Workshop Piko digitaal. Lees hier verder: viewtopic.php?f=43&t=12832

Klooster diorama

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Contacteer:

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn » 11 jan 2019 23:17

Ik ben vandaag bezig geweest met 12 bomen maken voor dit diorama, 7 hoogstam fruitbomen en 5 notenbomen. De skeletten ervan heeft Jaap Vriend voor mij gemaakt. Een deel daarvan was al van schorspasta voorzien en de 5 notenbomen moest ik zelf nog doen. Daarna ben ik ze gaan afwerken met spuitlijm en grasvezels en daarna met verschillende strooisels ingestrooid. De appels die ik voor de appelbomen had gekregen moesten bij nader inzien nog niet rijp en daarmee niet rood zien. Ik heb ze bij gekleurd zodat ze hoofdzakelijk groen zijn met nog een vleugje rood er doorheen. Voor de peren en kastanjebomen heb ik groen decoratie zand gebruikt om het licht groene accenten te geven.

Op de onderstaande foto's komen de bomen veel minder mooi uit als ze zijn maar dat zal deels wel komen doordat alles nog moet drogen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Ik ben mijn foto's naar hosting via neudalhausenstadbahn.nl aan het over zetten.

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Contacteer:

Bericht door neudalhausenstadbahn » 03 feb 2019 22:38

Tussendoor heb ik nog wel wat aan het klooster diorama gedaan maar niet veel. Vandaag heb ik dit weer opgepakt en ben ik met allerlei struiken bezig geweest, heb een stuk weg/pad bestraat, nog wat waterbakken geplaatst en wat kale stukken met zand en verf dicht gesmeerd want ik wil wat huizen gaan bouwen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel

Ik ben mijn foto's naar hosting via neudalhausenstadbahn.nl aan het over zetten.

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Contacteer:

Bericht door neudalhausenstadbahn » 05 feb 2019 11:38

Gister wat schapen in de wei gelijmd, gaten voor wat bomen geboord en geprobeerd de waterbakken deels van water te voorzien. Dat laatste lukte niet want de vernis zoog de nog vochtige bodem in, dat bleek nog niet droog dus, dus dat word wachten. Maar ik ga toch vast weer wat huizen bouwen daar heb ik gewoon zin in.
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Contacteer:

Bericht door neudalhausenstadbahn » 07 mar 2019 01:08

Ik heb vandaag de waterbakken deels af kunnen schilderen waarna ik eindelijk eens wat bomen kon gaan planten. Een vriend van mij die vanavond op bezoek was heeft met z'n telefoon wat detail foto's gemaakt en ik heb net nog wat overzicht foto's gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben vanavond ook weer eens met een nieuw gebouw voor het diorama begonnen.
Afbeelding

Groetjes Michiel

Plaats reactie