Heb de rails even bekeken, het is inderdaad geweldig mooi spul zeg!
Beetje balen dat ik nu de investering in Minitrix heb gedaan, had ik me toch nóg beter voor moeten bereiden.

Wellicht dat de toekomstplannen wel in Peco gelegd gaan worden

Stoppen met balenHoontje schreef:Beetje balen dat ik nu de investering in Minitrix heb gedaan, had ik me toch nóg beter voor moeten bereiden.
Joop, kun je eens wat meer uitleg geven over wat je hier allemaal schrijft? Je bent nl. de eerste die ik er zo over hoor, en daar kunnen we misschien wat van opsteken.Zaunkönigs Bahn schreef:Stoppen met balenHoontje schreef:Beetje balen dat ik nu de investering in Minitrix heb gedaan, had ik me toch nóg beter voor moeten bereiden., het Roco materiaal is bij Fleischmann ondergebracht en daar kun je dus de 10° wissels ook kopen. En Roco en Minitrix passen prima op elkaar. Ik vind Peco namelijk niks, een handvol bielzen met wat metaal. Een wissel bevat toch echt meer onderdelen. Verder pik je de Peco banen er zo uit, maar wel in negatieve zin. Er wordt geklaagd over te hoge rails, maar dat de wissel layout Engels is daar hoor je niemand over, en ik heb het dan niet over een engels wissel. Ik ben zelf bezig met de keuze wat voor materiaal ik zal nemen. Uit de nodige boeken heb ik plaatjes van en de modelbaan en het echt. Zelfs de 15° wissels valt niet uit de toon als je daar een plaatje naast zet uit het echt met dezelfde layout.
Groeten,
Joop
Wat wil je nog meer? een grote, dikke, lelijke wisselaandrijving om je baan net even wat extras te geven?Zaunkönigs Bahn schreef:[een handvol bielzen met wat metaal
Vaak hebben de mooiere banen Peco, kijk maar eens rond op dit forum. Mensen die voor Peco kiezen, hebben vaak een overwogen keuze gemaakt (niet zoiets van: ik had toch nog een doos XYZ rails op zolder liggen) en vinden (bv) realistische boogstralen belangrijk. Ik zie ook vaker mensen van andere merken overstappen op Peco dan andersom.Zaunkönigs Bahn schreef:Verder pik je de Peco banen er zo uit, maar wel in negatieve zin
Huh?? Peco 55 is de laagste die je kunt kopen (op fiNescale na - maar dat is voor autistenZaunkönigs Bahn schreef:Er wordt geklaagd over te hoge rails
Hoi Joop,Zaunkönigs Bahn schreef:Hoontje schreef: Ik vind Peco namelijk niks, een handvol bielzen met wat metaal. Een wissel bevat toch echt meer onderdelen. Verder pik je de Peco banen er zo uit, maar wel in negatieve zin. Er wordt geklaagd over te hoge rails, maar dat de wissel layout Engels is daar hoor je niemand over, en ik heb het dan niet over een engels wissel.
Groeten,
Joop
Martin, "Hoontje" heet Alwin. Joop is die andere (die nog wat ging terugmelden over waarom rails wel of niet realistisch zijnmdedeugd schreef:Hallo Joop.
Erg mooi project
Hoe groot is de ruimte waar het totaal gaat komen ?
sucses, toppie
Martin de Deugd
En waar wij dus met smart op zitten te wachtenshoven schreef:Martin, "Hoontje" heet Alwin. Joop is die andere (die nog wat ging terugmelden over waarom rails wel of niet realistisch zijnmdedeugd schreef:Hallo Joop.
Erg mooi project
Hoe groot is de ruimte waar het totaal gaat komen ?
sucses, toppie
Martin de Deugd).
Ik zit zelf voor de keuze wat voor railmateriaal ik zal gaan gebruiken. Dus je gaat eens kijken hier en daar. Je leest eens wat. En dan komt er wel een beeld naar boven drijven.shoven schreef:Joop, kun je eens wat meer uitleg geven over wat je hier allemaal schrijft? Je bent nl. de eerste die ik er zo over hoor, en daar kunnen we misschien wat van opsteken.
Helder betoog, dank je. Vooralsnog ligt er bij mij gewoonweg de Minitrix rails omdat ik die nu in huis heb en ik vind hem eigenlijk wel mooi. Van de week de PECO rails in mijn handen gehad en kreeg daar ook het advies om zelf te solderen etc. etc. Daarbij werd gezegd dat het qua modelbaan dan soms storend werkt. Ook het bedrijf kan eronder lijden als je geen juiste manier van solderen gebruikt.Zaunkönigs Bahn schreef:Ik zit zelf voor de keuze wat voor railmateriaal ik zal gaan gebruiken. Dus je gaat eens kijken hier en daar. Je leest eens wat. En dan komt er wel een beeld naar boven drijven...shoven schreef:Joop, kun je eens wat meer uitleg geven over wat je hier allemaal schrijft? Je bent nl. de eerste die ik er zo over hoor, en daar kunnen we misschien wat van opsteken.