De blokken C-D zijn volledig gescheiden van de rest van de baan. Als een trein van blok A blok B in rijdt springt het bloksein SB op rood en schakelt daarmee de polariteit van blokken C/D gelijk aan de polariteit van B. Als de trein vervolgens van blok C blok D in rijdt springt bloksein SD op rood en schakelt de polariteit van C/D gelijk aan de polariteit van E. De lengte van de blokken C/D is groter dan de lengte van mijn langste trein.
Als de trein van F naar E rijdt gebeurt hetzelfde in omgekeerde richting.
Nadeel van deze oplossing is dat wanneer je handmatig rijdt je niet moet vergeten de seinen op groen te zetten. Jammer is dat iTrain niet toestaat om hetzelfde adres voor de blokseinen SB en SE resp. SD en SC te gebruiken ivm efficient gebruik van de decoder.[/quote]
In een van de keerlusschakelingen treedt sinds enige tijd een vreemde fout op. Als de polariteit van CD geschakeld is als A/B dan is er niets aan de hand, maar als bij passeren van een trein in de A-E richting de polariteit van CD geschakeld wordt als E/F dan blijft iTrain het blok C bezet melden.
Ik heb de hardware van beide schakelingen omgewisseld, maar de fout blijft, dus ik neem aan dat de fout in de software gezocht moet worden. Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?