Voetgangerssein

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)
Plaats reactie

Onderwerp starter
m-spoor
Berichten: 104
Lid geworden op: 17 jun 2008 21:05
Locatie: Apeldoorn

Voetgangerssein

Bericht door m-spoor »

Voetgangerssein.

Afgelopen vakantie waren mijn vrouw en ik eventjes in Korbach, ca. 50 km ten westen van Kassel.
Op weg naar een Imbiß zagen we midden voor een voetgangerstunnel een sein staan.
Ons werkelijk een raadsel wat dit sein hier deed of wat de achtergrond hiervan was. De overkapping van de blauwe halte is overduidelijk bedoeld voor een bus, er loopt geen spoorlijn over de tunnel waarvoor dit sein staat.
De dames van de Imbiß konden het ons in ieder geval niet vertellen. Misschien dat iemand hier (t.z.t.) het antwoord op weet?
Bijlagen
Voetsein.jpg
Voetsein.jpg (122.96 KiB) 5586 keer bekeken



lvdwerf
Berichten: 199
Lid geworden op: 19 mei 2008 13:37
Locatie: Rotterdam

Re: Voetgangerssein

Bericht door lvdwerf »

wellicht gewoon voor de leutige verfraaiing van de openbare weg?? hier in de buurt staat er een NS sein op het erf van een pannenkoekenhuis, zal ik tzt ook eens een foto van laten zien.



LeFennec
Berichten: 119
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:19
Locatie: Helmond

Re: Voetgangerssein

Bericht door LeFennec »

waarschijnlijk een volledig decoratief signaal omdat het voorsignaal, de oranje schijf en oranje pijl, volledig aan het dubbele hoofdsignaal mast is vast gemaakt.



Eierkopf
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2008 17:13

Re: Voetgangerssein

Bericht door Eierkopf »

Spoorse relikwieën van vroeger. Dergelijke "monumenten" zie je veel vaker. Maar soms is het ook een as met drijfwielen van een stoomloc op een stukje spoor, een waterkolom of zelfs een complete oude (stoom)locomotief.


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Voetgangerssein

Bericht door martinb »

Er zal ooit wel een spoorbaan hebben gelegen / station zijn geweest / is er nog?

http://www.kellerwaldbahn.de/Ederseebahn.htm

En op deze pagina zie je het sein ook staan naast het DB station:

http://www.panoramio.com/photo/10158913


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Voetgangerssein

Bericht door martinb »

En op google earth staat ook nog een station incl. een trein op een spoor.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Onderwerp starter
m-spoor
Berichten: 104
Lid geworden op: 17 jun 2008 21:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Voetgangerssein

Bericht door m-spoor »

Persoonlijk denk ik dat de eerste drie antwoorden van lvdwerf, LeFennec en Eierkopf het dichtst bij de waarheid liggen.
Zeker de uitleg van LeFennec is voor mij zeer overtuigend.
Hoewel N-spoorder ben ik geen kenner van Duitse voorseinen. Wellicht had ik dan direct tot zijn conclusie kunnen komen.

Martinb: er is inderdaad een station, nu pas gezien op Google Earth, maar niet op de plek waar wij toen waren (aan de rand van het centrum). In ieder geval toch dank voor je serieuze reactie met de links.


Dank aan allen die de moeite namen de vraag beantwoord te krijgen.

m-spoor.



noot
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:56

Re: Voetgangerssein

Bericht door noot »

Station ligt er echt wel , door de tunnel , afbuigen naar links , pm 100 meter liggen de sporen . Bereden door de DB , in het verleden ook nog een aansluiting naar de Continental banden fabriek . Nu nog grote goederenloods . Korbach heeft trouwens 2 stations .


Plaats reactie