Hoi Etba (is dat je echte naam?)
er zijn geen "domme" vragen. Want, ik ben nu een 5 tal jaar bezig met N-Spoor en ik zou het ook niet weten welk spoor je bedoelt. Hieronder is een site met ik denk alle spoor-n railsystemen. Herken je daar het type spoor dat je bedoelt?
http://www.spur-n.com/nschienen.html
Ik ken eigenlijk maar 1 spoor met een raillassysteem zoals jij dat beschrijft: de oude Fleischmann rails van de jaren 50 en 60 op grijs-kartonnen bielzen, schaal "H0" zoals Fleischman dat toen bracht (1:82).
Leek vraag
Re: Leek vraag
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Even een foto plaatsen helpt veel in dit soort gevallen.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Als je niet al te veel van die Piko rails hebt, zou ik er niet teveel moeite in steken.
Heb toch een hele hoop van deze rails, zou je 1 of 2 overgangstukjes kunnen maken. Het zal niet gemakkelijk zijn, want die Piko rails lijkt me van staal gemaakt, en moeilijk te solderen.
Maar al bij al vraag ik met toch af of het loont, want die oude rails lijkt me vrij storinggsgevoelig. Misschien dat je er nog vrij veel voor kan krijgen op een 2de-handmarkt in duitsland, door een Piko-verzamelaar of zo. 't Is te proberen, lijkt me.
groetjes,
Heb toch een hele hoop van deze rails, zou je 1 of 2 overgangstukjes kunnen maken. Het zal niet gemakkelijk zijn, want die Piko rails lijkt me van staal gemaakt, en moeilijk te solderen.
Maar al bij al vraag ik met toch af of het loont, want die oude rails lijkt me vrij storinggsgevoelig. Misschien dat je er nog vrij veel voor kan krijgen op een 2de-handmarkt in duitsland, door een Piko-verzamelaar of zo. 't Is te proberen, lijkt me.
groetjes,
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Ik denk dat er een reden is dat je 40m voor weinig hebt gekregen...
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Koop alvast een railblokje. Dat zal je beste vriend worden!
en, proef-rij die wissels toch eens keer. Want de oude Piko wielen hadden heel dikke flenzen. Mogelijk dat het huidige materieel, met normale dunne flenzen, niet graag door deze oude wissels rijdt, en snel onspoort of uit de rails hobbelt.

en, proef-rij die wissels toch eens keer. Want de oude Piko wielen hadden heel dikke flenzen. Mogelijk dat het huidige materieel, met normale dunne flenzen, niet graag door deze oude wissels rijdt, en snel onspoort of uit de rails hobbelt.
En mocht het uiteindelijk toch niet bevallen, dit type rail,
heb je in iedergeval 80 meter railstaaf en een wereld aan bielsen, kun je een prachtige werktrein mee vullen die materiaal vervoerd voor een nog aan te leggen baanvak
mvg
Freddy
heb je in iedergeval 80 meter railstaaf en een wereld aan bielsen, kun je een prachtige werktrein mee vullen die materiaal vervoerd voor een nog aan te leggen baanvak

mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Hoi,
tip van iemand die ook dacht dat je makkelijk oude en ook nog verschillende soorten rails door elkaar kan gebruiken. Kan inderdaad echter de ergenis en het vele schoonmaken bederft veel plezier. Ik heb daarom zojuist alles helemaal nieuw besteld.
Kijk eens naar Peco, kan je bij Hans bestellen, kan je ook zoals ik in Engeland bestellen, is heel goed betaalbaar en de investering is de extra spel vreugde meer als waard.
gr.
M.
tip van iemand die ook dacht dat je makkelijk oude en ook nog verschillende soorten rails door elkaar kan gebruiken. Kan inderdaad echter de ergenis en het vele schoonmaken bederft veel plezier. Ik heb daarom zojuist alles helemaal nieuw besteld.
Kijk eens naar Peco, kan je bij Hans bestellen, kan je ook zoals ik in Engeland bestellen, is heel goed betaalbaar en de investering is de extra spel vreugde meer als waard.
gr.
M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here