Nieuw Banenplan

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
hennel

Nieuw Banenplan

Bericht door hennel »

Hier mijn nieuwe banenplan waarmee ik na de zomer wil starten.Heb al twee opmerkingen gekregen.
A-Tussen ruimtes in station zijn te klein voor de perons minimaal 40mm.
B-Station diagonaal te laten lopen in plaats zoals nu horizontaal langs de rand van de tafel.
Hier de tekening en ook in 3D spanten zijn al in getekent.
Afbeelding
Afbeelding

Hennie

Onderwerp starter
hennel

Re: Nieuw Banenplan

Bericht door hennel »

Heb even geprobeerd (na de tip van Freddy)om het station diagonaal te maken.En ik denk dat ik dan misschien met bocht wissels moet werken.Wordt wel krap.
Afbeelding

Hennie

Onderwerp starter
hennel

Bericht door hennel »

Heeft er iemand een voorbeeld voor mij om in het station en het boven liggende spoor in tekening 1 de tussen liggen de ruimtes tussen de rails te verbreden naar 40 mm.Zo dat er een perron tussen past.

Hennie

Detlev

Bericht door Detlev »

Het ziet er misschien wat raar uit maar als je de linkerbocht na het station helemaal dubbelspoor door laat lopen naar het dubbelspoor deel dat je al hebt spaar je de ruimte voor 1 wissel uit, die ruimte kun je dan gebruiken om je perrons te creëren...

Eventueel zou je dat aan de rechterkant ook kunnen doen door op het rechte stuk vóór de bocht al te splitsen. Op die manier heb je twee keer een wissel uitgespaard, of zelfs drie als je het meteen naar 4 sporen brengt. Moet je alleen mogelijk wel met flexrail gaan werken om de buitenbochten mooi te krijgen.

Onderwerp starter
hennel

Bericht door hennel »

Detlev,

Het station wordt in beiden richtingen bereden dus beiden kanten mogelijk om over vier sporen te rijden.Als ik het zou veranderen zo als jij aan geeft worden de mogelijkheden minder dus ook minder blokken(Heb er nu 14).Mij gaat het hoofdzakelijk om de rails in het station iets meer uit elkaar te liggen zo dat er ook een perron tussen past van 40mm.

Hennie

Detlev

Bericht door Detlev »

Ja, maar ik zeg niet dat je het écht dubbelspoor moet maken, alleen dat je de eerste wissel véél verder van het station legt. Dan lijkt het wel tegenspoor op een stukje, maar het geeft je net de ruimte om in je station wat meer breedte te creëren.

spoor65

Bericht door spoor65 »

Afbeelding

mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
hennel

Bericht door hennel »

Ik ge er mee aan de gang kijken of het lukt foto volgt spoedig.

Hennie

Onderwerp starter
hennel

Bericht door hennel »

Hier twee optie's van mijn baan.Heb nu rekening gehouden met de peron breedte van 40mm.
Afbeelding
Afbeelding
Heb nog niet het gevoel dat ik er al ben en welke baan het wordt.
Zo als Freddy het getekent heeft is ook een optie maar helaas krijg ik het in wintrack niet voor elkaar.

Hennie

Onderwerp starter
hennel

Bericht door hennel »

Heeft even geduurd maar hier een nieuwe optie van baanplan 2
Baanplan 1 ben ik nog mee bezig.
Afbeelding

Hennie

Plaats reactie