Ik ben Marcel (ik weet niet de hoeveelste hier), 41 jaar met te veel te dure hobbie's.
Ik werk in de online media (het meten van de advertentie's die je overal op het net tegenkomt).
M'n andere hobbie's zijn het kweken van grasparkieten (waar ik ook zo'n leuk forum als dit heb),
en m'n Saab 9-5 2.3 T Arc.
Ik ben vrijgezel (vandaar m'n te veel en te dure hobbie's (of mischien wel daarom

Bij mij is het "virus" begonnen toen ik een jaar of 8 was, tijdens een vakantie in duitsland, waar op de
stations modelbanen stonden waar je voor (ik geloof) 20 pfenning de treinen kon laten rijden.
En dus met de volgende sinterklaas kreeg ik m'n eerste lima H0 startset (met de V200 en silberlingen).
In de jaren daarna het treinen complex uitgebreid met locs ,wagons, rails etc., maar een vaste baan
is er wegens gebrek aan ruimte er nooit van gekomen.
Deze treinen zijn later naar m'n neefjes verhuisd, en ben dus een aantal jaren treinloos geweest.
Tot ik 2 jaar geleden op vakantie was in Steinach (zwarte woud), en op steenworp afstand de schwarzwald
modellbahn ontdekte.
De vlam werd weer aangewakkerd, maar aangezien ik thuis toch niet zoveel ruimte tot m'n beschikking heb,
ben ik eens gaan neuzen op het n- formaat.
Na de schrik te boven zijn gekomen van de (nieuw)prijzen, ben ik via marktplaats aan een leuke aantal lokjes
en wagonnetes gekomen.
(mijn plan is om een baan te maken rond 1950 - 1960).
Ook maar even de rolmaat ter hand genomen, om uit te meten wat ik ongeveer qua ruimte ik tot m'n
beschikking had.
Dat is ongeveer 180 cm breed en 120 cm diep.
Deze ruimte heb ik direct geclaimd, en een onderstel in elkaar getimmerd.
Nu bleken m'n armen niet lange genoeg voor die 120 cm diepte, dus heb er nu wieltjes onder gemonteerd
waardoor ik de tafel naar voren kan halen, zodat ik er ook aan de achterkant bij kan komen.
en toen moest er natuurlijk ook een baan plannetje komen......
Alle loks die ik heb zijn analoog, dus heb ik een baanplan gemaakt waar 2 aparte banen elkaar op ongelijke
hoogte kruisen.
(baanplan plaats ik straks in de juiste topic).
Ik wil gelijk gaan experimenteren met Dinamo, omdat ik het niet ziet zitten om in alle loks decoders in te
moeten bouwen.
momenteel ben ik de kosten aan het berekenen van de basis startset van dinamo, en bijbehorend spul.
Ook ben ik koploper en iTrain met elkaar aan het vergelijken, maar vindt tot nu toe iTrain de
voorkeur hebben.
Goed dat was het wel geloof ik, baanplan en foto's volgen.
Groetjes,
Marcel D