Ipharra schreef: ↑02 dec 2020 17:19
Hoi Wim,
Ik heb een multimaus met een z21 net als Willem en daar kun je alle CV's prima mee uitlezen en programmeren. Je verhaal gaat alleen op met de oudere centrale van Roco/Fleischmann 10761.
Ik vrees dat Wim gelijk heeft, de MM leest via de z21 enkel uit via POM, niet via een programmeerspoor omdat het geen program output heeft zoals een centrale. Het uitlezen gaat niet altijd vlekkeloos en hoger dan CV (ik meen uit mijn hoofd 255) is niet mogelijk met deze startset units icm de MM. Volgens de technische afdeling van Zimo, wist het zelf ook niet, hoor. Maar liep er tegenaan in een klus waarbij de decoders wilden inregelen voor ABC met de Z21start.
Nu vind ik zelf het programmeren op het hoofdspoor via POM niet zo charmant en doeltreffend als via een program output. Dat is stabieler en meer trefzeker.
Maar in dit geval zou CV1, 17/8 en cv29 geen enkel probleem moeten zijn. Ik denk dat het hier niet wil omdat je een inductie nodig hebt om een CV te kunnen lezen. En aangezien de decoder in een wagon zit verwacht ik niet dat er een gloeilamp of motor is aangesloten om die inductie op te wekken. Zet eens een gloeilamp, 180 ohm weerstand of een oude motor over de sporen als je programmeert, wil het dan wel?
Als het niet lukt kan het zijn dat de decoders even een firmware reset nodig hebben. Dit doen we wel eens als een DH decoder geen reactie meer geeft, aan de DH Programmer, firmware update en ze doen het spontaan weer
Wel een mazzeltje zeg, maar ik heb zo een bruin vermoeden dat de soundmodule een Uhlenbrock IntelliSound 3 module is en geen SH10.
Die ziet er zo uit:
De Uhlenbrock is volgens mij ook het enige andere merk wat een soundmodule heeft en gebruikt ook tantaal condensatoren.