V212(7230 Fleischmann)

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
HeZwi

V212(7230 Fleischmann)

Bericht door HeZwi »

Hallo allemaal. :D

Ik heb problemen met m'n V212 van Fleischmann.
Hij piept en schokt hevig.
Ik denk dat hij een servicebeurtje moet hebben.
Nu ben ik helaas zelf niet zo'n techneut op dit gebied.
Wie wil m'n loc een keertje nakijken?

Groetjes.

Henk.

martinb

Re: V212(7230 Fleischmann)

Bericht door martinb »

Hoi Henk,

Ik wil het best een keer voor je doen, maar eerlijk gezegd help ik je er niet mee m.i. in tegendeel.

- Mhhhhhh dat is een vreemde reactie!

Nou.... ik zal het je uitleggen. Die 212 is een makkelijke lok om te servicen en daarmee een gewillig slachtoffer om het "vak" te leren van het schoonmaken.

- Ja, maar.... dit komt toch sporadisch voor en dan kan ik het toch beter uitbeteden aan iemand die er verstand van heeft?

Ja en nee. Die 212 kost (2e hands) een euro of 40 en als je het schoonmaken uitbesteed aan een winkel gaat het al snel naar de 40 Euro als die winkel een goede onderhoudsbeurt geeft. (je bent er een uurtje mee bezig als je het goed doet).

Verder komt het vraagstuk "loc smerig" vaker terug en daarom mijn tip om het zelf te doen.

- Ik heb echt geen idee hoe het moet en ik vindt het eng

Het niet weten heb ik geprobeerd voor je op te lossen met de volgende pagina: http://www.nproject.org/nl/algemene-tip ... _onderhoud

Het eng vinden is iets wat wordt overstraald door de trost die je hebt als het gelukt is. Echt waar, het geeft een mega "trots" gevoel!

Mijn tip: lekker zelf doen (als je het lichamelijk kunt, dat is wel een voorwaarde). Het kost je een setje nieuwe koolborstels en veertjes (euro of 4) en wasbenzine uit de klusschuur. :D

Als je het om lichamelijke redenen niet kunt (kan natuurlijk, helaas ervaring met lichamelijke gebreken......) en wellicht in Houten komt.... misschien is er iemand die het daar voor je kan doen? Zoveel werk is het niet, potje wasbenzine, tandartskrabber en wat wattenstokjes. Oh ja.... en een 9v batterij om het uit te proberen. (inderdaad, al meerdere malen gedaan op beurzen :D )

- Ik kan het echt niet, kun jij het voor mij doen in Houten?

Ken je dat verhaal met dat lichamelijke gebrek? Nou, dat ben ik. :? Rug gebroken, Houten is nog te ver weg voor mij. Het zal wel weer kunnen in de toekomst, maar ik hoop dat je loc sneller weer vrolijk zijn rondjes rijdt. :lol:

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Plaats reactie