Brandweervoertuigen en -toebehoren in 1:160

Hoontje Creative World
Plaats reactie

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator

Brandweervoertuigen en -toebehoren in 1:160

Bericht door Hoontje » 04 mar 2020 13:23

In dit draadje komen de brandweervoertuigen en -toebehoren in 1:160

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator

Re: Brandweervoertuigen en -toebehoren in 1:160

Bericht door Hoontje » 01 apr 2020 19:26

DAF FF1600DT420 HD/LD Brandweerwagen

Nieuwe maand, nieuw voertuig op komst! In april 2020 ga ik starten met het nieuwste thema, namelijk 'Brandweervoertuigen'. Ik begin met de DAF FF1600DT420, zoals er overal in Nederland dienst deden. Ik baseer me op de bluswagen welke voorheen in Tilburg dienst deed, de TB620. Dit voertuig was in dienst van 1981 t/m 2000 in de binnenstad van Tilburg. Het voertuig is weinig opvallend in vergelijking met andere soortgelijke voertuigen, maar ik heb er eigen gemaakte foto's van, dus dat tekent wel lekker!

Bedoeling is om het voertuig in delen te gaan maken, zodat de cabines bijvoorbeeld van manschappen voorzien kunnen worden en achter de luiken ook spullen te vinden zijn, zoals een slanghaspel, armaturen en slangen. Of dat lukt weet ik nog niet zeker, maar het is het proberen waard!

Geschatte prijs van het geheel is nu €16,95-, maar afhankelijk van de tests kan dit nog veranderen.

Enkele plaatjes van de voortgang en het grote voorbeeld vind je hieronder:

Afbeelding

De 620, hier in zijn nadagen op kazerne Vossenberg, Tilburg. De materialen die nog goed waren gingen naar het achtergelegen oefenterrein, de wagen zelf is uiteindelijk gesloopt in 2003 of 2004 en had dus ruim 20 jaar dienst gedaan.

Afbeelding

De schetslijnen voor details op de body. Het voertuig is gehalveerd. Dat komt omdat het aan 2 zijden ongeveer gelijk was. Daardoor teken ik de meeste zaken op 1 helft en kopieer en plak straks de andere helft. Eventuele andere details voeg ik dan toe.

Afbeelding

Even de schetslijnen verwijderd om de body te laten zien. Er komt al veel vorm in.

Wat vinden jullie ervan? En zakelijk belangrijk, zou er interesse zijn in dit voertuig of andere brandweervoertuigen? Zo ja, welke?

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

RieX

Re: Brandweervoertuigen en -toebehoren in 1:160

Bericht door RieX » 02 apr 2020 11:17

Ja gaaf, ik ben gek op allerhande voertuigen. Begint bijna een sub hobby te worden :D Dus kopen doe ik sowieso. Ik vind hem mooi, alleen voor mijn gevoel lijkt de opbouw langer als dat ik op de foto zie.

Groet Rieks

N scale, what else?

Plaats reactie