Locverlichting wisselt niet
Locverlichting wisselt niet
Ik heb met een aantal locs het volgende probleem: de frontverlichting brandt aan twee zijden, ongeacht de rijrichting. Ik heb te weinig technische kennis om te weten waar dit aan ligt. Weerstandje kapot of iets dergelijks? Bij een van de locs is het probleem ontstaan nadat ie een duikvlucht van een meter had gemaakt, incluseif een niet al te zachte landing...
Re: Locverlichting wisselt niet
indien het fleischmann loks zijn, kan het zijn dat het seleniumplaatje stuk is.
gr. Ron.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Dank voor je antwoord.
Het betreft in elk geval een fleischmann BR103 en een roco V200.
In de technosheet van de BR103 ligt aan beide kanten op de printplaat een Selenplättchen (nr 64 400). Dat is wat jij bedoelt, denk ik?
Het betreft in elk geval een fleischmann BR103 en een roco V200.
In de technosheet van de BR103 ligt aan beide kanten op de printplaat een Selenplättchen (nr 64 400). Dat is wat jij bedoelt, denk ik?
Ligt dat plaatje toevallig niet scheef / op de kop of raakt het koperen contactpuntje niet net wat anders dan dat plaatje na de val en eventuele werkzaamheden??
Zou best kunnen, ik ga in elk geval eens kijken. Het feit dat de verlichting het nog doet stemt me hoopvol dat het plaatje nog aanwezig is. Aan de andere kant, de loc was gevallen op een zoldervloer met dikke spleten tussen de planken, dus als ie weg is, is ie weg.
Ik zal eens kijken of de andere locs, bv de Roco V200, eenzelfde systeem hebben.
Ik zal eens kijken of de andere locs, bv de Roco V200, eenzelfde systeem hebben.