Spoorbezettingsmelder, 4-voudig
-
Onderwerp starter - Berichten: 1470
Re: Spoorbezettingsmelder, 4-voudig
De voeding van de trein gaat via de bezetmelder, dat is hoe de bezetmelder weet dat er een trein is (omdat er stroom loopt).
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Op het schema staat de voeding voor de trein niet op getekend. Die moet je erbij denken. In dit geval is de dikke blauwe draad de ene pool van de voeding (vb "K" in het geval van digitaal), en de doorlopende spoorstaaf onderaan de ander pool (vb "J" indien digitaal).
Ik slijp tegenwoordig de isolatiesleufjes door met een slijpschijfje, en steek er een klein stukje plasicard tussen om te vermijden dat de 2 railstaven op termijn tegen elkaar zouden kunnen schuiven (vb door termische uitzetting).
Ik slijp tegenwoordig de isolatiesleufjes door met een slijpschijfje, en steek er een klein stukje plasicard tussen om te vermijden dat de 2 railstaven op termijn tegen elkaar zouden kunnen schuiven (vb door termische uitzetting).
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
De rijspanning komt niet uit de bezetmelder, maar de rijstroom loopt door de bezetmelder. Je moet de rijspanning nog extra aansluiten, en dat is niet getekend op het schema.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Op deze manier dus:

Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan