Re: Békaháza - vooral periode IV etc. (einde verhaal?)
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Heel bijzonder, zo'n Hongaarse spoorlijn. En ja, zo'n boekenplankbaan doet het goed. Daar is N spoor duidelijk in het voordeel.
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Het is iig herkenbaar als een MÁV M41tv_man schreef:Het is de bedoeling om de modellen nog eens te herzien, vooral de rode die wat wegheeft van de DB V160 zou wat netter mogen.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Er wordt weer aan het spoor gebouwd. Ik heb de spullen bijeen verzameld om het besturingspaneel te herzien en het plan is om een PWM eenheid te gaan gebruiken om de oudere locomotieven ook iets mooier te laten rijden. Nu heb ik het vermoeden dat dat mogelijk niet zo gezond is voor de motortjes van de locomotieven, dus zit ik te brainstormen over een schakeling om de PWM aan en uit te kunnen schakelen om zo de recentere locomotieven die zonder ook netjes rijden direct met de analoge trafo te laten rijden in plaats van de PWM. Maar als ik het goed heb begrepen zou het dezelfde soort stroom moeten zijn als op een digitale baan dus het zou niet zoveel uit moeten maken?
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Het besturingspaneel begint vorm te krijgen. Wordt door middel van een 25 pins kabeltje verbonden met de baan zelf. Nu nog proberen om de spaghetti te snappen en dan testen of alles klopt.
- Bijlagen
-
- besturingspaneel.jpg (47.9 KiB) 9365 keer bekeken
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
- Locatie: Bennekom
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Hallo Norm,
Dat hoeft toch niet zo ingewikkeld te zijn, gewoon een dubbel polige wisselschakelaar ertussen.tv_man schreef:dus zit ik te brainstormen over een schakeling om de PWM aan en uit te kunnen schakelen om zo de recentere locomotieven die zonder ook netjes rijden direct met de analoge trafo te laten rijden in plaats van de PWM.
Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Die zit er ook tussen nu. En had natuurlijk ieder blok zo kunnen schakelen dat je per blok kunt kiezen met welke regelaar je rijdt, maar dat wordt dan had bijna alles weer opnieuw gesoldeerd moeten worden dus dat laten we nu voorlopig zitten.
update:
Nu zijn vijf van de zeven blokken functioneel, moet de schaduwstations nog eens het soldeerwerk controleren. Een van de drie wissels doet het goed, eentje doet het meestal (misschien dat poetsen wil helpen) en de wissel waarvan de aandrijving heel erg ingebouwd zit onder een berg...wil niet. Wel, het had erger gekund.
update:
alle wissels krijgen netjes stroom, maar bij nummer drie lijkt het elektromagneetje van de aandrijving niet sterk genoeg te zijn. Zou meer stroom een oplossing kunnen zijn? Er hangt dus een gewoon Fleischmann transformatortje aan. Misschien dat ik nog een andere wisselaandrijving heb ergens.
update:
Nu zijn vijf van de zeven blokken functioneel, moet de schaduwstations nog eens het soldeerwerk controleren. Een van de drie wissels doet het goed, eentje doet het meestal (misschien dat poetsen wil helpen) en de wissel waarvan de aandrijving heel erg ingebouwd zit onder een berg...wil niet. Wel, het had erger gekund.
update:
alle wissels krijgen netjes stroom, maar bij nummer drie lijkt het elektromagneetje van de aandrijving niet sterk genoeg te zijn. Zou meer stroom een oplossing kunnen zijn? Er hangt dus een gewoon Fleischmann transformatortje aan. Misschien dat ik nog een andere wisselaandrijving heb ergens.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Wel, de stroomvoorziening lijkt te kloppen, het enige probleem momenteel is dat twee van de drie wisselaandrijvingen het maar matig doen. Ze proberen het wel, maar hebben net niet genoeg kracht om de wissel om te zetten. Wat bijzonder vervelend is. Zal nog kijken of de wissels gepoetst kunnen worden of iets dergelijks, een andere mogelijkheid is dat het veertje niet soepel genoeg is (maar zonder werkt ook niet geloof ik?) Plan B is om een andere wisselaandrijving te gebruiken - zijn de witte kastjes van Conrad iets?
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
- Locatie: Bennekom
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Hallo Norm,
Ik gebruik die hier nu een paar jaar, en ben er zeer tevreden over.tv_man schreef:Plan B is om een andere wisselaandrijving te gebruiken - zijn de witte kastjes van Conrad iets?
Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Dankjewel! Zal er binnenkort eens een paar bestellen dan.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Plaatje.
Zie het kleine rode detail helemaal links.
En een poging om foto's op m'n eigen server te bewaren.
Zie het kleine rode detail helemaal links.
En een poging om foto's op m'n eigen server te bewaren.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Welk merk rail/wissels gebruik je Norm?
DTS heeft namelijk ook een leuke set met servo om analoog wissels te bedienen. misschien ook een goede optie.
mvg
Freddy
DTS heeft namelijk ook een leuke set met servo om analoog wissels te bedienen. misschien ook een goede optie.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Het spoor is allemaal Minitrix, dus er moet vast wat geknutseld worden om het aan de wissels aan te sluiten. Die DTS aandrijving ziet er niet verkeerd uit (en veel andere leuke dingen daar in het assortiment waarvan ik niet wist dat ik ze nodig had)
Ik neem aan dat wanneer de wissel met een servo wordt aangestuurd het veertje van de wissel weggelaten kan worden omdat de servo ervoor zorgt dat de wissel in de juiste stand blijft, nietwaar? Dus dan haal ik de huidige aandrijving weg, samen met het veertje, boor een gaatje onder de wissel en installeer de servo?
Ik neem aan dat wanneer de wissel met een servo wordt aangestuurd het veertje van de wissel weggelaten kan worden omdat de servo ervoor zorgt dat de wissel in de juiste stand blijft, nietwaar? Dus dan haal ik de huidige aandrijving weg, samen met het veertje, boor een gaatje onder de wissel en installeer de servo?
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Hoi Norm,
Ja dat klopt helemaal, de servo houdt de wissel op zijn plek. Je kan met de ASB zelf de standen en snelheid bepalen en in de middenstand schakelt een relais mee waardoor je naast toestandsmelding ook hartstukpolarisatie kan toepassen.
Groetjes Martin
Ja dat klopt helemaal, de servo houdt de wissel op zijn plek. Je kan met de ASB zelf de standen en snelheid bepalen en in de middenstand schakelt een relais mee waardoor je naast toestandsmelding ook hartstukpolarisatie kan toepassen.
Groetjes Martin
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Norm,
De minitrix wissels hebben de aandrijving en veer allemaal in de plaat onder de wissel zitten. (dat rooie pennetje en alles wat er aan vast zit)
Als je wissels hebt met geleidend hartstuk dan zit er in de wissel ook nog een koperen strip in die de polarisatie verzorgt.
Wat je doet om servo bediening te maken is alles wat je hier boven leest demonteren. Als je plastic hartstuk hebt dan ben je nu klaar, als je geleidend hartstuk hebt dan moet je nog 3 draden solderen. De foto staat ergens in 't draadje dat heet: de baan van Joost
Het enige wat je nu nog moet doen is een gaatje van 1mm in de biels boren die de wisseltong beweegt. En daaronder het gaat voor de aandrijving natuurlijk.
De minitrix wissels hebben de aandrijving en veer allemaal in de plaat onder de wissel zitten. (dat rooie pennetje en alles wat er aan vast zit)
Als je wissels hebt met geleidend hartstuk dan zit er in de wissel ook nog een koperen strip in die de polarisatie verzorgt.
Wat je doet om servo bediening te maken is alles wat je hier boven leest demonteren. Als je plastic hartstuk hebt dan ben je nu klaar, als je geleidend hartstuk hebt dan moet je nog 3 draden solderen. De foto staat ergens in 't draadje dat heet: de baan van Joost
Het enige wat je nu nog moet doen is een gaatje van 1mm in de biels boren die de wisseltong beweegt. En daaronder het gaat voor de aandrijving natuurlijk.
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Wel, het zijn wissels met plastic hartstuk dus het zal allemaal tamelijk eenvoudig te doen zijn. Dankjewel voor de uitleg.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Bezig geweest met het opnieuw tekenen van wat modellen voor shapeways. Eentje een jaren geleden een elektrische locomotief uit de jaren zestig getekend (MÁV V41/42) waarbij er totaal geen ruimte was om een motor te installeren. Nu dus een versie getekend die niet helemaal correct is maar wel twee millimeter meer ruimte heeft voor een japans motortje (hoeft maar een beetje bijgevijld te worden dan). De andere is een nieuwe versie van de M41 van zes jaar geleden (zie 20 berichten geleden) waar ik niet helemaal mee tevreden mee was.
Als het goed is brengt de postbode over een paar weken een pakje met wisselaandrijvingen, met een beetje geluk gaat het rangeren dan net iets soepeler worden.
Momenteel is er aan beide einden van de baan enkel een recht stukje spoor van 55cm, nu het middendeel een beetje ergens op gaat lijken moet er eens nagedacht gaan worden over iets van een keerlus en/of opstelsporen aan een of beide kanten. Of, plan b: een spoortje achterlangs zodat de baan een ovaal wordt. Heb nu een testbaantje om te kijken hoe goed alles in R1 en R2 bochten rijdt. Heb niet bijzonder veel ruimte voor de keerlus. Er is 80cm ruimte tot het raam, maar ik zou de breedte hoogstens bij 60cm willen houden, wat op zich mogelijk is met R2.
Eventueel in het midden van de keerlus nog een of twee opstelsporen.
Als het goed is brengt de postbode over een paar weken een pakje met wisselaandrijvingen, met een beetje geluk gaat het rangeren dan net iets soepeler worden.
Momenteel is er aan beide einden van de baan enkel een recht stukje spoor van 55cm, nu het middendeel een beetje ergens op gaat lijken moet er eens nagedacht gaan worden over iets van een keerlus en/of opstelsporen aan een of beide kanten. Of, plan b: een spoortje achterlangs zodat de baan een ovaal wordt. Heb nu een testbaantje om te kijken hoe goed alles in R1 en R2 bochten rijdt. Heb niet bijzonder veel ruimte voor de keerlus. Er is 80cm ruimte tot het raam, maar ik zou de breedte hoogstens bij 60cm willen houden, wat op zich mogelijk is met R2.
Eventueel in het midden van de keerlus nog een of twee opstelsporen.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Heb de servobesturing van Domburg binnen maar het installeren valt niet mee wanneer de wissels heel erg niet gemaakt zijn voor servobesturingen. Er moeten onder andere gaten in de metalen platen onder de wissels geboord worden. Zou allemaal niet iets gemakkelijker gaan als er rekening mee was gehouden bij de bouwfase. Maar de wissel beweegt. De wisseltongen steken akelig uit, dus hopelijk gaan er geen treinen ontsporen daar.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Er is licht! De huisjes zijn nog niet af, maar je kunt natuurlijk niet bouwen zonder dat er kabels liggen.
De wisselaandrijving is ingebouwd, ergens moet nog een contactje gecontroleerd worden want af en toe pleegt hij vanzelf heen en weer te bewegen, maar in principe doet ie wat ie hoort te doen.
Op deze foto niet zo goed te zien maar achter de M41 hangt een sleepje DR en MÁV ketelwagens uit tijdperk IV. Kwam van de week binnengereden.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Zojuist de watertoren een plaatsje gegeven in het dorp na twee avonden plastic plakken. Zal er op een gegeven moment misschien nog een paar tuikabels aanhangen wanneer de omgeving af is.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Afgelopen weekend waren we naar de plaatselijke modelbouw- (en poppenhuis-)beurs, Suuri Snadi. De baan trok redelijk wat aandacht tussen de H0 rondjes om de kerk. "Wat is dat klein zeg!" Zal jullie niet vervelen met detailfoto's, want het zijn toch altijd weer dezelfde plaatjes met hier en daar een detail erbij.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Weer een beetje bezig geweest: nu een modulebak aan de linkerkant met een keerlus gebouwd (Met R1 bochten erin: bocht begint met R3, daarna R2, R1, R2, R3 met het idee dat het niet al te abrupt een scherpe bocht wordt, ik heb geen lange stoomloks, maar we zullen zien of het problemen gaat opleveren met de rest) en nog eentje aan de rechterkant met wat opstelsporen. Het spoor moet nog gelegd en aangesloten worden. Ik zit nog een beetje na te denken over welke keerlusoplossing de meest praktische is. Wat ik gevonden heb is dat het op z'n eenvoudigst een ompoolschakelaar is voor de keerlus en op z'n ingewikkeldst allerlei oplossingen met diodes en dergelijke. Ik hoor graag suggesties voordat ik ga solderen. Zal binnenkort wat foto's maken als het iemand interesseert.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Bon. Er is nu een mooie keerlus die elektrisch ook prima in orde is. Maar nu is er een probleem met een s-bocht, R4 wissel en daarna een R3 bocht de andere kant op (waar altijd voor gewaarschuwd wordt!) waar bepaalde rijtuigen volautomatisch ontkoppelen. Ik heb het gevoel dat de enige oplossing is om het spoor eruit te halen en te vervangen door een heel flauwe bocht van flexrails.
En omdat het leuker is om plaatjes te kijken van iets anders dan fout gelegd spoor: afgelopen dagen een sleepje van vijf rijtuigen afgemaakt waar ik jaren geleden aan begonnen was (overgeschilderde piko wagons uit het jaar nul), nu de ramen terug erin gezet en de teksten erop geplakt. Zo ingezoomd ziet het er rampzalig uit maar van een afstandje valt het mee. Alle wagons hebben unieke nummers, decals zouden iets mooier kunnen, nu zijn de witte teksten gemaakt met doorzichtige decals met een wit geschilderde achtergrond. Dit zijn ook de rijtuigen die niet van de s-bocht houden.
En omdat het leuker is om plaatjes te kijken van iets anders dan fout gelegd spoor: afgelopen dagen een sleepje van vijf rijtuigen afgemaakt waar ik jaren geleden aan begonnen was (overgeschilderde piko wagons uit het jaar nul), nu de ramen terug erin gezet en de teksten erop geplakt. Zo ingezoomd ziet het er rampzalig uit maar van een afstandje valt het mee. Alle wagons hebben unieke nummers, decals zouden iets mooier kunnen, nu zijn de witte teksten gemaakt met doorzichtige decals met een wit geschilderde achtergrond. Dit zijn ook de rijtuigen die niet van de s-bocht houden.
- Bijlagen
-
- rijtuig_2e_klas.jpg (108.03 KiB) 5917 keer bekeken
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Wow, ziet er mooi uit man.
Goed bezig
Goed bezig
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
-
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Top werk! Een mooi uniek setje neergezet zo!
Mvg, Erik
Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor
Instagram: erik_n_fan
Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor
Instagram: erik_n_fan
Re: Úttörötelep, een stukje Hongarije op de boekenplank
Zucht. Het spoor ligt niet goed. De keerlus is te krap. De lange vierassige rijtuigen gaan de bocht niet om, ontsporen, ontkoppelen.
Dingen die ik zit te overwegen:
- De keerlus eruit halen en opnieuw leggen met flexrails in de hoop dat ze dan net iets flauwer zijn en geen problemen meer opleveren.
- De keerlus eruit halen en het spoor op de module vervangen door wat opstelsporen ofzo.
- Niet meer met de wagons rijden die niet willen rijden.
- Een nieuwe keerlusmodule bouwen met een net iets grotere boogstraal.
Een beetje vervelend dit. Maar goed, dit krijg je als je eigenwijs voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten en je hoopt alles in een minimale ruimte kwijt te kunnen.
Dingen die ik zit te overwegen:
- De keerlus eruit halen en opnieuw leggen met flexrails in de hoop dat ze dan net iets flauwer zijn en geen problemen meer opleveren.
- De keerlus eruit halen en het spoor op de module vervangen door wat opstelsporen ofzo.
- Niet meer met de wagons rijden die niet willen rijden.
- Een nieuwe keerlusmodule bouwen met een net iets grotere boogstraal.
Een beetje vervelend dit. Maar goed, dit krijg je als je eigenwijs voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten en je hoopt alles in een minimale ruimte kwijt te kunnen.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)