
Ik ben inmiddels als druk bezig geweest met de eerste blokken, ik ben de helix al door en ben nu aangekomen op de eerste wisselstraat. Ik zal binnenkort weer even de webscam erbij aanslingeren.
Maar waar ik van het weekend druk mee was, ballast........

Ik heb als eerste een proefstukje gemaakt met een tweetal merken ballast. Ik heb de Woodland Scenics Fine ballast ingekocht. Alleen vind ik die korrel te grof voor N-Spoor.

Toen ontving ik (ineens, heel spontaan



Dit vind ik een stuk mooier dus koos ik een kleur uit om het stukje spoor onder de brug te gaan ballasten..... ken je die momenten dat je spijt hebt van je keuze



(ik heb dit weer goed gekregen hoor, vertel ik later)
Veel te donker, niet mooi. kak, kloten.......
Wat me het meest irriteert is dat mijn eigenwijze aanpak van bielzen schilderen totaal zinloos bleek te zijn (ja kom maar op met die "ik zei het je toch"). Compleet nutteloos want de kiezels drijven alsnog over de bielzen hoe goed je het ook wilt doen. Naderhand moet je dus krabben en maak je het gros weer ongedaan. En mag je alsnog de airbrush weer gaan gebruiken.
Kortom: Gewoon ballasten, daarna airbrushen en doorrr..... Weet ik dat ook weer.
Dus gisteren maar even een stukje op de old-school way gedaan die ik gewend was.
Ik heb dit ervan gemaakt:

(Servo is voor de wissel, verenstaal geleid ik met wattenstaafjes)

Het hoofdspoor bij de brug heeft een andere kleur ballast gekregen




Ik ga deze stukje nog wel uitbreiden en verfijnen. Ik mis nog wat meer bossage en een leuke scene onder de brug. Maar dat is voor latere zorg evenals het verweren van de brughoofden. Ik kan nu in ieder geval gaan rijden over de brug heen.
En dan nu weer terug naar de orde van de dag: Draadjes, heel veel draadjes.....
Groetjes Martin