Even voorstellen: Robbert-Jan

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Robbert-Jan

Even voorstellen: Robbert-Jan

Bericht door Robbert-Jan »

Hallo beste forumgenoten!

Gisteravond heb ik mij aangemeld als nieuw lid op dit forum. Mijn naam is Robbert-Jan Kruit en ben 45 jaar, getrouwd en stiefvader van twee superkids (dochter 18, zit momenteel een jaar in de US en zoon 13, treinengek).

Een tijdje geleden heb ik mijn jeugdhobby weer opgepakt. Destijds was ik vooral bezig met het leggen van zo veel mogelijk rails, de omgeving was niet belangrijk. Verder dan wat half gemodelleerd piepschuim ben ik toen niet gekomen. Uiteindelijk heb ik de hele handel voor een appel en een ei verkocht omdat m'n interesses nogal veranderd waren... Eeuwig zonde, maar gedane zaken nemen geen keer!

Mijn interesse gaat nu juist uit naar het maken van een fraaie scenery en het digitaliseren van de treinenloop. Het internet is nu een enorme informatiebron, in tegenstelling tot destijds (Commodore 64). Mede op dit forum zijn prachtige voorbeelden te vinden en heel veel tips & tricks. Om niet alleen te kunnen lezen maar ook te kunnen delen en vragen ben ik nu lid geworden.

Voor zoonlief heb ik een kleine treinbaan opgezet waar hij goed mee overweg kan. Een dubbele lus met een station, wat berglandschap en een dorpje op een standaard formaat spaanplaat (125 x 62 cm). Voorzien van digitale treinbesturing (Roco Lokmaus2), handwissels en verlichting beleeft hij er veel plezier aan. Nog wat bergen modelleren en het station voorzien van wat (SMD) leds en dan is het klaar, een leuke baan voor onze knul! Helaas heeft de booster het begeven, dus daar moeten we even een nieuwe (2e hands) voor zoeken.

Uitdaging bij het opzetten van mijn eigen baan is ook ruimte. Uiteraard wil ik wel wat uitgebreider. In de studeerkamer heb ik een oppervlak van 165 x 105/80 cm vrij kunnen maken (met een schuine zijde) waarbij er zo'n 70 cm over het bureau heen hangt. Dan maar wat krapper achter de pc ;) . Inmiddels heb ik na veel wikken en wegen (en opnieuw beginnen) een baan in opbouw die moet voldoen aan mijn wensen. In het desbetreffende forum zal ik jullie snel voorstellen aan "Riedkirche" (wij wonen aan de Rietkerkweg, vandaar...), daar zal ik ook regelmatig updates plaatsen.

Ik heb wel werk, maar even geen baan! Mijn oude baan in ons vorige huis: Riedkircher Tal (http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=7085)

Ad_M

Re: Even voorstellen: Robbert-Jan

Bericht door Ad_M »

Welkom op het N-Spoorforum Robbert-Jan

Succes met de bouw van je baan
En misschien een foto van de baan van je zoon?
Ga je de baan opbouwen in de US of in NL?

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Onderwerp starter
Robbert-Jan

Hallo Ad,

Dank je wel (2x!). Een foto van de baan van m'n zoon heb ik op dit moment even niet voorhanden. Die staat op z'n kant te wachten op een vervangende booster voor z'n Lokmaus... Ik heb wel wat foto's paraat van een diorama dat ik gebouwd heb. Het is inmiddels alweer ter ziele (op z'n kop gevallen, niets meer aan te redden :( ) maar misschien toch leuk om te laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Riedkirche wordt gewoon hier in Rotterdam gebouwd. Alleen onze dochter zit een jaar in de US voor een jaartje university-ervaring, de rest van het gezin niet. Daarom heb ik ook zo weinig ruimte, ze komt na dat jaar gewoon weer thuis. Ik mag haar kamer dus niet in beslag nemen :D

Groet,
Robbert-Jan.

[edit] Moet ik natuurlijk niet vergeten de foto's bij te plaatsen!

Ik heb wel werk, maar even geen baan! Mijn oude baan in ons vorige huis: Riedkircher Tal (http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=7085)

Sithlord76

Bericht door Sithlord76 »

Dat ziet/zag er goed uit Robbert-Jan!

Gr. Niels.

Esu Ecos, Itrain, OC32, S88SD16-n

Wim

Bericht door Wim »

Welkom Robbert-Jan.

Leuk diorama heb je daar (op de foto)
We zijn heel benieuwd naar de andere baan, die even in de repair staat!
We gaan dat vast eens vernemen............... veel plezier hier.

erik

Bericht door erik »

Welkom

Krab

Bericht door Krab »

Welkom Robbert-Jan op het N - forum.

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Marcel

Bericht door Marcel »

Welkom Robert Jan,die diorama ziet/zag er veelbelovend uit voor je nieuwe baan,we zijn benieuwd.
en nog veel lees en kijk plezier hier.

richard7877

Bericht door richard7877 »

Robbert-jan ook namens mij welkom hier op het forum!

Groeten Richard

http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

Traibergen

Bericht door Traibergen »

Welkom op het n spoorforum Robbert-jan!

Onderwerp starter
Robbert-Jan

Heren, dank voor het hartelijke welkom!

Ik ben even druk momenteel, maar zal snel de voortgang aan Neu Riedkirche gaan posten onder het betreffende forum!

Groet,
Robbert-Jan.

Bouwe
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Bouwe »

Welkom!

mvg Bouwe

Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways

BenQ

Bericht door BenQ »

Robbert Jan,
Welkom op dit forum. :roll:
Sterkte met Koploper en iTrain. ;)

Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Plaats reactie