Even de uitgangspunten voor het ontwerp op een rij:
Ik ga gebruik maken van M4 inbusbouten om het portaal op de ondergrond te kunnen bevestigen. De palen zullen zo gemaakt zijn dat de 3D prints onderaan precies in de kop van de inbusbout passen. Bovendien is een inbusbout als betonvoet ook nog eens erg realistisch gezien de ronde
betonnen sokkels waar ze in het echt ook op staan.
20150615_133134_small by
https://www.flickr.com/photos/3dbuildr/ on Flickr
Als printmateriaal voor de portalen ga ik voor FUD zodat ik ook de details van deze paal netjes kan weergeven. Van Rob Bisschop heb ik een Brabo-mastje in WSF gezien maar dat was bepaald niet de kwaliteit die ik voor ogen had, FUD wordt het dus.
De afstandhouders voor de rijdraad ga ik weer separaat van 0,5mm messingdraad maken vanwege de gewenste mechanische stevigheid. Net als nu bij de Gothische bogen zal ik de isolatoren voor de afstandhouders meeprinten zodat die niet meer afzonderlijk te hoeven worden aangeschaft. Gaatjes in het portaal en in de isolatoren voor de afstandhouders zal ik op de juiste plekken laten voorprinten zodat ze alleen nog maar met de hand met een 0,5mm boortje te hoeven worden nageboord.
Fred