Gisteravond heb ik mij aangemeld als nieuw lid op dit forum. Mijn naam is Robbert-Jan Kruit en ben 45 jaar, getrouwd en stiefvader van twee superkids (dochter 18, zit momenteel een jaar in de US en zoon 13, treinengek).
Een tijdje geleden heb ik mijn jeugdhobby weer opgepakt. Destijds was ik vooral bezig met het leggen van zo veel mogelijk rails, de omgeving was niet belangrijk. Verder dan wat half gemodelleerd piepschuim ben ik toen niet gekomen. Uiteindelijk heb ik de hele handel voor een appel en een ei verkocht omdat m'n interesses nogal veranderd waren... Eeuwig zonde, maar gedane zaken nemen geen keer!
Mijn interesse gaat nu juist uit naar het maken van een fraaie scenery en het digitaliseren van de treinenloop. Het internet is nu een enorme informatiebron, in tegenstelling tot destijds (Commodore 64). Mede op dit forum zijn prachtige voorbeelden te vinden en heel veel tips & tricks. Om niet alleen te kunnen lezen maar ook te kunnen delen en vragen ben ik nu lid geworden.
Voor zoonlief heb ik een kleine treinbaan opgezet waar hij goed mee overweg kan. Een dubbele lus met een station, wat berglandschap en een dorpje op een standaard formaat spaanplaat (125 x 62 cm). Voorzien van digitale treinbesturing (Roco Lokmaus2), handwissels en verlichting beleeft hij er veel plezier aan. Nog wat bergen modelleren en het station voorzien van wat (SMD) leds en dan is het klaar, een leuke baan voor onze knul! Helaas heeft de booster het begeven, dus daar moeten we even een nieuwe (2e hands) voor zoeken.
Uitdaging bij het opzetten van mijn eigen baan is ook ruimte. Uiteraard wil ik wel wat uitgebreider. In de studeerkamer heb ik een oppervlak van 165 x 105/80 cm vrij kunnen maken (met een schuine zijde) waarbij er zo'n 70 cm over het bureau heen hangt. Dan maar wat krapper achter de pc