Duitse segmentenbaan

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Bjor

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door Bjor » 05 aug 2019 15:00

Helemaal waar Jan! Aan het werk maar weer :roll:

Ben

Liefhebber van N-spoor, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II
en verder alles wat met groot- en modelspoor te maken heeft.

traiNiac

Bericht door traiNiac » 05 aug 2019 16:55

Bjor schreef:
05 aug 2019 12:03
En er zit een keerzijde aan al dat gemierenn....k; het kost allemachtig veel tijd :?
Maar ik klaag niet, want het blijft genieten. Voor mij is het 't fijne van het kleine. Daar houd ik van.
Daar sluit ik me van harte bij aan Ben. De etalages zien er fantastisch uit.

Onderwerp starter
Bjor

Bericht door Bjor » 13 sep 2019 19:04

Deze maand laten we een geheel nieuwe badkamer installeren. Alles wordt vernieuwd, ook de zand-cementvloer. Dat betekent dus breken, beuken, hakken en slijpen. Soms bedroeg het zicht in huis minder dan op een vroege herfstochtend op een mistige A2 en vlijde zich dag na dag geruisloos een steeds dikkere laag stof op alles in het huis. Ik had eerst nog het plan mijn baan af te dekken met een groot vel dun plastic, maar hoe verwijder je dat later zonder dat je het stof dat er op ligt alsnog over je baan uitstort?
Het rijdend materieel is vooraf volledig ingepakt in zijn ovp en zorgvuldig opgeborgen. De baan die op de (open) overloop op de 2e verdieping staat liet ik onbeschermd. Wel heb ik het trapgat afgesloten met twee aan elkaar gestikte verhuisdekens uit de bouwmarkt en dat blijkt verrassend veel stof tegen te houden. Zeker, er ligt een dunne, grijze waas over de baan, maar die is makkelijk met een stofzuiger schoon te maken. Toen ik na alle breekwerkzaamheden mijn zwarte Anna met Tomix stofzuiger op de baan zetten, reed die na twee warmlooprondjes soepeltjes over de baan. Na een paar rondjes zat er wat heel fijn stof in de Tomix.

Waarom dit lange verhaal? Wel, ga je verbouwen, dat kan een paar verhuisdekens die zo goed mogelijk passend in het trapgat of deuropening worden gehangen een aanzienlijke hoeveelheid stof afvangen. Misschien beter dan een vel bouwplastic.

Volgende week wordt er getegeld. Ik opperde nog even om die tegels bij een printshop.................., maar dat leek toch niet zo'n goed idee. Omdat we alles hebben uitbesteed, hoefde ik alleen maar koffie en koeken aan te voeren en kon ik ondertussen nog iets aan de baan doen.
Dat werd de bedrading van alle lichtpunten in het station aanleggen en op een schakelpaneel één centrale schakelaar aanbrengen.
Dat is gelukt. Hierbij het geheel verlichte station:

Afbeelding

Afbeelding

Over een week of twee lekker schoonmaken en dan weer door...........

Ben
Laatst gewijzigd door Bjor op 14 sep 2019 06:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Liefhebber van N-spoor, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II
en verder alles wat met groot- en modelspoor te maken heeft.

Folkert van Wijk

Bericht door Folkert van Wijk » 13 sep 2019 22:23

Ontzettend mooi, sfeer en stijlvol.

haverkatrans

Bericht door haverkatrans » 14 sep 2019 08:51

Om met 2 woorden te spreken.
SUPER MOOI

Arnold

Plaats reactie