Hoi,
Ik heb een Minitrix kof II 12439 en een FLM 7218 rangeerloc gekocht/geboden via catawiki.
Nu dacht ik, naiëf genoeg een koopje te doen om 50 en 60 euro uit te geven voor de locjes.
Dus totaal 110 mits ze veel duurder staan online (meestal).
Les weeral geleerd..
Het verhaal van de 7218 zal ik in een ander draadje starten die wel ok is.
Nu: Mits de persoon 100% goede score had ging ik er vanuit dat alles ok was.
Mogelijk zit hij ook op dit forum?
Het schattig locje mankeert een beetje versiering (wieltje) en een beetje verf eraf aan een zijde.
Och niet erg in het echt blijven ze ook niet zo mooi.
Ik test hem analoog uit met een batterij, rijdt goed, maar geen verlichting.
Ik test hem digitaal uit want het is nochtans naar mijn weten een digitale loc.
Een immens gezoom geluiden, heel bizar.
Ik open hem, hmm waar zit die decoder?
Geen decoder, de kabeltjes waren met een krimpkous vastgezet, de verlichting hangt gewoon los en veel te kort geknipt.
Tof...
En nu? Ik wil hem toch digitaal maken, iemand advies en welke decoder etc?
Geen dure decoder aub. Ik dacht aan een keuhn, lenz of tran, eentje dat de velrichting kan aansturen en de rijrichting.
En hoe moet ik hem schakelen?
minitrix kof II - issues
minitrix kof II - issues
Mvg,
Davy aka Ratticus
-----------------
There are no stupid questions, only stupid answers.
Davy aka Ratticus
-----------------
-
Re: minitrix kof II - issues
Ah ok en hoe groot zijn die want zo een locje is enorm klein, zijn ze goed?
Bevestiging zal ook niet simpel zijn noch de aansluiting
Bevestiging zal ook niet simpel zijn noch de aansluiting
Mvg,
Davy aka Ratticus
-----------------
Davy aka Ratticus
-----------------
hoi,
Volgens mij zit er een speciale decoder in. motor is iets van 6 volt. Decoder is klein. Bij catawiki ben je trouwens voor dit soort problemen ingedekt. Weet niet wat er in de advertentie heeft gestaan maar als daar zaken in hebben gestaan waaraan het product niet voldoet sta je aardig sterk .
met vr gr rob
Volgens mij zit er een speciale decoder in. motor is iets van 6 volt. Decoder is klein. Bij catawiki ben je trouwens voor dit soort problemen ingedekt. Weet niet wat er in de advertentie heeft gestaan maar als daar zaken in hebben gestaan waaraan het product niet voldoet sta je aardig sterk .
met vr gr rob
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Wat rob zegt. Maar mocht je het aandurve, de Decoder is van doehler en haass. Is Idd een speciaaltje. Motor is Idd geschikt voor 6v!
En voor inbouwen staan massa's links op internet. Dus dat is ook opgelost.
Fred

Fred
Als de decoder niet de duur is kan ik het wel aan denk ik.
24 euro blijkbaar. een DH06A
Probleem is dat ik het afdekplaatje voor de decoder ook niet heb maar improviseer ik wel.
Er staat niet bij dat hij digitaal of analoog is dus de verkoper zal ermee weg lopen.
Ook al dit model met die nummer sowieso digitaal.
24 euro blijkbaar. een DH06A
Probleem is dat ik het afdekplaatje voor de decoder ook niet heb maar improviseer ik wel.
Er staat niet bij dat hij digitaal of analoog is dus de verkoper zal ermee weg lopen.
Ook al dit model met die nummer sowieso digitaal.
Mvg,
Davy aka Ratticus
-----------------
Davy aka Ratticus
-----------------