Zoals ik in het topic
Diorama Lippborg Hardstyleschloß al melde ben ik ook met een klein diorama bezig. Nadat ik bepaald had wat het gaat worden heb ik ook besloten het toch ergens in m'n in mijn wereld te plaatsen. Gezien wat ik met bebouwing doe moest het ergens in stedelijk gebied liggen. Gezien het gekozen materieel en het soort omgeving waar het in moest komen kwamen niet heel veel plekken in aanmerking. Wat ik aan het bouwen ben past in mijn beleving het beste aan de zijlijn Elfsen-Weslarn-Hultrop die door de oostzijde van Soest loopt. Ik ben omdat veel inspiratie uit Wuppertal komt ook daar naar (straat)namen gaan kijken voor dit diorama via
onlinestreet.de. Daarbij hield ik 4 leuke namen over en toen heb ik de gene waar ik het diorama voor maak uiteindelijk de naam laten kiezen en hij koos voor Am Wichelhausberg en zo ontstond dus Elfsen Am Wichelhausberg.
Ik ben het diorama in een kweekkasje aan het bouwen dat ik 1,5 week terug bij een kringloop winkel vond. De opbouw er in bestaat deels uit karton, deels uit schuim platen als ondergrond. Inmiddels ligt er rails in en is dat van ballast voorzien, de keermuur is karton met behang er overheen dat ik aan het schilderen ben.
Ik ben inmiddels ook met de gebouwen bezig en het hoge deel word een vervallen stuk met deels huizen deels industrie in vervallen toestand.

Dit gebouw bestaat grotendeels weer uit wanden van greenmax bouwpakketten.
Dit is hoever ik nu ben, later meer, groetjes Michiel