Ik zie de mooiste banen.
Prachtige foto's.
Schitterende modules.
Maar vaak zie ik matige, of geen rand afwerkingen van de banen.
Ik weet er één twee drie ook geen mooie oplossing voor.
Misschien hebben jullie een mooie afwerking bedacht die ik nog niet gezien heb.
Groet uit een fris Sindelova.
Rand afwerking van banen.
Re: Rand afwerking van banen.
Photoshop. Of een mooi geschilderd stukje triplex meenemen als je op een beurs loopt.
Of bedoel je voor je eigen baan?
Of bedoel je voor je eigen baan?

-
Het is gewoon een kwestie van alle open ruimtes afdichten met karton, schuim, hout, plamuur verzin iets leuks en dan de buitenkant schilderen. In het begin deed ik dat met grijs of groen maar dat was het niet echt. Wat blijkt door dat die kleuren te weinig contrast hebben met het landschap blijft je aandacht een beetje rond de rand van het diorama hangen. Probeersel met roest en rood tinten bleken een veel beter effect te hebben, door het contrast word je aandacht gelijk het diorama( of je modelbaan) in getrokken. Zwart wil daar ook nog vrij aardig voor werken, dus tegenwoordig gebruik ik hoofdzakelijk steenrood voor het afwerken van m'n diorama en af en toe op verzoek of bij ondergrondse bouwwerken zwart.
Zie mijn vele diorama's hier op het forum voor voorbeelden, groetjes Michiel
Zie mijn vele diorama's hier op het forum voor voorbeelden, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Dank voor je antwoord.
Steenrood is een mooie kleur.
Dus dat ga ik doen.
Steenrood is een mooie kleur.
Dus dat ga ik doen.
-
Om heel precies te zijn gebruik ik Gamma muurverf kleurcode IG197-D, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Dat is ook voor mij een goed advies Michiel.
Ik heb het genoteerd voor als ik zo ver ben.
Bedankt.
m.vr.gr.
Hans
Ik heb het genoteerd voor als ik zo ver ben.
Bedankt.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Bij Duisburg-Beksheim heb ik de bakken een beetje donkergroen geverfd. Dat vond ik ook wel mooi staan. Adriaan, je haalt wel een goed punt aan. Ik erger me ook een beetje aan waar ik hier thuis tegenaan kijk. Maar ik wil wel een oplossing met luikjes o.i.d., want de bereikbaarheid blijft belangrijk bij 'verborgen' sporen.
J.
J.