Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
niko
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 aug 2010 19:19
Locatie: Antwerpen

Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door niko »

Hallo mede forumers. .

Misschien een iets of wat bizarre naam voor een draadje , maar het is nu eenmaal niet anders :) .
Plannen voor een baan moeten nog gemaakt worden maar daar neem ik uitgebreid de tijd voor , kwestie van wat wil ik en wat niet, en ook nog wat materiaal verzamelen enzo , enzo, ...
Waarom dan een draadje beginnen ? Gewoon om af en toe wat vorderingen te delen van eventuele gebouwtjes die ik zo nu en dan zal aanschaffen en andere modelbaan aanverwante zaken . Enfin we zien wel wat er allemaal de Revu gaat passeren :D .
Morgen volgt er een eerste update

Mvg Niko


mvg NiKo
Gebruikersavatar

Happyface
Berichten: 350
Lid geworden op: 26 mei 2012 00:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door Happyface »

Erg benieuwd Niko.

Persoonlijk ben ik ook van mening niet te snel willen beslissen. Ideeën kom en gaan.
Succes en we zien graag de voorderingen.

gr Ferry


NS-DB-ÖBB - 160 is precies groot zat - Happyface Railways
Http://www.happyface.be

Onderwerp starter
niko
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 aug 2010 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door niko »

Ik ben ook van die mening Ferre.

Als eerste wat de Revu gaat passeren is een gebouwtje van Faller uit de hobby reeks namelijk het "kies verladersilo 232515.
Toen ik het in elkaar had staan had ik zoiets van nja nee daar kan ik meer met doen, het is en blijft natuurlijk maar een gebouwtjje uit de hobby reeks van 10euro . Uiteindelijk heb ik de verfjes boven genomen en het verder bewerkt.

Hier had ik de voorgevel en het dakje van de 'voorbouw' terug losgemaakt een lampje er in, de wanden zwart geschilderd om het licht niet door de muren te laten doorschijnen .
Afbeelding

Omdat het in de winter redelijk snel donker kan worden heb ik ook nog 2 kleine lampjes aan de laad installatie aangebracht ;) .
Afbeelding
Afbeelding

Ook de crew mag natuurlijk niet ontbreken een operator en een onderhouds man houden de kleine laad installatie draaiende.
Afbeelding

Na dat de verlichting was aangesloten en de boel getest is geweest was het tijd om het een ander kleurtje de geven, de stalen poten en buizen een roest kleurtje, de stenen hebben een blauw grijze kleur gekregen en een beige was voor de voegen. Hout bruin voor alles wat er als hout uit ziet .
Afbeelding
Afbeelding

Er komen nog enkele washes over en dry brusches maar dat is voor later .

mvg NiKo


mvg NiKo

Nijboer
Berichten: 903
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door Nijboer »

En precies hierom hebben ze het de hobbyreeks genoemd???


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3653
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door maarten »

Al een stuk beter dan de standaard plastic-look! ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Traibergen
Berichten: 595
Lid geworden op: 25 aug 2013 18:20

Re: Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door Traibergen »

Nijboer schreef:En precies hierom hebben ze het de hobbyreeks genoemd???
;)



Onderwerp starter
niko
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 aug 2010 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door niko »

Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens verder heb kunnen doen aan het kies verladersilo faller ding.
Gisteren heb ik er nog wat roest aan toe gevoegd, de tussen balken van het geboudje heb ik ook roest gekleurd en daarna er nog wat over gegaan met vloeibare roesteffecten van Vallejo

Klein detail van het dak

Afbeelding

Toen ik het deze avond nog eens goed bekeek viel me toch op de de roest er een beetje te fel uit kwam dus hebben we het ineens maar wat afgezwakt met een dry brushing met witte verf. ( Op de foto is het nog feller als in het echt.)

Afbeelding

Nu het even goed laten drogen en dan de boel nog eens bekijken en proberen aan verweer poeders te geraken (alls ik ooit eens in de modelspoor zaak geraak :oops: ) zo dat we dat er ook eens op kunnen uittesten/proberen om te zien ; hoe verweer poeders werken en wat voor effecten we daarmee kunnen bereiken.

Nog een modelspoorse avond allen ;)
Laatst gewijzigd door niko op 25 jan 2016 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.


mvg NiKo
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door shoven »

Nice.
Alleen eh... Foto 1 is verdwenen?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Reindier
Berichten: 231
Lid geworden op: 22 dec 2015 17:24

Re: Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door Reindier »

Mooi geworden zeg dat simpele huisje ! Zo verweerd nu en mooie look top gedaan.


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door bob vermeulen »

Hallo,

Ook huizen bouwen kan leuk zijn, dat blijkt wel.
Zelf ben ik een dorpje aan het bouwen en daar komen ook veel huizen.

Lekker doorgaan zo dan komt de baan ook wel een keer.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Onderwerp starter
niko
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 aug 2010 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door niko »

bob vermeulen schreef:Hallo,

Ook huizen bouwen kan leuk zijn, dat blijkt wel.
Zelf ben ik een dorpje aan het bouwen en daar komen ook veel huizen.

Lekker doorgaan zo dan komt de baan ook wel een keer.

mvrgr Bob

Wees maar zeker Bob het is ook een onderdeel van onze hobby ;) .
Veel succes met het dorpje .


mvg NiKo

Onderwerp starter
niko
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 aug 2010 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door niko »

shoven schreef:Nice.
Alleen eh... Foto 1 is verdwenen?
Klopt ik zie het nu , ik denk dat ik hem heb verwijderd gehad. heb het even aangepast ;)


mvg NiKo

Onderwerp starter
niko
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 aug 2010 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door niko »

Eindelijk even tijd gevonden om een kleine update te geven over het tankstationnetje .
Heb het al wat in elkaar kunnen steken en een beetje subtiel , niet te veel verweerd .
Eerst heb ik de gevels afgeplakt zo dat ik de vensterbanken in een ander kleurtje kon steken want deze waren ook gewoon wit ???
Afbeelding

En een witte muur met witte vensterbanken is maar niks denk ik dan dus heb er dan maar een kleurtje opgezet .
Afbeelding

Dan vervolgens de gevel een beige washing gegeven met een heel klein beetje zwart in ,en ook de vensters een ander kleur gegeven..
Afbeelding

Wat dan als resultaat geeft na goed gedroogd te zijn .
Afbeelding

Het tankstation heeft ook een klein werkplaatsje voor auto's dus ik dacht, daar kan ook wel een auto in maar liefst eentje met de motorkap open en een open deur. Al was dat laatste net iets te moeilijk omdat het mesje dat ik gebruik de dik was om de raamstijl mooi in 2 te snijden.
Afbeelding

Ook had ik de motorkap langs boven niet mogen los snijden daar ze niet meer bleef staan, dan maar gezocht achter een waardige vervanger ;)
Alleen na het snijden had ik de carrosserie van de bodem plaat afgehaald om te spuiten met een overschot van een tamiya spuitbus van mijn Rc wagens maar die verf klonterde een beetje (busje stond al even open) maar daar verzin ik nog wel iets op og we nemen gewoon een ander autootje.
Afbeelding

Even snel een test opstelling gemaakt.
Afbeelding

Wat er nog gaat/moet gebeuren is ; een passende vloer maken, afscheiding wand tussen winkel en werkplaats , de werkplaats er laten uitzien als werkplaat in plaat van een gewoon parkeer garage, een kassatoog proberen te maken en wat winkel inrichting maar dat is nog even rommeltjes bij elkaar zoeken en zien wat past en niet past


mvg NiKo

Onderwerp starter
niko
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 aug 2010 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door niko »

Gegroet iedereen.

Vandaag ben ik verder gegaan met het leggen van de 'vloer' in het tankstation zodat we verder kunnen gaan met de inrichting ervan

Met de vloer
Afbeelding
Het gaatje in de hoek is voor de bedrading van de verlichting die er in komt.

Ook de scheidingswand is er in geraak, moet nog een wit kleurtje krijgen , de eerste meckanieker komt ook al eens een kijkje nemen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ook heb ik een beetje geprobeerd om de auto er een beetje beter te laten uitzien , de gril en de velgen in het zilver , de banden en de bumpers zwart en de voorlichten in het wit maar die ga ik waarschijnlijk nog eens overschilderen in het geel daar het niet echt contrasteert met het zilver.

Afbeelding
Afbeelding

Zo tot de volgende update ;)


mvg NiKo

Onderwerp starter
niko
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 aug 2010 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door niko »

Hier zijn we weer ;)

Vandaag was ik een dagje thuis en heb ik verder kunnen doen aan de binnen inrichting .
Eerst en vooral heb ik de toog gemaakt met een imitatie kassa en wat rommel erbij zoals een kassabon en een F magazine
De hoogte heb ik zowat ingeschat aan de hand van 2 ventjes die ik erbij heb genomen.
Afbeelding

Dan de boel bij elkaar gelijmd en de kassa toegevoegd en wat rommel.
Afbeelding

En hop een kleurtje erbij , de imitatie kassa heeft een wit kleurtje gekregen , dat groene ding is iets wat een klant heeft betaald , het kleine wit bladje dat naast het F magazine ligt is namelijk de kassabon.
Afbeelding

Natuurlijk heeft de winkel ook wat winkelwaar nodig dus even een rekje tegen de muur geplakt met daar op wat rommel van de gietboompjes met een kleurtje er over, ook wat affiches tegen de muur opgehangen.
Afbeelding

Vervolgens de kassa toog gemonteerd met medewerker die iets in zijn handen heeft om aan de klant te laten zien
Afbeelding

De klant met nog een papier in zijn handen en een berg vol vragen staat er ook al bij .
Afbeelding

Een kleine doorkijk via het raam :)
Afbeelding

En als laatste de wagen in de garage gezet en die staat daar natuurlijk niet zomaar dus zijn de mechaniekers er alvast aan begonnen .
Afbeelding
Afbeelding

zo se dat was het weer voor vandaag tot de volgende update 8-)


mvg NiKo
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1540
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door Hans »

Hallo Niko,

Je maakt er een hoop werk van, met erg mooi resultaat.
Leuk om te volgen.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Onderwerp starter
niko
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 aug 2010 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door niko »

Bedankt Hans , maar als ik het dak er opleg zie je er precies niet zoveel meer van :lol: , maja we hebben het bouw plezier er toch maar van gehad ;)

Na lange tijd even verder kunnen werken, zo heb ik de binnen muren een kleurtje gegeven omdat er toch te veel licht door kwam toen ik er er een klein (oud) lampje in gooide. verder het afdakje van de pompen er opgegooid met een eerste roestkleuring en de pompen zelf geschilderd en afgewerkt . Het dak van het de winkel/garage zelf ligt er nog los op omdat ik graag eens wil proberen om kleine ledjes te solderen met lakdraad . maar daar moet ik eerst alles nog voor in huis halen , ook het dak zelf moet nog volledig aangepakt worden.
Afbeelding
Afbeelding

Tijdens het schilderen van de binnen muren heb ik maar ineens besloten om de muren van het volgend projectje langs binnen te schilderen , nu ik toch bezig was.
Afbeelding

Dit projectje gaat even voorrang krijgen nu dat de plannen voor een klein baantje concreter worden en ik dit heb ingeplant bij de planning van het baantje maar daar later meer over ;)


mvg NiKo

Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door Marcvane86 »

Hallo, kun je bij het tankstation/garage gebouw niet een daklicht monteren, dat wil zeggen een plexiglas achtig stukje verwerken voor het verkrijgen van daglicht in het gebouw. Dit zie je vaak terug bij garagebedrijven. En de bijkomstigheid is dat je ook wat van het interieur kan blijven zien.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3653
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Een baan komt er ooit wel eens aan ;)

Bericht door maarten »

Leuk gedaan! Ik hou wel van dat soort details. ;) Wat je nog zou kunnen doen is een werkbank en/of gereedschapskar plaatsen. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Plaats reactie