Arnoud stelt zich als nog voor.

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Arnoud

Arnoud stelt zich als nog voor.

Bericht door Arnoud »

Goh, laat ik mij ook eens voorstellen:

Ik ben Arnoud uit Haarlem, 38 jaar, getrouwd en heb nog geen kinderen. Ik heb HTS-Elektronica afgerond en tussen 2007 en maart 2009 MCSE Windows server 2003 dus ik doe nu wat tekenwerk van ondergrondse telecom-infra.

Toen ik kind was kreeg ik van mijn vader een 2e hands minitrix startset en later nog één tweede hands startset met gebouwde huisjes en later nog een 1600 lok en een plan W rijtuig.

Afbeelding

Af en toe was ik toen wat rondjes aan het neerleggen en draaide het meer om het spelen.

Na in 1998 te zijn verhuisd naar mijn appartement heb ik in 2001 de hobby weer opgepakt.
Afbeelding
en na mijn eerste gepruts tot een serieus baanontwerp gekomen die met eental wijzigingen de basis vormt van mijn huidige plan/baan.
AfbeeldingAfbeelding
Na eerst zelf met pulbreedte modulatie te hebben geexperimenteerd had ik besloten met het HCCM systeem en Koploper de baan te besturen. AfbeeldingAfbeelding
Het uiteindelijke plan is zo geworden:
Afbeelding
Helaas alleen een koploper plaatje van het ontwerp en hier de bijbehorende foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In de 2005 heb ik een naar huis verhuisd en heeft mijn baan wat schade te verduren gekregen. Tot maart 2009 was dit ongeveer de situatie:
Afbeelding

In maart 2009 heb ik Rail bezocht en ben ik weer aan mijn baan begonnen. Eerst heb ik het HCCM-systeem omgebouwd naar digitaal, zodat ik nu treingestuurd kan rijden ipv blokgestuurd.
Daarna kwam ik erachter dat door lekkage door een vergeten dakraam de onderplaat waarop het schaduwstation rust iet wat doorgezakt is. Die plaat al dienst tijdens mijn kinderjaren. Tevens kwam ik erachter dat de DDRM-set gemaakt door M. Kuijpers (thans Phildie) moeite heeft om door R1 bochten te gaan. Alle wagons voorzien van Fleischmann profi-koppelingen ontkoppelde zich in een R1 boog. Dus dat betekende naast het vervangen van de onderplaat tevens R1 bogen groter dan 30° te vervangen. Dat is ongeveer alle bogen die niet in het zicht waren.

Hier test ik de nieuwe plaat op sterkte:
Afbeelding
en dit is bijna mijn huidige situatie aan de baan:
AfbeeldingAfbeelding
Dit is mijn huidige ontwerp:
Afbeelding

Wanneer minimaal het boven gedeelte rijvaardig is, zal ik pas het schaduwstation verder ontwikkelen.
Afbeelding
Ik moet nog een airbrush kopen of airbrusher vinden om deze modellen te (laten) spuiten:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dus ik heb zat te doen.

groeten,
Arnoud
Laatst gewijzigd door Arnoud op 13 jan 2010 17:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.

Chris83

Re: Arnoud stelt zich als nog voor.

Bericht door Chris83 »

ah mooi! en je hebt shapeways ook al ontdekt zie ik :)
leuk baan plan trouwens en ook een leuke intro, nu hoeft niemand meer om foto's te vragen.

Groeten Chris

Jos

Re: Arnoud stelt zich als nog voor.

Bericht door Jos »

Hallo Arnoud,

Leuk om jouzelf en je baan te zien :D
Alsnog welkom hier hoor.

Groetjes,
Jos

Plaats reactie