Vreemd gedrag Wissel decoder
Vreemd gedrag Wissel decoder
a
Laatst gewijzigd door Nighthawk op 25 dec 2014 20:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Vreemd gedrag Wissel decoder
Het irritante van een TC vond ik dat je ok op de TC wissel nummer moest instellen.
Hebben wissel 1 en wissel 5 hetzelfde adres en output nummer (of hoe dat ook precies mag heten?)
Guus
Hebben wissel 1 en wissel 5 hetzelfde adres en output nummer (of hoe dat ook precies mag heten?)
Guus
fred
simpel op te lossen
wdd 1 opnieuw instellen met het juiste adres, knopje drukken en adres 1 afbuigend drukken
wdd 2 opnieuw instellen met het juiste adres, knopje drukken en adres 5 afbuigend drukken
voor verdere info : http://rosoft.info/Wissel-Decoder-DCC.html
gr.
M.
simpel op te lossen
wdd 1 opnieuw instellen met het juiste adres, knopje drukken en adres 1 afbuigend drukken
wdd 2 opnieuw instellen met het juiste adres, knopje drukken en adres 5 afbuigend drukken
gr.
M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Fred, en tevens wil ik je vragen hoe je ze voed, voltage, vermogen en wat staat er allemaal op deze voeding?Maurits71 schreef:fred
simpel op te lossen
gr.
M.
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Fred allemaal de verkeerde handelingen, zoals je zelf al had bemerkt los je hier je simpel op te lossen probleem niet op.Nighthawk schreef:Ik heb de WDD8 Wisseldecoder van Rosoft
ik heb de stekkers eruit gehaald en opnieuw ingeplugd
TC resetten , koploper opnieuw opstarten
niets helpt de wissels blijven dubbel werken 1 met 5 2 met 6 enz. enz.
weet iemand misschien wat het probleem is of kan zijn
ik kom er niet meer uit en weet niet meer waar het te zoeken
Vr. Gr. Fred
Oorzaak van je probleem WDD1 heeft dezelfde wisseladressen als WDD2
Oplossing
WDD2 opnieuw programmeren, door op WDD2 hetknopje te drukken zodat daar op het gele ledje gaat branden, dan via de TC wisseladres 5 afbuigend bedienen, ledje gaat uit en het probleem is opgelost.
Groetjes
a
Laatst gewijzigd door Nighthawk op 25 dec 2014 20:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Fred,
Allemaal onnodige handelingen.
Draadjes gewoon laten zitten en alleen het knopje op de WDD drukken welke je wil programmeren/instellen.
Meer is er niet voor nodig.
En die fleischmann trafo is die uit een startsetje? Een 6735 soms?
Groetjes
Allemaal onnodige handelingen.
Draadjes gewoon laten zitten en alleen het knopje op de WDD drukken welke je wil programmeren/instellen.
Meer is er niet voor nodig.
En die fleischmann trafo is die uit een startsetje? Een 6735 soms?
Groetjes
a
Laatst gewijzigd door Nighthawk op 25 dec 2014 20:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Fred,
Die trafo's zijn niet geschikt, deze leveren slechts 0,5A aan stroom.
Voor een goede werking van de wissels en meerdere wisseldecoders in het algemeen heb je een trafo nodig die minimaal 2A aan stroom kan leveren.
Dat is bij 14V 28VA
Of 16V 32VA
Wat je nu hebt is 14V 7VA.
Groetjes
Die trafo's zijn niet geschikt, deze leveren slechts 0,5A aan stroom.
Voor een goede werking van de wissels en meerdere wisseldecoders in het algemeen heb je een trafo nodig die minimaal 2A aan stroom kan leveren.
Dat is bij 14V 28VA
Of 16V 32VA
Wat je nu hebt is 14V 7VA.
Groetjes
Hallo Fred
Wat voor een soort wisselaandrijvingen gebruik je ?
Martin de Deugd
Wat voor een soort wisselaandrijvingen gebruik je ?
Martin de Deugd
a
Laatst gewijzigd door Nighthawk op 25 dec 2014 20:21, 2 keer totaal gewijzigd.
fred, ik heb ooit speciaal voor de wdd en de servo switchen bij conrad een elma trafo gekocht koste iets van 15 euro of zo, anders bij picomtt of zoiets hebben ze zat trafo's .
wim zegt niet voor niets dat je huidige trafo niet toerijkend is.
wim zegt niet voor niets dat je huidige trafo niet toerijkend is.
a
speciaal voor de wdd en de servo switchen bij conrad een elma trafo gekocht
https://www.conrad.nl/nl/universele-net ... 14390.html
deze dus
https://www.conrad.nl/nl/universele-net ... 14390.html
deze dus
-
hoi,
Ik gebruik ook fleischmann trafo's voor mijn wdd 's.
Nu zag ik op picommit een trafo van 15 volt 2.8 A 40watt is deze voldoende voor een 4 tal wdd's van 8 wissels of moet ik voor een 6.7 A 100 watt gaan ?
Ik gebruik ook fleischmann trafo's voor mijn wdd 's.
Nu zag ik op picommit een trafo van 15 volt 2.8 A 40watt is deze voldoende voor een 4 tal wdd's van 8 wissels of moet ik voor een 6.7 A 100 watt gaan ?
Groeten Arnold en zoons.
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
Je schakelt al die wissels toch niet in één keer om? Dan is de kleinere meer dan voldoende.
-
Dat klopt, maar als ik straks via de pc ga rijden, schakelen er dan niet meer wissels tegelijk , vandaar mijn vraagmartinb schreef:Je schakelt al die wissels toch niet in één keer om? Dan is de kleinere meer dan voldoende.
Groeten Arnold en zoons.
a
Er schakelen bijna nooit meerdere tegelijk. Volgens mij kun je dat ook instellen in veel programma's. Als je trafo voldoende peut heeft voor 2 of 3 wissels tegelijk ben je praktisch altijd gedekt.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Er schakelen nooit meer dan 1 wissel tegelijk. De centrale kan niet meer dan 1 opdrachten te gelijk uitvoeren.
Volgens mij was mijn advies in deze gewoon heel duidelijk. Gebruik een trafo van 15V of 16V die 2A kan leveren.
Meer is niet nodig en dat meer zal ook nooit worden benut.
Groetjes
Volgens mij was mijn advies in deze gewoon heel duidelijk. Gebruik een trafo van 15V of 16V die 2A kan leveren.
Meer is niet nodig en dat meer zal ook nooit worden benut.
Groetjes
a
Laatst gewijzigd door Nighthawk op 25 dec 2014 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
VA is voltampere. En zoals de naam doet vermoeden Is dit te berekenen door het aantal volt x aantal ampère.
Dan nu: de wet van ohm zegt: P=U*I (watt of VA=spanning*stroom.
In jouw geval dus heel simpel het aantal VA delen door het aantal Volt om het aantal ampère te weten te komen.
Ps een aantal heren hier hebben al diverse keren naar wat voedingen verwezen. Mijn advies Is ook bij picommit een voeding te kopen. Ik heb zelf een 12v 6A onder mijn baan en die voeding Is zwaar genoeg om zowel wissels als verlichting van sap te voorzien. Dus geen gedoe met alles een eigen voeding. (daar zijn genoeg voor en nadelen voor te verzinnen. Die discussie ga ik even uit de weg)
Dan nu: de wet van ohm zegt: P=U*I (watt of VA=spanning*stroom.
In jouw geval dus heel simpel het aantal VA delen door het aantal Volt om het aantal ampère te weten te komen.
Ps een aantal heren hier hebben al diverse keren naar wat voedingen verwezen. Mijn advies Is ook bij picommit een voeding te kopen. Ik heb zelf een 12v 6A onder mijn baan en die voeding Is zwaar genoeg om zowel wissels als verlichting van sap te voorzien. Dus geen gedoe met alles een eigen voeding. (daar zijn genoeg voor en nadelen voor te verzinnen. Die discussie ga ik even uit de weg)
Fred,
even niet lullig bedoelt, puur als advies. Het valt me op dat je vaak een vraag stelt, er een duidelijk antwoord/ advies/oplossing op danwel voor krijgt en dat je dan toch iets anders gaat doen of ergens anders naar gaat kijken.
Nu maakt het me verder niet uit, echter het kan allemaal heel simpel zijn echter je maakt het zelf altijd zo ingewikkeld.
inzake de wdd. het probleem is duidelijk je trafo is niet sterk genoeg, de oplossing is ook duidelijk, koop een trafo die 15/16v 2a afgeeft, die kan je bestellen bij Picom en je probleem is opgelost.
hoef je niet verder te kijken, niet verder te vragen en nog veel belangrijker, je kan rijden met de treintjes
gr.
M.
even niet lullig bedoelt, puur als advies. Het valt me op dat je vaak een vraag stelt, er een duidelijk antwoord/ advies/oplossing op danwel voor krijgt en dat je dan toch iets anders gaat doen of ergens anders naar gaat kijken.
Nu maakt het me verder niet uit, echter het kan allemaal heel simpel zijn echter je maakt het zelf altijd zo ingewikkeld.
inzake de wdd. het probleem is duidelijk je trafo is niet sterk genoeg, de oplossing is ook duidelijk, koop een trafo die 15/16v 2a afgeeft, die kan je bestellen bij Picom en je probleem is opgelost.
hoef je niet verder te kijken, niet verder te vragen en nog veel belangrijker, je kan rijden met de treintjes

gr.
M.
Fred,
Met VA wordt het vermogen bedoeld, ik heb bv een ringkerntrafo, 2x 18 V 6,25 A, dat is dus 2 x 18 x 6,25 = 225 VA.
Met VA wordt het vermogen bedoeld, ik heb bv een ringkerntrafo, 2x 18 V 6,25 A, dat is dus 2 x 18 x 6,25 = 225 VA.
-
N.a.v. mijn vraag en de gegeven antwoorden een trafo gekocht bij picommit een 15v 4 A 60 watter. aangesloten en hij doet het super.
Bedankt.
Bedankt.
Groeten Arnold en zoons.