Micha terug op het spoor ;-)

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
micha

Micha terug op het spoor ;-)

Bericht door micha »

Hallo,

ik ben Micha en ben 33 jaar, oorspronkelijk uit Tilburg, nu sinds een paar jaar woonachtig in Dordrecht ivm werk/vriendin. Na ongeveer 25 jaar heb ik dan toch de knoop doorgehakt en keer ik weer terug op het spoor. Ditmaal op N-spoor. Vroeger was het nl. H0 voor mij (hetgeen ik compleet onwetend doodleuk altijd gewoon 'Ho' noemde).

Ik was er al vroeg bij qua treinen, want ik denk dat ik rond mijn 3e / 4e al mijn eerste H0 Lima treintjes had rondrijden. Eerst los op de vloerbedekking, toen op een plaat die op schragen lag en toen op een heuse gemodelleerde (platte) treinplaat. Ik weet niet precies meer wat ik allemaal had, maar in ieder geval een klein stoomlocje, de TGV, een groene engelse dieselloc, een V200 en nog een andere diesel waarvan ik de naam niet weet. Geloof dat alles zo'n beetje van Lima was. Alleen verprutste ik nogal eens een motortje door teveel olie op die dingen te doen (ik weet al niet precies meer wat ik deed toen..). Maar, wat me bij was gebleven is dat de TGV grandioos was en muisstil liep en het kleine stoomlocje het altijd perfect deed en stiekum erg veel karretjes kon trekken ;-). Rond een jaar of 7 of 8 was ik na een jaar of 2 echter uitgekeken op de treinplaat en werd ik compleet gefacineerd door de toen opkomende Tekenfilm series zoals Transformers. Aangezien de plaat ruim 2 bij 1,20 was, nam dat dusdanig veel ruimte in om mijn kamer dat hij is verkocht. Ik heb nog wel daarna een aantal jaar een lego trein gehad (omdat ik het toch niet kon laten blijkbaar).

Hoe dan ook, ik ben het altijd fantastisch blijven vinden om naar treinen te kijken, zowel in het echt als op een modelbaan. Niet dat ik er actief mee bezig was, maar als ik er toevallig 1 zag dan keek ik altijd even wat langer dan de gemiddelde persoon. Ik speelde sinds een aantal jaar al wel met het idee dat het weer fantatisch zou zijn om een mooie treinbaan te hebben, maar door drukte kwam het er niet van. Recent bedacht ik me dat het er nooit van zou komen als ik niet gewoon zou beginnen met een startset aan te schaffen. Uiteraard wilde ik digitaal, want als ik me 1 ding kan herinneren dat irritant was bij analoog, dan was het wel dat alle treinen altijd even hard rondscheurden en je nooit met 1 treintje tegelijk kon spelen terwijl de rest rondjes reed.

Dus, ik heb gisteren een Minitrix startset besteld uit de 2010 collectie. Aangezien ik exclusief wil gaan voor Epoch III (met hooguit wat Epoch II materiaal nog erbij) en ik voornamelijk hou van vrachttreinen en passagiers treinen met van die kleine gezellige wagonnetjes, heb ik voor de startset met de V200 gekozen. Niet dat de V200 nu mijn absolute favoriete loc is, maar wel omdat ik er vroeger ook eentje had ;-). Dus ik ben benieuwd wanneer de set uitkomt en ik hem kan gaan ophalen. Ik heb verder nog geen plannen gemaakt over hoe nu verder, maar ik ben alvast wat aan het spelen met de Anyrail trial versie. We zullen zien...!

EpII-V, digitaal, NS+DB, Nederland+Duits landschap, eerste baan van 275x70

Jos

Re: Micha terug op het spoor ;-)

Bericht door Jos »

Hallo Micha,

Welkom op het forum :D
Dat virus verlies je nooit he :mrgreen:

Groetjes,
Jos

henry

Bericht door henry »

micha welkom op het forum

als je gaat beginnen graag veel fotowek

groetjes henry

Onderwerp starter
micha

Bericht door micha »

@ Jos -> bedankt, en dat virus blijft inderdaad goed hangen ;-). Gelukkig is het een prettig virus (behalve voor de beurs ;-)

@ Henry -> ook bedankt. Ik zal zeker foto's gaan posten. Dat zal nog wel even duren, maar dat is nu net het leuk van een forum. Delen wat je aan het doen bent en reacties lezen.

EpII-V, digitaal, NS+DB, Nederland+Duits landschap, eerste baan van 275x70

EVR

Bericht door EVR »

Welkom op het forum!
Veel plezier met je herstart in de wereld van deze prachtige hobby!

Eventuele plannen zien we natuurlijk graag!

Grtz Ed

NS, DB, SNCF, NMBS, FS
Fleischmann, Minitrix, Arnold, Kato, Mehano, THS, LS Models, Piko SAI
Full Analog
Flm 6735/6755
Weller W61
Lindström, Bahco & Knipex Tools
Bosch "Invented for life"
DeWalt "Guaranteed Tough"

Marcel

Bericht door Marcel »

Welkom Micha,
ik heb tot ik het ouderlijk huis uit ging ook een grote H0-baan gehad,en ben nu bezig met een N-baan.
Die V200 is een goede keus (èèn van mijn favorieten) en is multifuncioneel inzetbaar,zowel op hoofdsporen als lokaalsporen,met pers.rijtuigen of goederenwagons.
Veel plezier met bouwen.

Plaats reactie