info gevraagd analoog schakel, digi rijden

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
karelN
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 mar 2019 16:02
Locatie: amersfoort

info gevraagd analoog schakel, digi rijden

Bericht door karelN »

Beste Spoorum fellows, ik sta net op het forum onder KarelN. Fijn om nu zo ervaringen te kunnen delen en raad te vragen.
mijn vraag is wie ervaring heeft met digitaal rijden, but analoog schakelen, verlichten( wissels, blokken, seinen). mijn kennis en kunde ben ik aan het opbouwen en merk nu al dat ik te veel tijd zal kwijt zijn als ik alles digitaliseer en programmeer. baan, leggen, eenvoudig rijden en Scenery is meer mn ding.
Ik zoek informatie over: hoe mn baan in blokken te verdelen, te beveiligen, dat op centraal punt te kunnen bedienen en wissels te schakelen. rails, wissels zijn fleismann profi met bedding en in het zicht peco 55.
Bestaan er bezet/stopmelders voor analoge bediening ic met digitaal rijden.?
ik zou al blij zijn met verwijzing naar een handige( jip en janneke taal) site en persoon.

ik hoop mn vraag zo duidelijk te hebben gesteld. bedankt vast. wessel


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3653
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: info gevraagd analoog schakel, digi rijden

Bericht door maarten »

Karel/Wessel, ken je al de website van nproject.org? Daar staat heel veel kennis verzameld, ook over de basisprincipes van digitaal.

Door Corona hebben veel dingen stil gelegen maar onze forumeigenaar geeft normaliter verschillende workshops. Op YouTube heeft DTS ooit een uitgebreide video (2,5 uur!) geplaatst waar een hele hoop in wordt uitgelegd over digitaal rijden.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
karelN
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 mar 2019 16:02
Locatie: amersfoort

Re: info gevraagd analoog schakel, digi rijden

Bericht door karelN »

dank je Maarten.helder.


Plaats reactie