Nspoorstore of Spoorstore?

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.

EdwinB
Berichten: 582
Lid geworden op: 09 okt 2011 10:36
Locatie: Den Helder

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door EdwinB »

Ben ik bij "de buren" weggegaan omdat daar bijna wekelijks dit soort draadjes waren, ploppen ze hier ook steeds meer op... :? ( ok ik hoef ze niet te lezen natuurlijk.....)
Hulde aan iedere ondernemer die voor onze hobby , welke schaal dan ook, in de weer is. Basta!
Snel weer naar mijn N-treintjes van H@ns.....


Met vriendelijke groet,
Edwin

Ik bouw aan Zugeheim2

sjoef
Berichten: 960
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door sjoef »

Ed, ik zat nog even te denken......vroeger kom je bij een benzinestation alleen benzine en olie krijgen. Tegenwoordig zijn het kleine supermarkten. Als je zo principieel bent neem ik aan dat je ook geen auto meer rijdt?

Jos


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door martindomburg »

sjoef schreef:Ed, ik zat nog even te denken......vroeger kom je bij een benzinestation alleen benzine en olie krijgen. Tegenwoordig zijn het kleine supermarkten. Als je zo principieel bent neem ik aan dat je ook geen auto meer rijdt?

Jos

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
geniaal vergelijk

FF ovr vruger, groetn uut oosten: https://www.youtube.com/watch?v=cqe6zFc-TZk


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door Maurits71 »

Tja, ik heb er nog eens over nagedacht, ik vindt het nog steeds belachelijk dat je uberhaubt dit in je hoofd krijgt en het getuigd niet echt van slimheid dat je het daarna ook nog eens op een forum zet wat betaald wordt door de leverancier in kwestie.

Ik zie maar een oplossing vriend Ed zegt zijn lidmaatschap op, er zijn zat alternatieven voor hem, van een account bij de buren, tot een account bij de club van ikweetnietwatikzegikbeneenbeetjedom club. Daarnaast lekker draadje op slot gooien, kunnen we weer verder met wat het gemiddelde lid hier leuk vindt en dat is met treintjes aan de slag.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3020
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door Ron »

Maurits for president :mrgreen: :mrgreen:

Alleen al op de beurs staat Hans met een stand zo'n 20 tot 25 meter met N materiaal
bereken dat eens in schaal dan kom je op een heel groot assortiment n-spoor.
Dus Ed, get a live en ga ergens anders zeiken :x

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!

Marksintpancras
Berichten: 1549
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door Marksintpancras »

:lol: kijk Ed, ik koop express bij Huider voor het bakkie koffie, is niet de goedkoopste, maar wel gezellig.
Wat hij niet kan leveren haal ik bij h@ns, en daarna bij Domburg. Dit heeft gewoon te maken met de topografische ligging van mijn woonplaats.
Daarnaast als ik in Houten ben, haal ik graag de treinen bij H@ns of diegene die naast Domburg staan.

Ik betaal liever iets meer, maar dat de kwaliteit en service gewoon goed is en gezellig in omgaan.
Dan ik vond 2 centen een grote verzameling heb en een bak ergenis.

Maar wat ik Ed nog wel mee geven, dat hij beter centen kan tellen dan zich bezig houden met modeltreinen. ;)


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door Overdijk »

Oké, mijn gedachte hierover. Normaliter sla ik dit soort draadjes over, maar toch even een korte reactie.
Ten eerste, denk ik dat Martin voor de meeste van ons, mij incluis, verwoord hoe wij/ik er over denk(en)(t).

Echter, een belangrijke maar.
Dit moet ook geen draadje worden waarin Ed, terecht of onterecht, volledig wordt afgebrand.
Het is altijd heel gemakkelijk om vanachter een toetsenbord, relatief anoniem, boute uitspraken te doen.
En dat geldt voor Ed, maar ook voor rest van ons, mij incluis.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door Redskin »

Eens met Ron. Ik stel voor dat we kappen met spuien en Ed (en H@ns?) zo de gelegenheid geven om nog te reageren.
Dan een dikke streep eronder, slotje erop en weer verder waar wij ons plezier uit halen: treintjes :)


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

Onderwerp starter
B777
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:37

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door B777 »

Frank

Korte reactie: de reactie's van andere leden zijn duidelijk.
Dat er andere meningen zijn respekteer ik.
Dat dit punt zoveel te weeg zou brengen met negatieve punten was niet de opzet.

Groet Ed



Bart51
Berichten: 368
Lid geworden op: 04 mei 2013 15:35
Locatie: Ter Aar

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door Bart51 »

Ook ik ben het eens met Ron en Frank!

Hetgeen H@ns, Martin, Mischa en vele uit hun achterban allemaal doen om Spoor N in de lucht te houden is veel te veel om op te noemen. Alleen al het N Spoor evenement in Hilversum is een aparte vermelding waard. Als ik iets nodig heb dan ga ik altijd eerst kijken of het bij één van deze mensen verkrijgbaar is. Door deze heren wordt al vele jaren heel hard gewerkt aan onze hobby en verdienen bij deze ook meteen een heel grote duim omhoog!

En nu ik toch schrijf: Alle N-Spoorforumleden en directie wens ik een gelukkig en goed gespoord 2017!

Groet Bart



dentheo
Berichten: 786
Lid geworden op: 16 okt 2009 10:16
Locatie: kalmthout

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door dentheo »

De "bedenkingen" van Ed zijn niet zoo gek.
Hans heeft net zoals wij slechts 24u in één dag.
Bij de meeste "gemengde" winkels is de omzet in HO ongeveer 5 tot 7 maal zo hoog als in N, de keuze van artikelen ligt ongeveer in dezelfde verhouding.
Wanneer Hans dezelfde diepte in HO wil bereiken als in N ontstaat er zeker een "spanningsveld".
Hij moet er vier keer zoveel tijd en geld insteken, zijn kraam in Houten wordt 4 a 5 keer langer enz. enz.
Wij wensen hem alle succes, we zullen zien hoe hij het "evenwicht" bewaard.



Theo vanop de heide.

N+SX+kpl+kplRsd

sjoef
Berichten: 960
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door sjoef »

B777 schreef:Frank

Korte reactie: de reactie's van andere leden zijn duidelijk.
Dat er andere meningen zijn respekteer ik.
Dat dit punt zoveel te weeg zou brengen met negatieve punten was niet de opzet.

Groet Ed
Was er dan niet over begonnen.....en denk eerst na voor je iets post.


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door martindomburg »

dentheo schreef:De "bedenkingen" van Ed zijn niet zoo gek.
Hans heeft net zoals wij slechts 24u in één dag.
Bij de meeste "gemengde" winkels is de omzet in HO ongeveer 5 tot 7 maal zo hoog als in N, de keuze van artikelen ligt ongeveer in dezelfde verhouding.
Wanneer Hans dezelfde diepte in HO wil bereiken als in N ontstaat er zeker een "spanningsveld".
Hij moet er vier keer zoveel tijd en geld insteken, zijn kraam in Houten wordt 4 a 5 keer langer enz. enz.
Wij wensen hem alle succes, we zullen zien hoe hij het "evenwicht" bewaard.
Kijk dit is een wel overwogen reactie van de andere kant waar het mes snijdt.

Voor Hans is het enteren van de H0 markt heel lastig, sowieso omdat de scepter er word gezwaaid door 1 winkelier in NL, weet ff zo de naam niet. Maar lukt het hem dan kan hij profiteren van de vele malen grote markt op H0 gebied. Hetgeen rondkomen voor hem een stuk makkelijker kan maken dan N-Spoor. Want vegreet niet de NL markt, Hans is ook actief in de Duitse markt.

Desniettemin verwacht ik, de familie kennende, dat ze te koppig zijn (iets met achterhoekse mentailteit) om hun principes (lees=liefde) voor N-spoor aan de kant te zetten voor H0. Ik sta er niet raar van te kijken als er over een jaartje ook H0 zal verschijnen op zijn stand in houten. Maar voordat N-spoor aan de kant zal gaan voor H0...... persoonlijk betwijfel ik dat.... maar goed, tijd zal het leren.

Ook al komt er een moment dat H0 het over zal gaan nemen, waarschijnlijk uit noodzaak om overeind te blijven, dan nog moegen we niet vergeten wat de familie voor ons wereldje heeft betekend! Dat is en blijft altijd 8-)


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2891
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door WilcoV »

B777 schreef:Ik ga de kat op het spek binden en start de discussie.
Dat mensen niet blij zullen zijn mag duidelijk zijn.
Helaas moet ik constateren dat H@ns steeds meer HO materiaal toevoegt.
In mijn optiek gaat dit, ondanks alle beloftes ten koste van ons als N-Spoorders.
Maar ben benieuwd naar jullie reactie's.
Oke ik heb een meningsverschil met H@ns aangaande dit punt en een ander punt.
Ik ga hier niet verder op in maar heeft mij doen besluiten H@ns geen orders meer te gunnen.
Jammer dat onze N shop zo gaat werken.


Ben benieuwd?

Groet ed
Met alle respect voor iedereen, maar de openingspost was duidelijk vragen om reacties, dus wie de bal kaatst ...........


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Stanley
Berichten: 243
Lid geworden op: 18 dec 2016 13:48
Locatie: Rosmalen

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door Stanley »

Ik snap niet waar hij zich druk om maakt. Elke retailer ongeacht de sector houdt de markt en haar afnemers nauwlettend in de gaten en anticipeert hierop? Een uitbreiding naar H0 materiaal lijkt mij niet zo schokkend, sterker nog, de hobbyisten van H0 zullen eveneens hun ogen uit kijken naar wat er op N gebied allemaal verwezenlijkt wordt op dezelfde oppervlakte (mijn schoonvader verbaast zich nog wel eens wat ik allemaal kwijt kan op een tafel en hij rijdt H0 materiaal).

Maak je niet dik en wees blij met de service, kwaliteit en plezier. Dat vind je namelijk niet op internet.


Met vriendelijke groet,
Stanley

''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV

Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613
Gebruikersavatar

Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door Redskin »

Heren heren... Het is wel klaar nu toch? Ik pleit voor een slotje :roll:


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

sjoef
Berichten: 960
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door sjoef »

Frank, ik ben het met je eens. Ik ga tanken en trek gelijk de auto even door de wasstraat. :D Neem terwijl ik wacht even een kop koffie met iets lekkers erbij. Wel bij hetzelfde benzine station. :D :D :D :D

Jos


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4493
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door spoor65 »

B777 schreef:Ik ga de kat op het spek binden en start de discussie.
Dat mensen niet blij zullen zijn mag duidelijk zijn.



Oke ik heb een meningsverschil met H@ns aangaande dit punt en een ander punt.
Ik ga hier niet verder op in maar heeft mij doen besluiten H@ns geen orders meer te gunnen.

Ed,

Verbazend om te lezen dat je deze reacties niet zo had verwacht.

Je zegt zelf al dat mensen niet blij zullen zijn, omdat je de kat op het spek gaat binden.

vervolgens ga je melden dat je een meningsverschil hebt met Hans, en niet alleen op dit punt,
zonder dat je er over wilt uitweiden. (wat overigens maar goed is ook)

Dit laatste is namelijk wel erg duidelijk,
omdat jij je gelijk niet kunt krijgen bij Hans, om wat dan ook, ga je hier maar ff je gal spuwen.

Simpel dus, ongepast, ongemanierd en een zeer onsportieve manier om je gram te halen.

Zo komt het bij mij over, en denk bij velen.

Ff ter verduidelijking, je zegt "onze N spoor winkel",
Heb jij aandelen dan?
De winkel is en blijft van Hans en Ineke.

Is er een zakelijk verschil van mening?
word je het niet zakelijk eens met hem,

Stap dan naar jouw rechtsbijstandsverzekering als je denkt dat je een poot hebt om op te staan.
Blijkt dat je die poot niet hebt, neem dan jouw verlies, als een vent
en ga niet als een kleuter staan janken in de klas, door dan hier nog even iemand in een kwaad daglicht te willen zetten.

Dat is zoals jouw opening post hier dus bij mij over komt.

En het siert Hans alleen maar dat hij hier niet eens ingrijpt en het topic op slot zet of zelfs verwijderd.
Want dan zou hij zich, in jouw ogen, alleen maar verlagen naar het zelfde niveau als waarop dit topic is gestart.

Als jij op een iets andere, meer wel overwogen manier een vraag had gesteld over ons idee of het een goede zet is van de familie Lubbers, om deze weg in te slaan met hun winkel, was het mogelijk heel anders verlopen, maar jij hebt blijkbaar bewust de aanval willen openen.

Ondertussen wil ik je dan toch ook feliciteren.
Want ik kan mij niet herinneren dat er in 1 topic in zo`n korte tijd zoveel lovende en steunende woorden over de n-spoorstore en Hans en Ineke zijn langs gekomen op mijn beeldscherm.

Dus wat mij betreft ben je nu genomineerd voor de gouden Loeki award in de catagorie internet reclame.

Helaas ben je door deze manier ook gelijk genomineerd voor de gouden drol award,
want je bent volgens mij ook de eerste die het is gelukt om binnen 50 berichten op dit forum zo`n beetje uitgesch.... te zijn.

Alle goede bedoeling te daar gelaten.

Dit heb je echt over jezelf heen geroepen.

Want het is echt ongepast om op deze lage manier iemand te kijken te willen zetten.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4641
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Nspoorstore of Spoorstore?

Bericht door Hoontje »

Goed. Alles is wel gezegd denk ik. Het is even klaar. Mocht u zich geroepen voelen toch nog een noodzakelijke bijdrage te willen doen dan zie ik de PB wel verschijnen.

Groetjes

Hoontje
Team Moderators


Gesloten