Even voorstellen

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
JanCK
Berichten: 442
Lid geworden op: 14 nov 2013 13:18
Locatie: Den Haag

Even voorstellen

Bericht door JanCK »

Hallo allemaal,
Ik ben Jan uit Den Haag en al jaren een fervent N-spoor enthousiast (net als mijn vader, die al vroeg een Arnold Rapido startset kocht). Nu de kinderen het huis uit zijn, ben ik op zolder bezig aan een baan van zo'n 4 bij 2 meter naar Duits model (Deutsche Reichsbahn, eind jaren 20, begin jaren 30; een, in mijn ogen, zeer interessante periode in de spoorweggeschiedenis). Een aardig deel van de rails ligt al (waaronder een 12-sporig schaduwstation), maar er moet nog heel veel gebeuren en dat is wat mij in deze hobby zo aantrekt: lekker knutselen, oplossing bedenken voor de problemen die je tegenkomt en zo je eigen fantasiewereld bouwen. Ik moet er eigenlijk niet aan denken dat de baan ooit af is :lol:
Met vriendelijke groet,
Jan



Modelspoorbarry
Berichten: 343
Lid geworden op: 08 okt 2009 19:11
Locatie: Hart van Overijssel

Re: Even voorstellen

Bericht door Modelspoorbarry »

Hai Jan,

Als oud Hagenaar: welkom op dit forum.

Groeten,

Barry


N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Even voorstellen

Bericht door Ad_M »

Hoi Jan,

Welkom op het N-SpoorForum
Ik/we zijn gek op foto's :D

Mvg,
Ad en Geordie


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

henri m
Berichten: 191
Lid geworden op: 12 nov 2013 19:11

Re: Even voorstellen

Bericht door henri m »

Moi Jan,

De meeste spoorbanen zijn nooit af. Er is altijd wel iets aan de baan wat je wilt veranderen. :D
Ik ben niewsgierig naar de foto's.

Henri


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
JanCK
Berichten: 442
Lid geworden op: 14 nov 2013 13:18
Locatie: Den Haag

Re: Even voorstellen

Bericht door JanCK »

Wat een leuke reacties! Bedankt voor het vriendelijke welkom. Hier een poging aan jullie verzoek te voldoen en wat foto's bij te voegen.
Groet,
Jan
Bijlagen
Een deel van de stad (in aanbouw, op de achtergrond is het stationsgebouw zichtbaar) waar een trammetje rijdt (simpel automatisch pendelbaantje).
Een deel van de stad (in aanbouw, op de achtergrond is het stationsgebouw zichtbaar) waar een trammetje rijdt (simpel automatisch pendelbaantje).
DSC03931.jpg (101.93 KiB) 3694 keer bekeken
Een poging de sfeer in het station te vangen (alles met armseinen, tijdperk II nietwaar).
Een poging de sfeer in het station te vangen (alles met armseinen, tijdperk II nietwaar).
DSC00575.jpg (114.67 KiB) 3694 keer bekeken
De locloods met draaischijf in aanbouw. De achtergrond is door mijn vrouw geschilderd. En dat lelijke stopcontact gaat nog worden weggewerkt achter een berg.
De locloods met draaischijf in aanbouw. De achtergrond is door mijn vrouw geschilderd. En dat lelijke stopcontact gaat nog worden weggewerkt achter een berg.
DSC00939.jpg (122.75 KiB) 3694 keer bekeken



jeepney
Berichten: 674
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:57

Re: Even voorstellen

Bericht door jeepney »

Welkom Jan en mooie foto's, vooral die eerste 2 zijn bijzonder sfeervol.

Henk


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Even voorstellen

Bericht door Krab »

Welkom Jan op het N forum .
Mooie foto's ;)


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Even voorstellen

Bericht door Wim »

Welkom Jan.
Veel plezier hier op het N-spoorforum.

Geweldig leuke foto's zijn dat, sfeervol :o



henri m
Berichten: 191
Lid geworden op: 12 nov 2013 19:11

Re: Even voorstellen

Bericht door henri m »

Hallo Jan,

Als ik de foto‘s bekijk, hoef je nog lang niet bang te zijn dat je baan af is. :D
Mooie sfeer foto‘s

Henri


Gebruikersavatar

erik
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 jan 2013 20:11
Locatie: winterswijk

Re: Even voorstellen

Bericht door erik »

Welkom jan


Gebruikersavatar

Pruts3r
Berichten: 745
Lid geworden op: 06 okt 2013 11:04

Re: Even voorstellen

Bericht door Pruts3r »

Wow! mooie foto's! ziet er heel goed en sfeervol uit!

Ennuh...zie ik daar nou een Henschel-Wegmann treinset staan??? Jaloers! die moet ik ook nog hebben!

Succes met de verdere bouw
Laatst gewijzigd door Pruts3r op 27 jul 2014 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.


Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
Gebruikersavatar

Traibergen
Berichten: 595
Lid geworden op: 25 aug 2013 18:20

Re: Even voorstellen

Bericht door Traibergen »

Jan, welkom!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
JanCK
Berichten: 442
Lid geworden op: 14 nov 2013 13:18
Locatie: Den Haag

Re: Even voorstellen

Bericht door JanCK »

Pruts3r schreef:Wow! mooie foto's! ziet er heel goed en sfeervol uit!

Ennuh...zie ik daar nou een Henschel-Wegmann treinset staan??? Jaloers! die moet ik ook nog hebben!

Succes met de verdere bouw

Merijn
Iedereen bedankt voor het vriendelijke commentaar op de foto's.

En goed gezien, Merijn, dat is 'm. Een aantal jaren geleden op de kop getikt op een beurs. Hij is inderdaad jaloersmakend mooi, maar ik moet erbij zeggen dat 't niet de makkelijkste trein is. Hij maakt aardig wat lawaai en het kostte wat moeite om de voorloopwieltjes zo te stellen dat de lok niet op iedere wissel ontspoorde. Maar dat is allemaal gelukt en nu rijdt hij trots rond. Ik ben er al-met-al erg blij mee. Hopelijk vind jij 'm ook nog eens voor een schappelijke prijs. Ik weet niet of je wel eens op de Duitse eBay site kijkt? Weliswaar zijn de verzendkosten wat hoger, maar ik heb daar goede deals gesloten (hoewel deze gewoon in Nederland is gekocht). Succes!

Groet,
Jan


Gebruikersavatar

Pruts3r
Berichten: 745
Lid geworden op: 06 okt 2013 11:04

Re: Even voorstellen

Bericht door Pruts3r »

JanCK schreef: En goed gezien, dat is 'm. Een aantal jaren geleden op de kop getikt op een beurs. Hij is inderdaad jaloersmakend mooi, maar ik moet erbij zeggen dat 't niet de makkelijkste trein is. Hij maakt aardig wat lawaai en het kostte wat moeite om de voorloopwieltjes zo te stellen dat de lok niet op iedere wissel ontspoorde. Maar dat is allemaal gelukt en nu rijdt hij trots rond. Ik ben er al-met-al erg blij mee. Hopelijk vind jij 'm ook nog eens voor een schappelijke prijs. Ik weet niet of je wel eens op de Duitse eBay site kijkt? Weliswaar zijn de verzendkosten wat hoger, maar ik heb daar goede deals gesloten (hoewel deze gewoon in Nederland is gekocht). Succes!

Groet,
Jan
Jan,

Mooi dat je hem goed rijdend hebt. Ik weet inderdaad dat dat nogal een ramp kan zijn. Iik had eerder al een 'draadje' aan die set gewijd met vragen erover etc.
Conclussie was dan ook dat ie lastig is en als je een slechte hebt kun je onderdelen wel schudden....Ik ben nu dus aan het wachten op de nieuwe Hornby-Arnold versie.
Ebay duitsland ben ik zachts gezegd bekend... (mijn salaris laat ik tegenwoordig daar storten zeg maar :lol: ), maar bedankt voor de tip!
Laatst gewijzigd door Pruts3r op 27 jul 2014 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.


Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
JanCK
Berichten: 442
Lid geworden op: 14 nov 2013 13:18
Locatie: Den Haag

Re: Even voorstellen

Bericht door JanCK »

Pruts3r schreef: Jan,

Mooi dat je hem goed rijdend hebt. Ik weet inderdaad dat dat nogal een ramp kan zijn. Iik had eerder al een 'draadje' aan die set gewijd met vragen erover etc.
Conclussie was dan ook dat ie lastig is en als je een slechte hebt kun je onderdelen wel schudden....Ik ben nu dus aan het wachten op de nieuwe Hornby-Arnold versie.
Ebay duitsland ben ik zachts gezegd bekend... (mijn salaris laat ik tegenwoordig daar storten zeg maar :lol: ), maar bedankt voor de tip!
Merijn,

Ja, dat draadje heb ik inmiddels gezien en wat daarin staat klopt aardig. Ik zag ook jouw pagina waarin je jezelf voorstelt: mooi spul heb je inmiddels. eBay heb je duidelijk al ontdekt :lol:

Ik heb ooit een oude Arnold BR01 gekocht die zeer slecht reed. Eigenlijk gewoon een miskoop. Maar ik heb van de nood een deugd gemaakt en hem (zonder motor, alleen de verlichting aan) in de lokloods gezet met een rookgeneratortje eronder en een figuurtje van een lasser met zo'n flikkerend laslichtje ernaast. Geeft een leuk effect, net of er echt in die loods gewerkt wordt. Beetje zonde van de lok uiteraard, maar zo doet-ie toch nog dienst. Ik denk dat we allemaal wel een lok hebben die we achteraf gezien beter niet hadden kunnen kopen.

Groet,
Jan


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Hoontje »

Welkom Jan! Stoom is niet zo mijn ding, maar als ik dit zo zie, ga ik het denk ik toch mar eens volgen!

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

richard7877
Berichten: 1398
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43

Re: Even voorstellen

Bericht door richard7877 »

Jan, welkom hier op het forum!

Groeten Richard


http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
JanCK
Berichten: 442
Lid geworden op: 14 nov 2013 13:18
Locatie: Den Haag

Re: Even voorstellen

Bericht door JanCK »

Hoontje schreef:Welkom Jan! Stoom is niet zo mijn ding, maar als ik dit zo zie, ga ik het denk ik toch mar eens volgen!
Dat snap ik. Als ik op modelspoortentoonstellingen ben, kan ik heel lang kijken naar banen die ik zelf nooit zou bouwen. Maar dat maakt het juist zo'n leuke en veelzijdige hobby. Iedereen kan erin stoppen wat hij wil, of het nou stoom is of flitsende ICE's. Zolang het plezier er maar is. Stel je voor dat we allemaal hetzelfde ovaaltje met twee wissels en een tunneltje maken :lol:
Jan


Gebruikersavatar

JohoMapi
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 858
Lid geworden op: 11 jun 2013 17:48
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door JohoMapi »

Hallo Jan,

Dat ziet er zeer veelbelovend uit.
Trammetjes zijn ook altijd leuk.


RAILNSCALE Bekijk onze website met 3D-geprinte automodellen, accessoires en gereedschappen: www.railnscale.com
Happy Hobbying!
Facebook: https://www.facebook.com/railnscale/
Instagram: https://www.instagram.com/railnscale/
Youtube: https://www.youtube.com/user/JohoMapi
Plaats reactie