ik ben Micha en ben 33 jaar, oorspronkelijk uit Tilburg, nu sinds een paar jaar woonachtig in Dordrecht ivm werk/vriendin. Na ongeveer 25 jaar heb ik dan toch de knoop doorgehakt en keer ik weer terug op het spoor. Ditmaal op N-spoor. Vroeger was het nl. H0 voor mij (hetgeen ik compleet onwetend doodleuk altijd gewoon 'Ho' noemde).
Ik was er al vroeg bij qua treinen, want ik denk dat ik rond mijn 3e / 4e al mijn eerste H0 Lima treintjes had rondrijden. Eerst los op de vloerbedekking, toen op een plaat die op schragen lag en toen op een heuse gemodelleerde (platte) treinplaat. Ik weet niet precies meer wat ik allemaal had, maar in ieder geval een klein stoomlocje, de TGV, een groene engelse dieselloc, een V200 en nog een andere diesel waarvan ik de naam niet weet. Geloof dat alles zo'n beetje van Lima was. Alleen verprutste ik nogal eens een motortje door teveel olie op die dingen te doen (ik weet al niet precies meer wat ik deed toen..). Maar, wat me bij was gebleven is dat de TGV grandioos was en muisstil liep en het kleine stoomlocje het altijd perfect deed en stiekum erg veel karretjes kon trekken

Hoe dan ook, ik ben het altijd fantastisch blijven vinden om naar treinen te kijken, zowel in het echt als op een modelbaan. Niet dat ik er actief mee bezig was, maar als ik er toevallig 1 zag dan keek ik altijd even wat langer dan de gemiddelde persoon. Ik speelde sinds een aantal jaar al wel met het idee dat het weer fantatisch zou zijn om een mooie treinbaan te hebben, maar door drukte kwam het er niet van. Recent bedacht ik me dat het er nooit van zou komen als ik niet gewoon zou beginnen met een startset aan te schaffen. Uiteraard wilde ik digitaal, want als ik me 1 ding kan herinneren dat irritant was bij analoog, dan was het wel dat alle treinen altijd even hard rondscheurden en je nooit met 1 treintje tegelijk kon spelen terwijl de rest rondjes reed.
Dus, ik heb gisteren een Minitrix startset besteld uit de 2010 collectie. Aangezien ik exclusief wil gaan voor Epoch III (met hooguit wat Epoch II materiaal nog erbij) en ik voornamelijk hou van vrachttreinen en passagiers treinen met van die kleine gezellige wagonnetjes, heb ik voor de startset met de V200 gekozen. Niet dat de V200 nu mijn absolute favoriete loc is, maar wel omdat ik er vroeger ook eentje had