Na een aantal maanden op dit forum als gast te hebben rondgedoold en daarvan weer ontzettend veel van genoten en geleerd te hebben, heb ik me vandaag geregistreerd.
Van jongs af aan heb ik me altijd met treinen (1 op 1) beziggehouden, heb daar enorm veel boeken en nu heel veel DVD's van verzameld. Ik heb zelfs heel even -maar dat is wel meer dan 25 jaar geleden- een heel klein N-baantje gehad.
Maar ik denk dat iedereen wel weet hoe dat gaat; huishouden in opbouw, kindertjes, dus de prioriteiten lagen toch heel ergens anders.
Het bloed kruipt natuurlijk waar het niet gaan kan en nadat mijn werkgever besloot dat hij me wel kon missen (krijgt-ie nog wel spijt van

Met de kennis die ik onder andere hier op het forum heb opgedaan en de mogelijkheid om aan jullie vragen te stellen zou dat allemaal goed moeten lukken.
Ik heb besloten om volkomen analoog te gaan rijden, want dat is techniek die ik volkomen begrijp. Ik heb mijn hele werkzame leven met computers te maken gehad en heb van de digitale techniek even mijn bekomst.....
Ik ga wel het EMS-systeem van Trix gebruiken; zodat ik toch op één stroomkring vier treinen onafhankelijk van elkaar kan laten rijden (met functionele bovenleiding).
Omdat de kamer nog niet beschikbaar is, heb ik een testbaantje op een plaat van 120x60 gelegd om allerlei schakelingen uit te proberen en dat bevalt uitstekend. Ik heb ook al wat ervaring opgedaan met het plaatsen van EMS-bouwstenen in locomotieven, zodat in elk geval op de hoofdbanen die vier treinen ook kunnen rijden.
Als ik zover ben dat ik kan gaan bouwen, zal ik daar natuurlijk het nodige van laten zien. Het plan is verder om een Duitse baan te maken in de jaren 1950.
Voorlopig blijf ik de bouw van de diverse banen volgen op het forum (vooral die van Ron) en hoop nog veel van jullie te leren. Het rollend materieel staat voorlopig in de vitrine samen met nog een afwijking van me, de "Goldies" van Arnold.
Groeten,
Rob (alweer een, dus maar