knipper automaat
-
Onderwerp starter - Berichten: 464
knipper automaat
Om de draaimolen op de mini kermis op te leuken heb ik rond de bovenkant een strip met gekleurde ledjes van Faller geplakt. Geeft een prima effect. Ik wil deze strip laten knipperen, niet al te snel. Wat is daar voor in de handel? De strip zit op 15V DC en neemt volgens de verpakking ongeveer 60 mA.
Windows 11, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
-
Re: knipper automaat
Welk soort knipper-effect heb je voor ogen?
Groet,
Rob
Dinamo iTrain Anyrail Peco55
Rob
Dinamo iTrain Anyrail Peco55
-
Peter, met de OC32 kan je de gekste effecten qua licht mee maken. En nog meer dingen mee aansturen. Is dit niet een goed dingetje om draaimolen verlichting mee aan te sturen?
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
-
Ik zoek een gewoon aan/uit effect, niks wilds. Alles uit, alles weer aan, in een redelijk tempo, niet super snel. Een OC32 kan natuurlijk, maar dat lijkt me overkill voor wat ik zoek. Sommige kerstboomlichtjes doen ook zo iets. Die hebben ook geen OC32 

Windows 11, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
-
Zou bijv Conrad 195146 het werk kunnen doen (€ 10)? Of Kemo B185 (staat ook op de Conrad site) (€ 4)? Ik heb wel 15V DC, en deze staan gespecificeerd voor max 12V.
-
Een arduino? Kost ook maar een paar euro tegenwoordig. Weerstandje, transistor, 4 regels code en schakelen maar.
Ik heb nog zo'n Viessmann knipperlicht installatie, bedoeld voor een overweg. Sterker, ik heb er wel eentje over denk ik. Is dit wat voor je?
J.
J.
-
Hoi Jeroen, je hebt een PB
Led kerstverlichting met een batterijhouder waar je met een drukknop een tiental Knipper instellingen kan doen.
Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
-
- Elektronica/Commercieel
FF een crazy thought: Is het voor een DCC modelbaan?
Je zou gewoon een functiedecoder kunnen gebruiken. Een simpele Laisdcc bijvoorbeeld. Gewoon op je baanspanning met rood/zwart en de V+ en aux gebruiken voor het knipperen. kan je hem ook nog via de centrale bedienen. Wel even een 560 Ohm weerstand over de motordraden van de decoder.
Zou het werken?
Je zou gewoon een functiedecoder kunnen gebruiken. Een simpele Laisdcc bijvoorbeeld. Gewoon op je baanspanning met rood/zwart en de V+ en aux gebruiken voor het knipperen. kan je hem ook nog via de centrale bedienen. Wel even een 560 Ohm weerstand over de motordraden van de decoder.
Zou het werken?
denk het wel, echter waarom de weerstand op de motor draden, gewoon op de aux is toch ook prima, zal het van de week eens proberen, heb nog een opgeblazen geval liggen, echter de verlichting zou het nog moeten doen
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
Denk het ook, maar die oplossing gebruikt dan wel "dure" digitale stroom.
Werken die lampjes/leds ook niet gewoon op een lagere spanning? Dan hoef je (bijna) niets te kopen. En anders voor een paar eurootjes een schakeling opbouwen rond een NE555. Potmetertje er tussen en hij is nog regelbaar ook. 

Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Ja gewoon een oldskool MBO(of mts als je oud bent) schakeling bouwen.
Www.google.nl even op knipper schakeling Led Googlen ofzo.
Www.google.nl even op knipper schakeling Led Googlen ofzo.
Je kunt ook zoeken op astabiele multivibrator.
Staat ook nog een hele uitleg van het ding op wikipedia.

Groeten,
Maarten
Maarten
En als je nog ouder bent UTS.Joost schreef:Ja gewoon een oldskool MBO(of mts als je oud bent) schakeling bouwen.

Gewoon een Arduino kloon gebruiken. Ik heb er voor $4 een gescoord op ebay. Paar draadjes en lampjes eraan, beetje code ergens lenen en gaan.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan