Kap losmaken zonder de boel te slopen...

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
tv_man
Berichten: 1457
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Kap losmaken zonder de boel te slopen...

Bericht door tv_man »

Ik ben al een hele poos bezig om te proberen de kap van een Minitrix 3131 wagon ( http://www.spurweite-n.de/Content/NDBSe ... Count=7264 ) los te krijgen. Dit wil niet echt lukken en er zitten geen schroefjes of dergelijke die het leven gemakkelijker zouden kunnen maken. Om de kap uit elkaar te trekken met schroevendraaier of mesje lijkt me ook niet geslaagd want dan komen er erg snel lelijke krassen in het plastic. De draaistellen zitten met een soort boutconstructie vast die stroom van draaistellen naar de binnenverlichting verzorgt - is ook niet echt uit elkaar te krijgen.

Dus heeft iemand een idee over hoe het kapje toch los te krijgen voordat ik met brute kracht ga dremelen of iets dergelijks (je zou toch verwachten dat er een mogelijkheid is om de lampjes van de binnenverlichting te vervangen...)

Alvast bedankt voor het meedenken


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: Kap losmaken zonder de boel te slopen...

Bericht door Saraan »

Ik ken het model helemaal niet, maar misschien moet eerste het dak eraf, voordat je de kap kan los maken? :?:

groetjes,


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

Onderwerp starter
tv_man
Berichten: 1457
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Kap losmaken zonder de boel te slopen...

Bericht door tv_man »

Ah, bedankt voor de tip. Het dak ging er zonder al te veel problemen van af, er braken geen 30 jaar oude stukjes plastic en er kwamen wat schroefjes tevoorschijn die al dan niet los te krijgen zijn. Bedankt in ieder geval! De queeste gaat verder...


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Plaats reactie