Pagina 1 van 1
Re: Spoorbezettingsmelder, 4-voudig
Geplaatst: 20 jan 2013 21:55
door evo
De voeding van de trein gaat via de bezetmelder, dat is hoe de bezetmelder weet dat er een trein is (omdat er stroom loopt).
Re: Spoorbezettingsmelder, 4-voudig
Geplaatst: 20 jan 2013 22:04
door Michiel
Op het schema staat de voeding voor de trein niet op getekend. Die moet je erbij denken. In dit geval is de dikke blauwe draad de ene pool van de voeding (vb "K" in het geval van digitaal), en de doorlopende spoorstaaf onderaan de ander pool (vb "J" indien digitaal).
Ik slijp tegenwoordig de isolatiesleufjes door met een slijpschijfje, en steek er een klein stukje plasicard tussen om te vermijden dat de 2 railstaven op termijn tegen elkaar zouden kunnen schuiven (vb door termische uitzetting).
Re: Spoorbezettingsmelder, 4-voudig
Geplaatst: 21 jan 2013 10:03
door Michiel
De rijspanning komt niet uit de bezetmelder, maar de rijstroom loopt door de bezetmelder. Je moet de rijspanning nog extra aansluiten, en dat is niet getekend op het schema.
Re: Spoorbezettingsmelder, 4-voudig
Geplaatst: 21 jan 2013 14:40
door shoven
Op deze manier dus:
