Ik zie heel veel mooie locs te koop met alleen frontseinverlichting. Is cabineverlichting eigenlijk redelijk makkelijk naderhand in te bouwen?
(Aangezien ik in de toekomst graag alleen treinen wil laten rijden met volledige verlichting vraag ik me af of ik nu ook locs kan kopen met alleen frontverlichting en vervolgens naderhand de cabineverlichting in te bouwen). O ja, ik rij digitaal.
cabineverlichting inbouwen?
cabineverlichting inbouwen?
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: cabineverlichting inbouwen?
Als je decoder uitgangen over heeft, is het met een klein SMD ledje en weerstandje zeker te doen
Mvg,
Ad
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Veel Fleischmann locs (de oudere modellen) hebben trouwens door hun bouwwijze en plaatsing van de lampjes, als neveneffect dat de cabine verlicht is.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
O.K. bedankt voor de antwoorden!
Groeten, Roger
Klopt! Dat is wat ik precies gedaan heb met een BR 111 S-Bahn in 2011; een van mijn eerste zelf van analoog naar digitaal omgebouwde locjes. Voor een ombouwverslag, tips en reacties klik HIER.Ad_M schreef:...Als je decoder uitgangen over heeft, is het met een klein SMD ledje en weerstandje zeker te doen...
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController