Hallo eenieder,
Afgelopen zaterdag dacht ik slim te zijn met een impulsaankoop. Ik zag een Atlas draaischijf in de winkel voor €36,-. Dat leek me een mooie budgetoplossing om meerdere kleine railbussen en ander grut in het schaduwstation te stallen zonder voor elk railbusje een aparte wissel te moeten aanschaffen. Eenmaal thuis bleek een en ander wat ingewikkelder dan gedacht. De schijf heeft geen aansluitrails, maar alleen uitsparingen waarin je zelf de sporen (bijna) tegen de schijf aan kan leggen. De aanliggende sporen worden dus niet door de draaischijf elektrisch gevoed. En daar zit mijn probleem. Voorlopig is de elektrische uitrusting van mijn baan nog uiterst provisorisch en minimaal. Er zijn twee trafo's met elk een stroomkring die met losse draadjes aan de rails zijn verbonden. Sporen worden aan en uitgeschakeld door de handbediende wissels waar ze aan liggen. Ik sta dus niet te springen om nu voor elk spoortje aan de draaischijf aparte schakelaars te gaan kopen en installeren, maar ik zie weinig alternatieven. Heeft iemand hier nog een briljante oplossing voor?
Mvg, Albert Nijenhuis
Ondervoede draaischijfsporen
Re: Ondervoede draaischijfsporen
Hallo Albert,
En een draaischakelaar, is dat wat? Als je een goede elektronicazaak in de buurt hebt, kun je daar vast wel krijgen wat je wilt (aantal standen = aantal sporen).
Ik bedoel zoiets, krijg je een beetje idee van de prijs, maar er is heel veel keus.
Groet,
Jan
En een draaischakelaar, is dat wat? Als je een goede elektronicazaak in de buurt hebt, kun je daar vast wel krijgen wat je wilt (aantal standen = aantal sporen).
Ik bedoel zoiets, krijg je een beetje idee van de prijs, maar er is heel veel keus.
Groet,
Jan