[Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
-
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Mooie voortgang met dit warme weer!
Mvg, Erik
Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor
Instagram: erik_n_fan
Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor
Instagram: erik_n_fan
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Bouwupdate:
Afgelopen dagen in een heus Frans Chateau mogen verblijven ivm een bruiloft. Dus lagen de bouwwerkzaamheden even stil. Gisteren eindelijk m'n gepieker over hoe de achterplaat op de derde bak te bevestigen, doorbroken en aan de slag gegaan!
Met behulp van lomp lange schroeven zitten de hoeken nu toch vast in hout. Ze moesten daarvoor wel door 45mm dik schuim heen wat vrij vlot beschadigd als je er een scherpe schroef doorheen wil draaien. (of ik was te lomp )
De hoek die de achterwand maakt op deze bak is wat ongelukkig om vast te kunnen zetten. Een combinatie van houtlijm en schroeven leverde niet het juiste resultaat. De boel 'afkitten' wel. Met behulp van hot glue zitten de 2 delen nu muurvast...
De achtergrondfoto is ook geplaatst...
Alleen voor de doorgang moet ik nog wat verzinnen. Nu kijk je wel echt in een 'gat' Mogelijk dat dit straks allemaal al mee valt als de bovenleiding is gespannen en aangebracht, maar voor nu oogt het niet heel mooi. Misschien maak ik erachter nog een plaatje met wat restdelen van de achtergrond foto, zodat je niet 'de diepte' in kunt kijken...
Nu de discipline gaan vinden om draadjes te solderen en aan te gaan sluiten... Zucht...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Afgelopen dagen in een heus Frans Chateau mogen verblijven ivm een bruiloft. Dus lagen de bouwwerkzaamheden even stil. Gisteren eindelijk m'n gepieker over hoe de achterplaat op de derde bak te bevestigen, doorbroken en aan de slag gegaan!
Met behulp van lomp lange schroeven zitten de hoeken nu toch vast in hout. Ze moesten daarvoor wel door 45mm dik schuim heen wat vrij vlot beschadigd als je er een scherpe schroef doorheen wil draaien. (of ik was te lomp )
De hoek die de achterwand maakt op deze bak is wat ongelukkig om vast te kunnen zetten. Een combinatie van houtlijm en schroeven leverde niet het juiste resultaat. De boel 'afkitten' wel. Met behulp van hot glue zitten de 2 delen nu muurvast...
De achtergrondfoto is ook geplaatst...
Alleen voor de doorgang moet ik nog wat verzinnen. Nu kijk je wel echt in een 'gat' Mogelijk dat dit straks allemaal al mee valt als de bovenleiding is gespannen en aangebracht, maar voor nu oogt het niet heel mooi. Misschien maak ik erachter nog een plaatje met wat restdelen van de achtergrond foto, zodat je niet 'de diepte' in kunt kijken...
Nu de discipline gaan vinden om draadjes te solderen en aan te gaan sluiten... Zucht...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Even helpen als Ubersturmbahn electro voorzitser von der spoorsjtaaf commando's: EN NU HEEL.DONDERS RAP DIE SOLDEERBOUT AAN HET WERK ZETTEN, IK HOOR GEEN TIN SISSEN VERDOMME!!!!!
und, helpt het een beetje?
und, helpt het een beetje?
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Te laat :p was al klaar. Alleen de Servo's nog plaatsen en inregelen. Dan kunnen de wissels op deze bak ook bereden worden. Foto's volgen nog...
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Mooi doan jung :p
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
-
- Berichten: 3200
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Hallo,
Heb je laatste updates even zitten bekijken en ben zeer benieuwd hoe je die doorgang gaat wegwerken in de scenery.
Dat lijkt me een hele uitdaging worden maar ik l(we) laat me verrassen.
mvrgr Bob
Heb je laatste updates even zitten bekijken en ben zeer benieuwd hoe je die doorgang gaat wegwerken in de scenery.
Dat lijkt me een hele uitdaging worden maar ik l(we) laat me verrassen.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Volgens mij heet dat “camoufleren” in het betreffende vakjargon.
Het is en wordt een hele mooi diorama. Ik volg het met veel belangstelling en plezier.
De oplossing voor het “gat” dat komt er wel.
Groetjes,
Gerard
Het is en wordt een hele mooi diorama. Ik volg het met veel belangstelling en plezier.
De oplossing voor het “gat” dat komt er wel.
Groetjes,
Gerard
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
@bob vermeulen Dat gat ga ik inderdaad nog mooi camoufleren. Eerst moet alles technisch in orde zijn, dus is het nu alom aanwezig. Hoe ik het precies aan ga pakken, ga ik de komende week laten zien, heb een aantal ideeën. Als het goed is, gaat de bovenleiding en de plaatsing van de portalen straks al heel veel doen.
Bouwupdate:
Kleine primeur vanavond! Na gisteren een hele dag (10u - 21u) bezig geweest te zijn met de bedrading van de laatste module (en dus ook de middelste en rechter, want de nieuwe draden moesten natuurlijk wel doorgevoerd worden), was het vanavond tijd om test te rijden. Uiteraard 2 draden vergeten aan te sluiten, dus eerst wilde het allemaal niet. De wissel in Gilze Vijf Eiken - Aansluiting was nu namelijk niet gevoed. Dus de treinen liepen daar stuk. Gelukkig zitten alle electronische componenen op 1 module en hoefde ik niet nog draden aan stekkers te gaan zetten. Dus in 5 minuten was het opgelost. En... Reden de locs probleemloos over Gilze Vijf Eiken Aansluiting van en naar kamp Rijen.
Even wat plaatjes:
secties en blokken bepaald en naast de sporen beschreven. Lengtes en bloknamen schrijf ik er gewoonweg naast. Met verf verdwijnt dat straks allemaal weer en het scheelt onthoud werk. Daarna met de dremel doorgeslepen...
Voor de scenery alle basiskleuren al aangebracht. Binnenkort maar eens met de greenkeeper aan de slag...
Deze modulebak heeft tot op heden de minste draden. Hij bevat dan ook slechts 2 blokken en een korte wisselstraat. Al bij al heb ik toch nog zo'n 25 draden moeten solderen en weg mogen werken. Servo's moeten er nog onder, ik ontdekte dat ik geen schroeven meer heb om printplaten te bevestigen onder de bak, dus de SPR04R kon niet geplaatst worden. De wissels doen het nu dus met de hand. De benodigde relais zijn al wel aangesloten namelijk, dus rijden kan gewoon...
Beetje matige foto, maar het is inmiddels al later op de avond. Boven de laptop zie je een extra geplaatste blokkaart (zonder zwarte cijfers), hierop zitten de blokken van de laatste module. Rechtsboven zie je de relaiskaart waarvan nu alle relais in gebruik zijn. Rechtsonder de OC32, die, zoals je kunt zien, nog wel wat draden kan hebben. Gelukkig, want op zowel de middelste als deze laatste (linker) module moet nog een en ander qua scenery komen...
Goed, nadat alles was aangesloten, kwam het treinverkeer vlot op gang...
De Railion 6416 loopt als LLT terug richting Tilburg Goederen vanaf Gilze Vijf Eiken Aansluiting...
Daarna komt de 6408, eveneens van Railion, voorbij met een afvaltrein aan de haak. Het vreemde is wel dat hij afremt...
De rangeerder legt het wissel op Gilze Vijf Eiken Aansluiting om en de trein duwt de drie wagens tellende trein langzaam richting kamp Rijen.
Wat raar, wat moet een afvaltrein nou bij defensie?
Jup de wagens staan echt binnen de poorten van het defensie terrein, wat zouden zij ermee moeten?
Dichterbij komen lukte niet, vooralsnog is er niets te zien rond de wagens...
Ook met de drone vond ik geen aanwijzingen waarom deze wagens nu hier staan. Ach er zijn vanaf hier wel vreemdere transporten op pad gegaan...
(binnenkort filmpjes hopelijk, maar ik ga eerst de scenery op bak 3 aanpakken en de doorgang in de achterwand dus camoufleren!)
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Bouwupdate:
Kleine primeur vanavond! Na gisteren een hele dag (10u - 21u) bezig geweest te zijn met de bedrading van de laatste module (en dus ook de middelste en rechter, want de nieuwe draden moesten natuurlijk wel doorgevoerd worden), was het vanavond tijd om test te rijden. Uiteraard 2 draden vergeten aan te sluiten, dus eerst wilde het allemaal niet. De wissel in Gilze Vijf Eiken - Aansluiting was nu namelijk niet gevoed. Dus de treinen liepen daar stuk. Gelukkig zitten alle electronische componenen op 1 module en hoefde ik niet nog draden aan stekkers te gaan zetten. Dus in 5 minuten was het opgelost. En... Reden de locs probleemloos over Gilze Vijf Eiken Aansluiting van en naar kamp Rijen.
Even wat plaatjes:
secties en blokken bepaald en naast de sporen beschreven. Lengtes en bloknamen schrijf ik er gewoonweg naast. Met verf verdwijnt dat straks allemaal weer en het scheelt onthoud werk. Daarna met de dremel doorgeslepen...
Voor de scenery alle basiskleuren al aangebracht. Binnenkort maar eens met de greenkeeper aan de slag...
Deze modulebak heeft tot op heden de minste draden. Hij bevat dan ook slechts 2 blokken en een korte wisselstraat. Al bij al heb ik toch nog zo'n 25 draden moeten solderen en weg mogen werken. Servo's moeten er nog onder, ik ontdekte dat ik geen schroeven meer heb om printplaten te bevestigen onder de bak, dus de SPR04R kon niet geplaatst worden. De wissels doen het nu dus met de hand. De benodigde relais zijn al wel aangesloten namelijk, dus rijden kan gewoon...
Beetje matige foto, maar het is inmiddels al later op de avond. Boven de laptop zie je een extra geplaatste blokkaart (zonder zwarte cijfers), hierop zitten de blokken van de laatste module. Rechtsboven zie je de relaiskaart waarvan nu alle relais in gebruik zijn. Rechtsonder de OC32, die, zoals je kunt zien, nog wel wat draden kan hebben. Gelukkig, want op zowel de middelste als deze laatste (linker) module moet nog een en ander qua scenery komen...
Goed, nadat alles was aangesloten, kwam het treinverkeer vlot op gang...
De Railion 6416 loopt als LLT terug richting Tilburg Goederen vanaf Gilze Vijf Eiken Aansluiting...
Daarna komt de 6408, eveneens van Railion, voorbij met een afvaltrein aan de haak. Het vreemde is wel dat hij afremt...
De rangeerder legt het wissel op Gilze Vijf Eiken Aansluiting om en de trein duwt de drie wagens tellende trein langzaam richting kamp Rijen.
Wat raar, wat moet een afvaltrein nou bij defensie?
Jup de wagens staan echt binnen de poorten van het defensie terrein, wat zouden zij ermee moeten?
Dichterbij komen lukte niet, vooralsnog is er niets te zien rond de wagens...
Ook met de drone vond ik geen aanwijzingen waarom deze wagens nu hier staan. Ach er zijn vanaf hier wel vreemdere transporten op pad gegaan...
(binnenkort filmpjes hopelijk, maar ik ga eerst de scenery op bak 3 aanpakken en de doorgang in de achterwand dus camoufleren!)
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Bouwupdate:
Vandaag weer eens een dagje vrij en een dag aan mezelf. Dus lekker knutselen! Doel is om het basisgroen rondom Gzva af te krijgen, evenals de poort die dit korte lijntje afsluit van de hoofdbaan. Zo mogelijk ook de bovenleidingportalen plaatsen etc. etc. Kortom, een lijst aan klusjes.
Tijdens het knutselen verschillende foto's gemaakt;
Gzva voordat ik begon met knutselen...
Als eerste aan de slag met de afrastering tussen de hoofdbaan en het Kleine Vospad. Ook hier heb ik het als zandpad uitgevoerd. Het hek bij Gzva kan helaas niet automatisch open en dicht. Had er niet genoeg ruimte voor en zo op de rand van de modulebak vind ik het te kwetsbaar. Zeker wanneer ik naar beurzen ga, verwacht ik af en toe transportschades, dus dan maar een openstaand hek...
Eerst passen of de funderingen (luciferhoutjes, geverfd met REVELL 394 betongrijs) kloppen onder het hekwerk. Het hekwerk zelf is een aangepaste versie van een Ndetail.de geëtst hekwerk. Die vind je hier: Ndetail.de hekwerk
Dan allerlei kleine details, zoals relaiskasten, telefoonpaal en andere paaltjes voor de afrastering straks. Dit doe ik al voordat ik met groen ga strooien, zodat een en ander straks mooi in elkaar overgaat. De schakelkasten en telefoonpaal komen uit een ARTITEC setje...
Met behulp van Olba superlijm gel het hekwerk geplaatst. Ditmaal staat het dus wel open...
Eindresultaat. Het mag er al zijn. Straks met groen zal het er nog aantrekkelijker uit komen te zien hoop ik...
Nu ik toch lekker met details bezig ben, maar gelijk de bovenleidingportalen van 3DBuilder geplaatst. Hij heeft een set Brabantse Bogen ontworpen. Deze heb ik al in gebruik op mijn vaste baan en nu dus ook op mijn beursbaan. Ze zijn gemonteerd op M4 boutjes met ronde kop. De koppen zijn geverfd en dienen nu als ronde sokkel. Als dat niet passend is, kun je van DAS klei ook nog andere sokkels boetseren natuurlijk.
Door deze portalen weet je meteen dat je in het Brabantse vertoefd. Geeft een toffe sfeer af!
Daarna met de RTS Greenkeeper 35Kv aan de slag. Hier is de groene grassprieten bom zojuist ontploft. Even laten drogen en dan stofzuiger eroverheen. De groentinten komen uiteraard met de aangrenzende module overeen. Daarom staat die er ook naast, als referentie...
Ook het dijkje tussen de Curver en de spoorlijn aangekleed. Er staan 3 'draadbomen' op, soort wilgjes. Dit is dichterlijke vrijheid, de boompjes die er eigenlijk op stonden in 1:1 vond ik niet mooi genoeg...
Groene woestenij...
In dat groen komt de poort wel mooi uit. Boompjes en bossages volgen later...
Na stofzuigen zien we de deplorabele staat van het stamlijntje richting Oosterhout Vijf Eiken. Ondanks dat in dit tijdperk (IV-V) er bijna dagelijks nog zware treinen overheen gingen, is op foto's uit de 1:1 situatie uit die tijd toch al veel groen en vegetatie te zien tussen en naast de spoorstaven. Hier dat na proberen te maken...
Zichtlijn onder de portalen door over de hoofdbaan. Hier rijdt veel treinverkeer en komt de sproeitrein wel, dus geen groen tussen de rails...
Links de nieuw begroende module, rechts de middelste module met de hei en bosgrond. De kleuren lopen mooi in elkaar over...
Nogmaals het hekwerk op Gzva... (Uiteraard gaan straks de modules passend tegen elkaar, zal dan nog meer foto's maken. Nu ziet het er raar uit met die opening en niet aansluitende railsen...)
Ook het spoordijkje en het Curver spoortje van groen voozien. De dijk heb ik eerst met strooiseltjes en matten van Heki Flör bekleed, daarna de open plekken voorzien van gras mbv de RTS Greenkeeper. Het wegdek is voorzien van een Alabastine basis en geverfd met NOCH verf voor wegen...
Detailopname van het groen in het Curver spoortje...
De 'Curverzijde' van de dijk, ook voorzien van verschillende bossages (Heki Flör) en strooiseltjes, als ook gras natuurlijk...
Totaaloverzicht hoe eerder vanmiddag de module erbij stond. Het lege gebied links gaat straks de fabriekshal van de Curver huisvesten. Hiervoor maak ik in sketch-up een tekening die dan via een bevriende forumgenoot omgezet gaat worden in styreen onderdelen uit de plotter...
Om het Curver spoortje af te maken een stootblok geplaatst. 1 Poot ontbreekt, die brak af en sprong weg, ik ga daar nog iets voor terugzetten. Hoewel dit er ook wel ok uitziet eigenlijk. In de verte een oud NS karretje wat ik ooit bij H@NS meenam uit zijn rommelbak om op te oefenen met wheateren. Nu staat hij voor eeuwig naast de Curver te wachten om gelost te worden.
Overigens is ook dit dichterlijke vrijheid, sinds 1979 lag er al geen wissel meer richting het terrein van de Curver in Rijen. Ook daarvoor is er nagenoeg geen treinverkeer geweest. Het aansluitend wissel heeft er nog geen 10 jaar ingezeten. Ik vond wel dat er een wagon mocht staan, dus ik doe alsof het wissel er nog wel is...
Proefpassen van de bovenleidingsportalen met behulp van de mat '64 (TRAWOS op basis van de Fleischmann 7430)...
De bovenleidingsdraden zijn van 0,3mm messingdraad. Matzwart gespoten met verf van de ACTION...
De uitligger zit vastgesoldeerd aan de rijdraad. De hangdraden worden gelijmd op de portalen. Om te zorgen dat de lijm kan hechten, heb ik kleine lijmklemmen aan de hangdraad gehangen. Het dubbel uitvoeren van de rijdraad heb ik geprobeerd, echter werd dat te grof. Dus dan maar de 'modelbaan-oplossing' en dus maar 1 draad...
Van bovenaf is de draad moeilijk waar te nemen. Hij hangt overigens tussen de spoorstaven, maar de hoek van de foto is wat ongelukkig...
Op deze foto is de waslijn alom aanwezig. Toch eens kijken of ik dunner messingprofiel kan vinden. Of met koperdraad aan de slag. Later vandaag eens proberen...
Zo valt het dan wel weer mee. Inmiddels een rolletje messingdraad hier gevonden, dat is vele malen dunner. Vanavond eens kijken of ik daar rijdraden van kan maken mét dubbele uitvoering en de juiste hangdraden enzo...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Vandaag weer eens een dagje vrij en een dag aan mezelf. Dus lekker knutselen! Doel is om het basisgroen rondom Gzva af te krijgen, evenals de poort die dit korte lijntje afsluit van de hoofdbaan. Zo mogelijk ook de bovenleidingportalen plaatsen etc. etc. Kortom, een lijst aan klusjes.
Tijdens het knutselen verschillende foto's gemaakt;
Gzva voordat ik begon met knutselen...
Als eerste aan de slag met de afrastering tussen de hoofdbaan en het Kleine Vospad. Ook hier heb ik het als zandpad uitgevoerd. Het hek bij Gzva kan helaas niet automatisch open en dicht. Had er niet genoeg ruimte voor en zo op de rand van de modulebak vind ik het te kwetsbaar. Zeker wanneer ik naar beurzen ga, verwacht ik af en toe transportschades, dus dan maar een openstaand hek...
Eerst passen of de funderingen (luciferhoutjes, geverfd met REVELL 394 betongrijs) kloppen onder het hekwerk. Het hekwerk zelf is een aangepaste versie van een Ndetail.de geëtst hekwerk. Die vind je hier: Ndetail.de hekwerk
Dan allerlei kleine details, zoals relaiskasten, telefoonpaal en andere paaltjes voor de afrastering straks. Dit doe ik al voordat ik met groen ga strooien, zodat een en ander straks mooi in elkaar overgaat. De schakelkasten en telefoonpaal komen uit een ARTITEC setje...
Met behulp van Olba superlijm gel het hekwerk geplaatst. Ditmaal staat het dus wel open...
Eindresultaat. Het mag er al zijn. Straks met groen zal het er nog aantrekkelijker uit komen te zien hoop ik...
Nu ik toch lekker met details bezig ben, maar gelijk de bovenleidingportalen van 3DBuilder geplaatst. Hij heeft een set Brabantse Bogen ontworpen. Deze heb ik al in gebruik op mijn vaste baan en nu dus ook op mijn beursbaan. Ze zijn gemonteerd op M4 boutjes met ronde kop. De koppen zijn geverfd en dienen nu als ronde sokkel. Als dat niet passend is, kun je van DAS klei ook nog andere sokkels boetseren natuurlijk.
Door deze portalen weet je meteen dat je in het Brabantse vertoefd. Geeft een toffe sfeer af!
Daarna met de RTS Greenkeeper 35Kv aan de slag. Hier is de groene grassprieten bom zojuist ontploft. Even laten drogen en dan stofzuiger eroverheen. De groentinten komen uiteraard met de aangrenzende module overeen. Daarom staat die er ook naast, als referentie...
Ook het dijkje tussen de Curver en de spoorlijn aangekleed. Er staan 3 'draadbomen' op, soort wilgjes. Dit is dichterlijke vrijheid, de boompjes die er eigenlijk op stonden in 1:1 vond ik niet mooi genoeg...
Groene woestenij...
In dat groen komt de poort wel mooi uit. Boompjes en bossages volgen later...
Na stofzuigen zien we de deplorabele staat van het stamlijntje richting Oosterhout Vijf Eiken. Ondanks dat in dit tijdperk (IV-V) er bijna dagelijks nog zware treinen overheen gingen, is op foto's uit de 1:1 situatie uit die tijd toch al veel groen en vegetatie te zien tussen en naast de spoorstaven. Hier dat na proberen te maken...
Zichtlijn onder de portalen door over de hoofdbaan. Hier rijdt veel treinverkeer en komt de sproeitrein wel, dus geen groen tussen de rails...
Links de nieuw begroende module, rechts de middelste module met de hei en bosgrond. De kleuren lopen mooi in elkaar over...
Nogmaals het hekwerk op Gzva... (Uiteraard gaan straks de modules passend tegen elkaar, zal dan nog meer foto's maken. Nu ziet het er raar uit met die opening en niet aansluitende railsen...)
Ook het spoordijkje en het Curver spoortje van groen voozien. De dijk heb ik eerst met strooiseltjes en matten van Heki Flör bekleed, daarna de open plekken voorzien van gras mbv de RTS Greenkeeper. Het wegdek is voorzien van een Alabastine basis en geverfd met NOCH verf voor wegen...
Detailopname van het groen in het Curver spoortje...
De 'Curverzijde' van de dijk, ook voorzien van verschillende bossages (Heki Flör) en strooiseltjes, als ook gras natuurlijk...
Totaaloverzicht hoe eerder vanmiddag de module erbij stond. Het lege gebied links gaat straks de fabriekshal van de Curver huisvesten. Hiervoor maak ik in sketch-up een tekening die dan via een bevriende forumgenoot omgezet gaat worden in styreen onderdelen uit de plotter...
Om het Curver spoortje af te maken een stootblok geplaatst. 1 Poot ontbreekt, die brak af en sprong weg, ik ga daar nog iets voor terugzetten. Hoewel dit er ook wel ok uitziet eigenlijk. In de verte een oud NS karretje wat ik ooit bij H@NS meenam uit zijn rommelbak om op te oefenen met wheateren. Nu staat hij voor eeuwig naast de Curver te wachten om gelost te worden.
Overigens is ook dit dichterlijke vrijheid, sinds 1979 lag er al geen wissel meer richting het terrein van de Curver in Rijen. Ook daarvoor is er nagenoeg geen treinverkeer geweest. Het aansluitend wissel heeft er nog geen 10 jaar ingezeten. Ik vond wel dat er een wagon mocht staan, dus ik doe alsof het wissel er nog wel is...
Proefpassen van de bovenleidingsportalen met behulp van de mat '64 (TRAWOS op basis van de Fleischmann 7430)...
De bovenleidingsdraden zijn van 0,3mm messingdraad. Matzwart gespoten met verf van de ACTION...
De uitligger zit vastgesoldeerd aan de rijdraad. De hangdraden worden gelijmd op de portalen. Om te zorgen dat de lijm kan hechten, heb ik kleine lijmklemmen aan de hangdraad gehangen. Het dubbel uitvoeren van de rijdraad heb ik geprobeerd, echter werd dat te grof. Dus dan maar de 'modelbaan-oplossing' en dus maar 1 draad...
Van bovenaf is de draad moeilijk waar te nemen. Hij hangt overigens tussen de spoorstaven, maar de hoek van de foto is wat ongelukkig...
Op deze foto is de waslijn alom aanwezig. Toch eens kijken of ik dunner messingprofiel kan vinden. Of met koperdraad aan de slag. Later vandaag eens proberen...
Zo valt het dan wel weer mee. Inmiddels een rolletje messingdraad hier gevonden, dat is vele malen dunner. Vanavond eens kijken of ik daar rijdraden van kan maken mét dubbele uitvoering en de juiste hangdraden enzo...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Dat ziet er geweldig uit. U zijd een professional.....
Groetjes,
Gerard
Groetjes,
Gerard
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Hoi Alwin,
Erg leuk gemaakt zo die aftakking.
Nu is het ook echt een aftakking en niet zomaar een "los" spoortje.
Groet,
Frank.
Erg leuk gemaakt zo die aftakking.
Nu is het ook echt een aftakking en niet zomaar een "los" spoortje.
Groet,
Frank.
Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,
Frank.
Frank.
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Dank mannen.
Vanavond nog even verder gestoeid met de rijdraad voor de bovenleiding. Een mooi detail op de baan, maar het stelt me wel voor een aantal problemen.
Zo vind ik het eerste probeersel uit 0,3 messingdraad veel te grof eigenlijk en bovenal te eentonig. Er zitten zoveel details in die wirwar van kabels boven de spoorbaan, ik wil echt proberen die na te bootsen.
Met behulp van messingdraad een en ander qua detaillering aan kunnen brengen, maar hier loop ik tegen het probleem aan dat de draad niet heel strak blijft staan... Kijkt en oordeel zelf:
Op een plankje van resthout een paar schroeven ingedraaid om de draad langs af te spannen. Dat vergemakkelijkt het solderen aanzienlijk...
Met een spuitbus ACTION verf, de draden mat zwart gespoten...
Ophangen van de draad. Op de voorgrond de veel stuggere, maar ook grovere 0,3mm draad van eerder vandaag...
De versie met messingdraad is met een dubbele rijdraad uitgevoerd. Het verschil in dikte is goed te zien op deze foto...
Aan de schaduwstationzijde span ik de messingdraad af met behulp van deze schroeven. Hier soldeer ik vervolgens de draad op vast...
Detail wat in de messingdraad variant wel mogelijk is en in de 0,3 mm variant niet...
Een gewone pantograaf duwt de messingdraad echter gewoon weg/omhoog...
Waar hij tegen de 0,3mm versie amper beweging erin krijgt...
Afspannen en nog maals proberen met de messing rijdraad op nieuwe punten vast gesoldeerd aan de uitleggers, maakt het resultaat wel iets beter...
Ik weet het nog niet... Ik neig toch naar de messingdraad variant. Morgen proberen de andere eens te maken en op te hangen, kijken of dat dat een beetje wilt smoelen. Er komen geen treinen met panto's tegen de draad te rijden, maar zoals gesteld, de bovenleiding is een onmisbaar detail...
Vind hier zojuist ook nog afspaninrichtingen van Sommerfeldt, misschien kan ik daar ook nog wat mee bereiken. Wat vinden jullie?
Welke variant zouden jullie gebruiken? De detailloze, grove 0,3mm messingdraad, of de gedetailleerde, maar minder strakke messingdraad variant?
Morgen weer een dag!
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Vanavond nog even verder gestoeid met de rijdraad voor de bovenleiding. Een mooi detail op de baan, maar het stelt me wel voor een aantal problemen.
Zo vind ik het eerste probeersel uit 0,3 messingdraad veel te grof eigenlijk en bovenal te eentonig. Er zitten zoveel details in die wirwar van kabels boven de spoorbaan, ik wil echt proberen die na te bootsen.
Met behulp van messingdraad een en ander qua detaillering aan kunnen brengen, maar hier loop ik tegen het probleem aan dat de draad niet heel strak blijft staan... Kijkt en oordeel zelf:
Op een plankje van resthout een paar schroeven ingedraaid om de draad langs af te spannen. Dat vergemakkelijkt het solderen aanzienlijk...
Met een spuitbus ACTION verf, de draden mat zwart gespoten...
Ophangen van de draad. Op de voorgrond de veel stuggere, maar ook grovere 0,3mm draad van eerder vandaag...
De versie met messingdraad is met een dubbele rijdraad uitgevoerd. Het verschil in dikte is goed te zien op deze foto...
Aan de schaduwstationzijde span ik de messingdraad af met behulp van deze schroeven. Hier soldeer ik vervolgens de draad op vast...
Detail wat in de messingdraad variant wel mogelijk is en in de 0,3 mm variant niet...
Een gewone pantograaf duwt de messingdraad echter gewoon weg/omhoog...
Waar hij tegen de 0,3mm versie amper beweging erin krijgt...
Afspannen en nog maals proberen met de messing rijdraad op nieuwe punten vast gesoldeerd aan de uitleggers, maakt het resultaat wel iets beter...
Ik weet het nog niet... Ik neig toch naar de messingdraad variant. Morgen proberen de andere eens te maken en op te hangen, kijken of dat dat een beetje wilt smoelen. Er komen geen treinen met panto's tegen de draad te rijden, maar zoals gesteld, de bovenleiding is een onmisbaar detail...
Vind hier zojuist ook nog afspaninrichtingen van Sommerfeldt, misschien kan ik daar ook nog wat mee bereiken. Wat vinden jullie?
Welke variant zouden jullie gebruiken? De detailloze, grove 0,3mm messingdraad, of de gedetailleerde, maar minder strakke messingdraad variant?
Morgen weer een dag!
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Hoi Alwin,
Je kan natuurlijk ook de dikke variant gebruiken in combinatie met de details van de dunne variant .
Dan is het wat steviger en kun je toch de details aanbrengen die jij zo leuk vind.
En misschien net een iets andere kleur gebruiken dan zwart.
Mogelijk valt de "te dikke" draad dan iets minder op.
Groet,
Frank.
Je kan natuurlijk ook de dikke variant gebruiken in combinatie met de details van de dunne variant .
Dan is het wat steviger en kun je toch de details aanbrengen die jij zo leuk vind.
En misschien net een iets andere kleur gebruiken dan zwart.
Mogelijk valt de "te dikke" draad dan iets minder op.
Groet,
Frank.
Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,
Frank.
Frank.
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
waar je ook nog aan kan denken is het 'blokkeren' van je stroomafnemers op een hoogte net vrij van de rijdraad. Dit kan door een klein vis of nijlondraadje of door een klein blokje onder de stroomafnemer. Over dat blokkeren met een klein blokje onder de panto heb ik eens wat tips gezien en er is ergens zelfs een bedrijfje dat ze voor H0 maakt, maar dat zou bij N op dezelfde wijze kunnen. Het principe is dat je een soort blokje aanbrengt onder de pantograaf. Door de dikte van het blokje bepaal je hoe hoog de panto op kan staan. Kan het zelf niet meer terugvinden op internet, maar misschien heeft iemand er voorbeelden van.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
- Locatie: Leiden
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Digikeijs DR5000 • Rocrail • Peco Finescale Code 55 • Tijdperk NL III
vlieringerwerf.wordpress.com
vlieringerwerf.wordpress.com
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Alwin,
Je kan ook het RealFlex systeem van N-train nemen voor je bovenleiding.
Een rol kunstofdraad met hangertjes dan kan je zelf je bovenleiding maken.
Zie bericht van "modelbouwer V" op 11 april j.l. over Gbf Unterhaltung-Oben.
Groet,
Marc
Je kan ook het RealFlex systeem van N-train nemen voor je bovenleiding.
Een rol kunstofdraad met hangertjes dan kan je zelf je bovenleiding maken.
Zie bericht van "modelbouwer V" op 11 april j.l. over Gbf Unterhaltung-Oben.
Groet,
Marc
Met Vriendelijke Groeten,
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Ik vind het dapper hoor, ik heb hier ook heel lang naar zitten kijken om dit netjes te doen
Mijn oplossing om het "strak" (zo ver mogelijk) te kunnen doen is om aan de onderkant 2x rag dun verenstaal te gebruiken en daarop koper (spoelen) draad
En dan de bovenkant afspannen, het is wel ERG gevoelig, maar niet geschikt voor een beurs baan
Succes Hoontje, je doet het toch maar!!!!
Mvg,
Ad_M
Mijn oplossing om het "strak" (zo ver mogelijk) te kunnen doen is om aan de onderkant 2x rag dun verenstaal te gebruiken en daarop koper (spoelen) draad
En dan de bovenkant afspannen, het is wel ERG gevoelig, maar niet geschikt voor een beurs baan
Succes Hoontje, je doet het toch maar!!!!
Mvg,
Ad_M
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Dank jullie wel voor alle tips. Dat N-train systeem had ik al een keer bekeken, wat me tegenstond was dat de panto's niet echt tegen de draad konden, daarom dat ik deze zelfbouw oplossing bedacht heb. Doch, de combinatie met hun rijdraad heb ik dan weer niet uitgeprobeerd. Toch eens een rolletje gaan bestellen voor de hoofdbaan... Daar mag ik nog zo'n 12 meter overspannen... >jeej<
Groetjes,
Hoontje
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Bouwupdate:
Na al het bovenleidinggedoe gisteren, vandaag weer even lekker onbezorgd met groenzooi en details aan de slag. Het wordt echter en echter zo!
Eerst een nieuwe voorraad bomen gemaakt van zeeschuim uit de NOCH pakketten...
Met de aansluitende module op veilige afstand ernaast, mooi de punt van het bosgebied aan kunnen kleden...
Doorkijkje vanaf de dijk bij de Curver richting Gzva...
Daarna was het tijd voor nog wat kleine details, zoals seinen en borden. Via een aanbieding hier op het forum enkele weken geleden, kon ik een ARTITEC bouwpakketje met telefoonkast, schakelkasten en kennelijk dus ook onderstaande borden, overnemen. De rest van het bouwpakket gaat naar de vaste baan, maar onderstaande borden sieren vanaf nu de Gzva...
Priegelen...
De borden worden in elkaar geplakt en daarna voorzien van een kleurtje...
Alle borden op maat gesneden...
Klein drupje houtlijm en het geheel ziet er zo uit...
Het 'einde ATB en bovenleiding gebied' bord geplaatst net voor de poort van Gzva...
Het S-bord met opdrachtbord eronder, wanneer de treinen van Gzva de hoofdbaan op willen, zullen zij met de TR contact moeten opnemen. De telefoon staat een eind lopen verderop...
En een totaaloverzichtje van de werken van vandaag. Deze hoek van de module is nu qua scenery helemaal aangekleed. Zag op de foto wel dat het Einde ATB bord nog een veegje verf nodig heeft achterop. Dus dat ga ik nog even doen en dan weer onder de bakken om de laatste techniek aan te sluiten, zoals de wissels...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Na al het bovenleidinggedoe gisteren, vandaag weer even lekker onbezorgd met groenzooi en details aan de slag. Het wordt echter en echter zo!
Eerst een nieuwe voorraad bomen gemaakt van zeeschuim uit de NOCH pakketten...
Met de aansluitende module op veilige afstand ernaast, mooi de punt van het bosgebied aan kunnen kleden...
Doorkijkje vanaf de dijk bij de Curver richting Gzva...
Daarna was het tijd voor nog wat kleine details, zoals seinen en borden. Via een aanbieding hier op het forum enkele weken geleden, kon ik een ARTITEC bouwpakketje met telefoonkast, schakelkasten en kennelijk dus ook onderstaande borden, overnemen. De rest van het bouwpakket gaat naar de vaste baan, maar onderstaande borden sieren vanaf nu de Gzva...
Priegelen...
De borden worden in elkaar geplakt en daarna voorzien van een kleurtje...
Alle borden op maat gesneden...
Klein drupje houtlijm en het geheel ziet er zo uit...
Het 'einde ATB en bovenleiding gebied' bord geplaatst net voor de poort van Gzva...
Het S-bord met opdrachtbord eronder, wanneer de treinen van Gzva de hoofdbaan op willen, zullen zij met de TR contact moeten opnemen. De telefoon staat een eind lopen verderop...
En een totaaloverzichtje van de werken van vandaag. Deze hoek van de module is nu qua scenery helemaal aangekleed. Zag op de foto wel dat het Einde ATB bord nog een veegje verf nodig heeft achterop. Dus dat ga ik nog even doen en dan weer onder de bakken om de laatste techniek aan te sluiten, zoals de wissels...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Ziet er goed uit Alwin ,
je zou de "tunnel' donker kunnen maken zodat je daar geen doorkijk meer heb
mvg Sjaak
je zou de "tunnel' donker kunnen maken zodat je daar geen doorkijk meer heb
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Ha Sjaak, jup de doorkijk moet nog verholpen worden. Ga hem wat aankleden. Maar eerst moet de bovenleiding dan af zijn en bevestigd. Ook wil ik ff kijken wat er nodig is qua afscherming als straks alle gebouwen erop staan. Kortom, eerst nog tal van andere klussen, voordat ik hiermee verder kan. Maar dat houdt het leuk!
Groetjes
Hoontje
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Hee mooi dat die borden gebruikt worden!!
Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Ja ja, dat had ik beloofd hé @garco De rest wordt ook nog gebruikt, maar dan op mijn grote baan en die ligt tot deze baan 'klaar' is, helemaal stil.
Bouwupdate:
Deze week is het werkende leven weer begonnen en dus is de woensdag-knutsel&studiedag ook van kracht. Na de nodige studie (binnenkort weer toetsen voor de opleiding) vandaag lekker kunnen freubelen. Op het programma stonden het MCC traject opnieuw testen en daarna van een kleurtje voorzien en de aanleg van de overweg in de Oosterhoutseweg én de toegangspoorten van Kamp Rijen...
Eerst is het wegdek van de Oosterhoutseweg (in 1:160) voorzien van vers asfalt...
In de spoorwegovergang lagen 2 betonblokken. Omdat de zelfgemaakte kartonnen varianten niet werkte, met Alabastine en betonverf deze versies gemaakt. Dat werkt wel...
Nadat het wegdek gedroogd en van meerdere lagen was voorzien, heb ik de boel afgeplakt . De bedoeling is om zo strakke belijning te krijgen...
Meerdere lagen witte verf worden aangebracht. Natuurlijk nadat de eerste laag gedroogd is, dan de tweede, dan drogen, de derde... etc. In totaal zitten er 5 lagen op...
Als de tape verwijderd is, en het wegdek wat toch hier en daar losliet (stuk ongeduld!) bijgewerkt is, is dit het resultaat. Natuurlijk moet alles nog verouderd worden en komen er nog bermen etc. Dan zal het een mindere speelgoed look krijgen... (Hoop ik)
Met behulp van lijmklemmen worden kleine onderdelen vastgehouden totdat de superlijm droog is. De poort staat in een messing buisje wat op zijn beurt is verlijmd in de servokop...
2e poort wordt geplaatst. Eveneens met een lijmklem weer om hem op zijn plaats te houden, zolang de lijm droogt...
De agent sluit de weg af...
De lok wilt het terrein al oprijden, maar de poorten zijn nog niet goed vastgezet, dus ze blijven gesloten...
Later op de avond was er dan toch succes! De poorten kunnen open en dicht! Klik op de foto hierboven voor een filmpje ervan.
Overzicht van de huidige situatie...
Totaaloverzicht van deze module. Er moet nog behoorlijk wat gebeuren voordat deze klaar is...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Bouwupdate:
Deze week is het werkende leven weer begonnen en dus is de woensdag-knutsel&studiedag ook van kracht. Na de nodige studie (binnenkort weer toetsen voor de opleiding) vandaag lekker kunnen freubelen. Op het programma stonden het MCC traject opnieuw testen en daarna van een kleurtje voorzien en de aanleg van de overweg in de Oosterhoutseweg én de toegangspoorten van Kamp Rijen...
Eerst is het wegdek van de Oosterhoutseweg (in 1:160) voorzien van vers asfalt...
In de spoorwegovergang lagen 2 betonblokken. Omdat de zelfgemaakte kartonnen varianten niet werkte, met Alabastine en betonverf deze versies gemaakt. Dat werkt wel...
Nadat het wegdek gedroogd en van meerdere lagen was voorzien, heb ik de boel afgeplakt . De bedoeling is om zo strakke belijning te krijgen...
Meerdere lagen witte verf worden aangebracht. Natuurlijk nadat de eerste laag gedroogd is, dan de tweede, dan drogen, de derde... etc. In totaal zitten er 5 lagen op...
Als de tape verwijderd is, en het wegdek wat toch hier en daar losliet (stuk ongeduld!) bijgewerkt is, is dit het resultaat. Natuurlijk moet alles nog verouderd worden en komen er nog bermen etc. Dan zal het een mindere speelgoed look krijgen... (Hoop ik)
Met behulp van lijmklemmen worden kleine onderdelen vastgehouden totdat de superlijm droog is. De poort staat in een messing buisje wat op zijn beurt is verlijmd in de servokop...
2e poort wordt geplaatst. Eveneens met een lijmklem weer om hem op zijn plaats te houden, zolang de lijm droogt...
De agent sluit de weg af...
De lok wilt het terrein al oprijden, maar de poorten zijn nog niet goed vastgezet, dus ze blijven gesloten...
Later op de avond was er dan toch succes! De poorten kunnen open en dicht! Klik op de foto hierboven voor een filmpje ervan.
Overzicht van de huidige situatie...
Totaaloverzicht van deze module. Er moet nog behoorlijk wat gebeuren voordat deze klaar is...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Mooi hoor Hoon, al die actie.
Komt die marechaussee nog in wachtershuisje of gaat ie langs de weg konijnen tegenhouden?
Komt die marechaussee nog in wachtershuisje of gaat ie langs de weg konijnen tegenhouden?
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Wachters huisjes stonden er niet. Hij krijgt een boom om onder/achter te schuilen
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid