Bröhl-Lützing

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Bröhl-Lützing

Bericht door Marksintpancras »

:) eindelijk na jaren verzamelen en een klein baantje te hebben gehad nu tijd voor een echte baan te bouwen.

De hoofdbaan is gebaseerd op een stukje Brohl-Lützingen bahnhof zonder smalspoor.
Daarachter loopt er een nebenstrecke baan zonder bovenleiding en enkelsporig, met aan beide kanten een kopstation, en ertussen komt er een stukje aansluiting met de hoofdbaan. 1 kopstation is gebaseerd op station Markt Erlbach, de andere kopstation wordt een fictieve met een opstelsporen en onderhoud stukje, dit moet ik nog uitdenken.
Tevens is het de bedoeling dat de baan 2 kleine schaduwstations krijgt die aangesloten is op de hoofdbaan.
Dit alles zal worden aangestuurd met Dinamo en Koploper.
Omdat foto's meer zeggen dan worden hierbij de beginfase van de bouw, die nu op gaan is:
Bijlagen
Het schaduwstation
Het schaduwstation
DSC03174.JPG (110.95 KiB) 18247 keer bekeken
Station Brohl-Lützing
Station Brohl-Lützing
DSC03173.JPG (117.79 KiB) 18247 keer bekeken
Station Markt Erlbach, links de hoofdbaan
Station Markt Erlbach, links de hoofdbaan
DSC03172.JPG (120.36 KiB) 18247 keer bekeken


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Jos »

Ziet er al goed uit, maar pas op met die grote hamer :-)

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door BenQ »

Even verkeerd en dan komt die aan als een mokerslag. :?


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Marksintpancras »

De firma H.F. Wiebe afgelopen week bestelt :cry: die komt komende week langs om het mokerwerk te doen :D
een baureihe 212 en een baureihe 218 komen het werk doen.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Marksintpancras »

Hierbij een updaten, firma Wiebe is tot nu nog niet gearriveerd, omdat de baureihe 152, nog niet Minitrix 12205 vertraging had.

Deze arriveren eens komende dagen, ondertussen wel een doos van H@ns binnen gekomen met scenery, dus kunnen naast het draden trekken ook verder met het aankleden.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Marksintpancras »

Firma Wiebe is gearriveerd, dus ga de komende tijd ook verder met de hoofdbaan aan te legen.
Maar nu druk bezig met Bahnhof Brohl-Lutzing aan te kleden, en begonnen met Bahnhof Markt-Erlbach aan te leggen.

Hierbij wat foto's van Bahnhof Brohl-Lutzing:
Bijlagen
De bahnhof vanaf de rangeersporen (spoor 4 en 5)
De bahnhof vanaf de rangeersporen (spoor 4 en 5)
DSC03180.JPG (118.7 KiB) 17837 keer bekeken
Spoor 1 doorkijk van stationszijde
Spoor 1 doorkijk van stationszijde
DSC03177.JPG (113.3 KiB) 17837 keer bekeken


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Raymond (UK) »

Ziet er mooi uit zo Mark.

Tijdperk IV?


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Marksintpancras »

Beste Raymond,

Tijdperk 4/5, vindt net als jouw de kleurstelling beige / blauw mooi, maar ook de TEE-kleurstelling, mag ook de het rode DB met de witte neus, niet de huidige rode kleurstelling.

Met vriendelijke groet,
Mark


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Raymond (UK) »

Ja Mark, begin tijd perk V is ook mooi.

Ik heb een paar van die turquoise rijtuigen net als in jouw foto en een paar rood/wit en blauw/witte rijtuigen en 1 rode lok met witte neus.

Ik zag die S-Bahn in jouw station staan. Gelijk maar even op zoek gegaan naar City-Bahn stuff on eBay.. :geek:


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Marksintpancras »

Een tijd lang niks gepost, maar heb niet stil gezeten.
Er zijn weer vele speciale sonderserienmodelle aangekomen, een Mak van de Dortmunder Eisenbahn, lok 32, merk Minitrix, bij bijpassende set van 5 Fals. Baureihe 101, DB, met reclame van MINI Cooper, merk Roco. Baureihe 101, DB, met reclame van DIN, merk Fleischmann.

Gestart met de bouw van het tweede schaduwstation, en verder met het baanvak ten zuiden van bahnbof Brohl-Lutzing.
Stationsgebied van Markt-erlbach aan het aankleden. Foto's komen eraan.

Verder vandaag bestellingen geplaatst bij H@NS en bij Fr@ns (tbv Dinamo).


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Marksintpancras »

Nu de lux railpoetswagen en stofzuigwagon is, ook maar even het stof van dit draadje halen.
De hoofdbaanstrecke is gereed, nu nog de aankleding en aansluiten van alle elektra draden tbv seinen en wissels.
Bahnhof Markt Erlbach is ook al ver gevorderd, net als deze enkel spoedige strecke zonder bovenleiding.
Foto's zal ik eerdaags posten.

Met vriendelijke groet,
Mark


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Marksintpancras »

Hierbij wat foto's van bahnhof Brohl-Lützing
Afbeelding

Afbeelding
Gebruik nu ook ATF, dat spul werkt wel zo als eerder hier op het forum genoemd is. Loc baureihe 218 met dubbeldekkerstel rijdt nu nog over de strecke ivm bovenleiding nog niet gereed. Tevens heeft wordt het depot komende tijd uitgebreid met een ET425 van KATO in DB regio kleuren, tevens een baureihe 101 in THW reclame staat er aan te komen.

Hierbij ook een overzicht foto van bahnhof Markt-Erlbach
Afbeelding


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Marksintpancras »

Vandaag is er weer nieuw materiaal aangekomen uit mijn Fabriek "de Lier", 3 minitrix rijtuigen InterRegio van de DB (nrs 13351 / 13353 / 13775). Tevens 4 Fas 126 wagons van DB Cargo (minitrix 15209). Van Hobbytrain is de TUI ferienexpress
van 3 rijtuigen gekomen, deze zal worden gereden door een baureihe 110 in donkerblauwe kleurstelling (Fleischmann 7335) of door baureihe 181.
Tevens is er na 2 weken proefrijden vandaag begonnen met een dienstregeling, omdat 1 emplacement in gebruik worden nog niet de volledige dienstregeling gereden.
Tevens is het nog niet mogelijke om de goederen / opstelsporen (spoor 4 en 5) van Bahnhof Brohl-Lutzingen te berijden ivm een technische storing aan een wissel, deze sporen blijven tot nader order buiten dienst. Of wordt als tijdelijke materiaal opslag spoor gebruikt.
De plaatselijke fotograaf zal eerdaags weer wat foto's schieten van de gebeurtenissen.

Met vriendelijke groet,
Mark


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Marksintpancras »

De storingsafdeling heeft er 4 uur over gedaan, en 3 fleischmann wisselaandrijvingen uitgeprobeerd verder.
Toen op dit forum op een heel stoffig draadje gekeken en kwam tot de volgende oplossing van de engelse kruiswissel aandrijving.
Afbeelding
Gewoon 2 spijkertjes erbij geslagen, de aandrijving sloeg te ver uit, waardoor die niet meer de andere kant op wilde.


Hierbij ook een foto van een gedeeltje net na de bahnhof Brohl-Lützing, links het wachtspoor, rechtsachter is de wissel naar spoor 3 en de 2 opstelsporen (spoor4+5), rechts waar nu de vrachtwagen ziet staan, komt nog een betonenmuur van Markenburg.
Afbeelding

Tevens een rustig dienstregeling gereden, Baureihe 140 met een stammetje dubbeldekkers reed af en toe langs.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3017
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Ron »

Mooie foto, die laatste.
groen ziet er goed uit.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Hoontje »

inderdaad, een leuke foto die laatste.
Fijn ook dat je het probleem hebt weten op te lossen met die kruiswissel.

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1516
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Hans »

Hallo Mark,

Dat groen ziet er inderdaad erg fraai uit. Wat gebruik je voor het korte gras?

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Marksintpancras »

Bedankt voor de complimenten.
@Hans, ik gebruik een mengel moes aan gras. Onder andere wild gras van Heki, gewoon gras van noch, bloemenpolletjes van noch en Heki.
Verder gewoon een heel gevarieerd vlokken van noch.
Op mijn vorige baantje was het groen erg steriel. Op dit forum gelezen dat je op gevoel een mengelmoes aan groendecoraties kan gebruiken en zo gezegd zo gedaan.
Zo gezegd, zo gedaan. Net klaar met werken, nu even taken uitvoeren doe moeders de vrouw winst dat ik die doe en dan hopen dat ik op zolder nog eventjes kan doorbrengen.

Met vriendelijke groet,
Mark


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Marksintpancras »

Even een kerstupdate, de dienstregeling is al aardig op gang. Al 6 treinen op de baan, zonder problemen. De komende weken zal heel langzaam de schaduwstations worden gevult.
Hierbij een foto van Brohl-Lutzing hbf
Afbeelding

Links is een Mak railion 6508 met 4 nieuwe Fas126 wagons aan het wachten totdat baureihe 140 met de stammetje dubbeldekkers is vertrokken.

Verder geëxperimenteerd met een heuvel groenen, hierbij een foto van het eindresultaat
Afbeelding

Verder gegaan aan de wisselstraat in stedelijk gebied tussen de hoofdbaan links en de nevenlijjn rechts.
Afbeelding

Afbeelding

Tevens na alle draden trekken en scenery bouwen ook de locs digitaliseren, daarbij kom ik in de problemen met dat sommige NEM651 stekkers om zulke vreemde plaatsen zitten dat de decoders te groot zijn om de plaats in te nemen van het analoge kaartje. Zoals Fleischmann 7335, baureihe 101 Fleischmann.
Nu uit buiken van de kerstmaaltijden ;-)


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

DRV
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 dec 2015 21:16

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door DRV »

kijk dat zijn mooie plaatjes, vooral de eerste spreekt aan.

mvg


Aangenaam mijn naam is Dennis
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door shoven »

Marc, bij Fleischmann is het nog wel eens zo dat je een decoder nodig hebt die via draadjes met de stekker is verbonden. Dan kan de decoder elders in de loc worden geplaatst, vaak op zijn kant aan de zijkant. Persoonlijk vind ik het een k* systeem, omdat je altijd moet oppassen dat er geen contact komt tussen de decoder en onderdelen van de loc.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Marksintpancras »

@Steven
Dank je wel, was al bang dat het die decoder met een draadje zal worden. Zal zeker goed oppassen dat ze geen contact maken, nu ik er al nadenk vindt ik het al een k*-systeem, ivm waarom hebben ze dan de NEM651 norm ivm dat is toch analoge dingetje eruit, decodertje in, en rijden maar.


Vandaag niks kunnen doen aan de baan, wel eveneens bestelling geplaatst ergens in Duitsland, bij Weinert modelbaan, een heleboel signalen borden voor langs de spoorbaan, ben benieuwd wat het is.

Tevens mijn oude DCC sound lok schoongemaakt, de Fleischmann 77236, nu nog even in iTrain instellen en kijken hoe die gaat werken.

Met vriendelijke groet,
Mark


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1212
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door WimC »

Leuke baan.
Een paar jaar geleden ben ik een paar dagen daar in de buurt geweest en heb ook een paar foto's gemaakt van het station daar. Zal ik die hier posten?


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Marksintpancras »

@Steven, heb nu een Esu decoder met Nem651 draadstekker, decoder is af fabriek ingepakt ter bescherming tegen kortsluiting. We gaan het merken.

@Wim, natuurlijk mag je deze posten.

Rond de jaarwisseling geweest met uitbreiding Dinamo systeem en verder uitbreiden. Helaas heeft een Cpu van een TM44 de geest gegeven, waardoor het treinverkeer plots stil ging. Had toevallig nog een nieuwe liggen ivm aansluiten van enkelsporige strecke, dus deze maar erin gezet, dus de spoorbaan naar Markt Erlbach blijft voorlopig nog wel even uit dienst.
De wisselstraat in de Stad wordt wel druk gewerkt om de beveiliging op orde te krijgen, de seinen worden werkend gemaakt.
Zal spoedig wat foto's posten.

Trouwens iedereen nog een voorspoedig 2016

Met vriendelijke groet,
Mark


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Bröhl-Lützing

Bericht door Marksintpancras »

De beveiliging van de stedelijke wisselstraat, de enigste verbinding tussen hoofdbaan en enkelsporige strecke Markt-erlbach en Oberstdorf.
De telefoon en een kast tbv de seinen en wissel is ook geplaatst.
Afbeelding

Hierbij ook wat overzichtfoto's van de streken tussen de wisselstraat en Markt-erlbach.
Afbeelding

Afbeelding

Met vriendelijke groet,
Mark


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Plaats reactie