Klaas stelt zich voor

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
klaas1975
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2010 18:40
Locatie: Nijemirdum

Klaas stelt zich voor

Bericht door klaas1975 »

Net als alle anderen zal ik me ook even netjes voor stellen.
Ik ben Klaas Boekema, ben vrachtwagen chauffeur bij "Wasserij de blinde" te Heerenveen.
Ben hier ook om meer te leren over het N spoor.
Ben momenteel actief met de schaal H0 maar wil binnenkort ook bezig met het N spoor.
Heb gelijk al een vraag hier over.
Is er ook een Railbus in schaal N.

Vriendelijke groet,


Klaas boekema


Niet alleen H0 maar ook N spoor is een mooie schaal
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4428
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Klaas stelt zich voor

Bericht door Jos »

Welkom op het forum Klaas.
En ja, zowel Fleischmann als Minitrix leveren de railbus.

Groetjes,
Jos



henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Klaas stelt zich voor

Bericht door henry »

welkom op het forum

groetjes henry


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2191
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Klaas stelt zich voor

Bericht door Robert_N-Nm »

Hoi Klaas, welkom.

Als aanvullingop Jos, Fleischmann heeft een VT95/BR 795 onder artikelnummers 7400-01 (tijdperk III, met bovenramen) t/m 7402-03 (tijdperk IV). Minitrix levert een VT98/BR 798 onder artikel 12554/12555/15855 (tijdperk IV) en 12467 (tijdperk III, sound). Arnold heeft in het verleden ook een railbus gehad. Das inmiddels een sterk verouderd model (jaren '70-model), maar voor de volledigheid. Het voordeel van de railbus van minitrix is dat het grote voorbeeld in het verleden gecombineerd werd met een ander personenrijtuig (meestal oude 2-assers) en ook een enkele goederenwagen. Dat maakt voor leuke combinatiemogelijkheden opzich.

Robert

p.s. Voor een impressie van de eigenschappen van de railbus van minitrix: Minitrix BR 701 bovenleidingsinspectiewagen (gaat over z'n broertje maar ze zijn qua techniek vrijwel identiek aan de normale railbus, alleen de stroomvoerende koppeling ontbreekt).


Fan van Alpenbanen in N(m)
Plaats reactie