gisteravond maar eens de gok gewaagd. Mes in de bodemplaat en snijden maar. Ik ga hem toch volgens de 1zu160 manier ombouwen plus een schakelbare verlichting voor. Zal er uitgebreid foto's van maken.
Edit:
Succes !! Het is gelukt. in 1x goed zelfs. Hij loopt echt super mooi, heel langzaam. Alleen bij hoge snelheid maakt het motortje een gierend geluid, maar dat was ook af en toe voordat hij digitaal was. Dus nog een keertje smeren en kijken of het over gaat.
Nou jah foto reportage met uitleg.
Als eerste moest er besloten worden waar de decoder zou komen. Aangezien ik nog geen slijpschijfjes heb voor de dremel en ik het niet zag zitten om hem achterin te plaatsen zoals op de site van mtkb ga ik hem plaatsen zoals op de site van 1zu160.
Dus lok ging uit elkaar en het printplaatje was de klos. Heb daar ruimte gecreeerd met een hobbymesje zodat de decoder er precies tussen past en er nog wat ruimte is voor de draadjes. Hij zit alleen geklemt en was niet nodig om hem te lijmen of vast te tapen.

- 30052010878.jpg (72.32 KiB) 4365 keer bekeken
Daarna ben ik gaan kijken hoe ik de draadjes het beste kon laten lopen. heb de spoelen en condensator verwijderd en de strips voor de motor gebruikt en daar de motordraden op vast gesoldeerd.
De binnenkomende spanning zit ook de 2 clips gesoldeerd en heb een extra verbinding tussen de 2 masse strips gemaakt dmv een draad die onder de gele draad zit op de foto.
Vanwege de beperkte ruimte heb ik met mn soldeerbout een gootje gekrast/gesmolten waar deze draad inligt. deze draden liggen links ook al in een verdiepte plek die al aanwezig was.
De witte draad voor het voorste licht heb ik ook in een gootje gelegd. deze steekt tussen het draaistel en de printplaat door (deze is afgevlakt links en rechts en past daar precies tussen door zonder de draaiende beweging te hinderen.)

- 30052010884.jpg (82.05 KiB) 4365 keer bekeken
Hier onder nog 2 fotos van het draadje naar het voorste draaistel voor de verlichting. Deze gaat via de linker cilinder naar beneden. Heb hier 2 gaatjes in gemaakt waardoor deze binnen in de cilinder naar beneden gaat. De draad moet nog gecamoufleerd worden. (verf ligt bij een vriend)

- 30052010883.jpg (72.92 KiB) 4365 keer bekeken
en van de andere kant. (is een beetje op zn kop gemaakt maar duidelijk zat)

- 30052010885.jpg (81.2 KiB) 4365 keer bekeken
Deel 1/2