Kruising SL-E390F van Peco aansluiten

Vraag maar raak!

Gert Jan
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 feb 2009 20:35

Re: Kruising SL-E390F van Peco aansluiten

Bericht door Gert Jan »

Ik kwam wat plaatjes tegen op internet. Zelf heb ik i.p.v. de PL 13 schakelaar gekozen voor de PL 15 twinschakelaar,zoals weergegeven in de tekening op pagina 2. Heb ik gelijk een terugmelding op mijn schakelbord...Ook is het mijn ervaring door gewoon zaken volgens beschrijving aan te sluiten en tussentijds te testen je er wel uit komt. Succes!

gr.

Gert Jan
Bijlagen
peco PL 15.jpg
peco PL 15.jpg (37.21 KiB) 1632 keer bekeken
peco PL 13.jpg
peco PL 13.jpg (32.13 KiB) 1632 keer bekeken
peco PL 10.jpg
peco PL 10.jpg (51.76 KiB) 1632 keer bekeken



Wim Ros

Re: Kruising SL-E390F van Peco aansluiten

Bericht door Wim Ros »

evo schreef:Wat ik een beetje vreemd vind aan afb.6 is dat ze de buitenste rails ook geisoleerd getekend hebben. Dit is natuurlijk helemaal niet nodig, ik heb deze gewoon gesoldeerd en alleen de binnenste rails geisoleerd met een plastic raillasje.
Dat is niet zo vreemd, als je daar een wissel op aansluit is dat de aansluiting van het puntstuk van het wissel.

Mvg
Wim.



Wim Ros

Re: Kruising SL-E390F van Peco aansluiten

Bericht door Wim Ros »

Geert-Jan, maak het nu niet nog moeilijker. Ook al is het goed bedoeld. ;) ;)

Mvg
Wim.



Gert Jan
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 feb 2009 20:35

Re: Kruising SL-E390F van Peco aansluiten

Bericht door Gert Jan »

Beste Wim,

Het schema op pagina 2 gaat uit van PL 15 twinschakelaar, terwijl in de tekst wordt gesproken over een pl 13 schakelaar. Vandaar mijn reaktie hierop.Moeilijker? Wel duidelijker ;)

m.vr.gr.

Gert Jan


Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Kruising SL-E390F van Peco aansluiten

Bericht door evo »

Op verzoek: een foto van mijn rattenest onder de baan. De bundel oranje/geel/zwart is de aansturing van de wissel en bruin/rood zijn de rijdraden. De 2 zwarte lussen zijn de draden die aan de puntstukken zitten (met krimpkous eromheen) die naar het moedercontact van de overliggende PL-13 gaan. De bruine en rode draad zitten gekruist op de geschakelde contacten van de PL-13.
De warboel van draden ziet er ingewikkelder uit dan die werkelijk is. Focus op de rode en bruine draden en vergeet oranje en geel.
Bijlagen
engelsewissel2050.JPG
engelsewissel2050.JPG (116.86 KiB) 1613 keer bekeken


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: Kruising SL-E390F van Peco aansluiten

Bericht door Trammetje »

Heren,

bedankt voor jullie antwoorden. Geeft niets als er overtollige informatie staat, ik filter er wel uit wat ik hebben wil.

Ga toch voor de pl-15 denk ik. In eerst instantie doe ik niet met de extra schakeling maar dat kan later dan altijd nog. Als ik het goed heb kan ik daarmee op mijn schakelpaneel led's laten branden voor de stand van de kruising. (dit kan ik dan ook bij de wissels toepassen)

Als ik het goed heb kan ik de wissel ook alleen omzetten met een pl-10


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Kruising SL-E390F van Peco aansluiten

Bericht door shoven »

Trammetje schreef:Als ik het goed heb kan ik de wissel ook alleen omzetten met een pl-10
Ja, dat is de wisselaandrijving en die duwt gewoon een pin heen en weer die je aan je wissel bevestigt om hem om te zetten.
En doet dat nogal luidruchtig.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Trammetje
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:31
Locatie: Langedijk

Re: Kruising SL-E390F van Peco aansluiten

Bericht door Trammetje »

OKe, deze kruising is nu duideljik.

Nu de volgende vraag:
Afbeelding

De kruising die in het middel ligt heeft ook weer 4 aansluitingen. Ik denk dat ik deze kruising ongeveer het zelfde zal moeten aansluiten. Maar omdat ik niet zo technisch ben zal het makkelijk zijn als iemand een aansluit schema heeft of kan maken.

De vier wissels zullen worden aangedreven met ieder een pl-10. Volgens mij moet het voldoende zijn als 1 of 2 daarvan worden voorzien van de schakelaar van peco (pl-15).
Ik zit er aan te denken om alle wissel met 1 schakelaar te gaan bedienen, er zijn toch maar twee mogelijkheden, rechtdoor of kruisen.


Sander
http://mijn-n-baan.webnode.nl/
Peco eruit --> Minitrix erin
Plaats reactie