Wie weet iets van deze Mallet van Arnold?

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
WaboCo
Berichten: 118
Lid geworden op: 09 apr 2012 14:19
Locatie: Vaassen

Wie weet iets van deze Mallet van Arnold?

Bericht door WaboCo »

Ik heb een aantal Mallet locs van Arnold.
Nu heb ik een lichtblauwe locnr 5773 met Arnoldnr. 2282 op het doosje en deze staat in diverse databases.
Maar ik heb ook een iets donkerderblauwe met prachtige gouden detaiilering, deze heeft het locnr 5771. Maar op het doosje staat geen artikelnr van Arnold (Wel dat hij in Berlijn is gekocht.
Ik kom deze uitvoering in deze kleur en met de gouden details wel tegen in een Marklin uitvoering, maar niet bij Arnold.
Nu de vraag of dit door een (proffesionele) zelfbouwer is gedaan, of is dit een speciale uitgave geweest???? Wellicht weet iemand mij dit raadsel te ontrafelen. Het lijkt namelijk wel een fabrieksversie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar

PtL2-2
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2013 21:20
Locatie: Arnhem

Re: Wie weet iets van deze Mallet van Arnold?

Bericht door PtL2-2 »

Mooie lok zeg!

Ik een kleine 15 jaar bezig een overzicht van de Länderbahn-modellen in spoor N samen te stellen. En ik ben de lok is deze kleurstelling met dit nummer nog nooit tegengekomen als model dat door Arnold is geproduceerd. Ook bij de verschillende internetdatabases kom ik dit model niet tegen.
Daarbij zijn bij alle Arnold- modellen van de Gt 2x4/4 die ik ken, de lok- en fabrieksschilden opgedrukt. En dit model heeft, als ik het goed zie, los aangezette schilden. Zoals je die bijv. bij Kuswa kunt bestellen.
Dus ik zou zeggen: deze lok heeft een heel mooi uitgevoerde schilderbeurt gehad (door wie dan ook), grote kans dat het daarmee een unicum is!

Gr. Bert


Gebruikersavatar

Pruts3r
Berichten: 747
Lid geworden op: 06 okt 2013 11:04

Re: Wie weet iets van deze Mallet van Arnold?

Bericht door Pruts3r »

Ik ken hem ook niet.

Dit soort extra verfraaing zie je wel bij de s3/6 locs (ene type heeft het dan wel, ander type in andere kleurstelling weer niet.

Ik denk dat het inderdaad dat iemand heeeel erg zijn best gedaan heeft.
Wellicht heeft diegene een van de eerste groene versies gehad (die hebben ook nr 5751) waarvan de lak slecht was, en altijd gedroomd van zo'n (dure) lichtblauwe versie. Toen ie af was gelijk maar ff extra verfraaid!

Maaruh, niet fabriek af origineel dus, dus waardeloos...
Ik geef je er een paar tientjes voor, dan ben je van die neppert af :mrgreen: ;) :P


Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)

Onderwerp starter
WaboCo
Berichten: 118
Lid geworden op: 09 apr 2012 14:19
Locatie: Vaassen

Re: Wie weet iets van deze Mallet van Arnold?

Bericht door WaboCo »

Pruts3r schreef:Ik ken hem ook niet.

Dit soort extra verfraaing zie je wel bij de s3/6 locs (ene type heeft het dan wel, ander type in andere kleurstelling weer niet.

Ik denk dat het inderdaad dat iemand heeeel erg zijn best gedaan heeft.
Wellicht heeft diegene een van de eerste groene versies gehad (die hebben ook nr 5751) waarvan de lak slecht was, en altijd gedroomd van zo'n (dure) lichtblauwe versie. Toen ie af was gelijk maar ff extra verfraaid!

Maaruh, niet fabriek af origineel dus, dus waardeloos...
Ik geef je er een paar tientjes voor, dan ben je van die neppert af :mrgreen: ;) :P

Beste Bert en Pruts3r,
Bedankt voor deze informatie.
Maar nu heb ik zoals jullie zien net een mallet museum ingericht dus je moet nooit een bedrag aan kunst willen hangen :lol:
Het gekke is dat ik ook de groene versie heb (staat vooraan), maar deze heeft een iets groter nummerplaatje 5751. Wellicht dat het plaatje van de oudere versie kleiner was. Daar had ik ook al aan gedacht. Maar ach hij wordt er in ieder geval niet minder mooi van!


Gebruikersavatar

Pruts3r
Berichten: 747
Lid geworden op: 06 okt 2013 11:04

Re: Wie weet iets van deze Mallet van Arnold?

Bericht door Pruts3r »

WaboCo schreef: Beste Bert en Pruts3r,
Bedankt voor deze informatie.
Maar nu heb ik zoals jullie zien net een mallet museum ingericht dus je moet nooit een bedrag aan kunst willen hangen :lol:
Het gekke is dat ik ook de groene versie heb (staat vooraan), maar deze heeft een iets groter nummerplaatje 5751. Wellicht dat het plaatje van de oudere versie kleiner was. Daar had ik ook al aan gedacht. Maar ach hij wordt er in ieder geval niet minder mooi van!
He, jammer dat je niet in mn voorstel trapt hahahaha :lol: :P

Maaruh, hijs heel mooi (en zeker wel waardevol)

Koesteren zo'n one-off 8-)


Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
Plaats reactie