niet terug. Heeft iemand ervaring met dit model?

Mvg, Albert

thevandijks

Re: Kato ETA 515

Bericht door thevandijks »

Ik heb in de 1992 zo'n setje in mijn bezit gehad, mooi model! Echter loopt het niet door scherpen bogen die ik toen in mijn baan had. Was wel jammer, past natuurlijk helemaal op een grensbaanvak zoals Aken-Maastricht.

Afbeelding

Groet Hans

Overdijk

Bericht door Overdijk »

Ik heb ook een set met bijwagen, maar dan creme/blauw.

Loopt als de spreekwoordelijke trein, heel soepel ondanks de leeftijd van +/- 20 jaar. De rode versie wordt dit jaar weer opnieuw uitgebracht door Kato.

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Zolderspoor

Bericht door Zolderspoor »

Hoi Appie.

De circa 15 jaar oude combinatie ETA/ESA loopt bij mij probleemloos door R1 (van Arnold-n), maar is veel te snel. Loopt niet als een trein maar rijdt als de brandweer.

Heb goede herinneringen aan het 1:1, zie voor meer informatie Wikipedia Duitsland.

Rob

Plaats reactie