Algemene treinendatabase

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Laurence

Algemene treinendatabase

Bericht door Laurence »

Is er op een internet een algemene treinendatabase te vinden, waar gewoonweg simpele, algemene info staat over welke type loc waarvoor gebruikt werd door welke maatschappijen in welke periode? En het liefst in het Engels of Nederlands :)

ik weet dat er gewerkt wordt aan treinendatabase.nl, maar dat is al te gedetailleerd.

Momenteel zoek ik voorbeeld een overzicht van alle type stoomtreinen uit Duitsland die gebruikt werden voor rangeerwerk.
Maar een andere keer wil ik algemene info over de locomotief serie BR 010, want daar heb ik een leuk modelletje van gezien. Of wil ik weten wat voor type locs een bepaalde maatschappij gebruikte in een specifiek jaar. Sommige zaken vind je op Wikipedia (zoals info over BR 010), maar op veel andere vragen krijg ik niet makkelijk antwoord via het internet

rc.amsterdam

Re: Algemene treinendatabase

Bericht door rc.amsterdam »

Laurence, je vraagt nogal wat. Ik weet niet hoe je Duits is, maar in tijdschriften als MiniaturBahnen kan je veel vinden. Daar staan ook advertenties in voor boeken over allerlei spoorwegen gerelateerde onderwerpen. Rangeer loks zijn bijv. BR81 en BR94. Maar ook BR86 werd wel voor rangeren gebruikt. En als het zo uitkwam - niets anders voorhanden - werden ook grotere tender loks ingezet.
In het Engels ben ik wel bekend met Continental Modeller, maar echt groots deskundig tav Continentale spoorwegen- nou niet echt wat mij betreft.
Dan is er dit http://www.spur-n-datenbank.de/
Succes.

vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.

WilcoV

Bericht door WilcoV »

Kan je hier iets mee: http://dlok.dgeg.de/

Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

WilcoV

Bericht door WilcoV »

Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

neudalhausenstadbahn

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Via specials en (pocket)boeken is aan heel veel informatie te komen, vaak nog meer als via internet maar daar moet je wel naar zoeken en in willen infesteren.

En ja Nederlands en Engels?.....als je je in de spoorwegen in Duitsland wilt verdiepen en goede informatie wilt hebben zul je toch echt Duits moeten gaan leren.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
Laurence

Bericht door Laurence »

WilcoV schreef:Kan je hier iets mee: http://dlok.dgeg.de/
Bedankt Wilco! Zoiets zocht ik inderdaad! Een helder simpel overzicht met locomotieven, waar ze voor gebruikt worden en wat algemene data. Eventuele info die ik mis kan ik dan nog googlen.

Plaats reactie