Aankoop digitale dieselloc + wagons

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Liebherr
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2022 13:21
Locatie: Berlicum N.B

Aankoop digitale dieselloc + wagons

Bericht door Liebherr »

Hallo allemaal,

Ben op zoek naar mijn eerste digitale dieselloc.
Wil een duitse industriele spoorbaan bouwen en zoek daarbij een passende loc. Tijdperk IV / V
Ik vind persoonlijk de br 129 en de br 232 mooie locs maar wellicht zijn er tips omtrent de 1e aankoop mbt de loc en wagons (merk type etc)
Wil gewoon in 1 keer fatsoenlijk starten.

Thanks!



deBult
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 nov 2022 04:10

Re: Aankoop digitale dieselloc + wagons

Bericht door deBult »

Hier ook een beginner: met een FLM BR212 uit een startset: aandachtspuntje: ik had niet door dat de functionaliteit seinen voor en achter onder het rode budget potlood hebben geleden : ik heb alleen verlichting aan de voorzijde/rijrichting van de loc. De rode achterseinen ontbreken. Op de een of andere manier stoort me dat.


FLM Profi N rails, z21, 2 FLM locjes (BR 212, V200) en 1 PIKO 2200: “beginner”.

MJMaverick
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 nov 2022 15:28

Re: Aankoop digitale dieselloc + wagons

Bericht door MJMaverick »

Voor wat de loc aangaat zou ik in ieder geval de digitale functies van de loc checken voor de aankoop. Welke verlichtingsopties zijn er, kan hij geluid maken, dat soort zaken. En zorgen dat die functies afgestemd zijn op jouw wensen.

Deze lijkt in jouw straatje te passen, is alleen pas in Q2 2023 beschikbaar...

Qua wagons is vind ik het lastiger adviseren, dat is zo persoonlijk.


Marnix - Beginner
Fleischmann N Piccolo met bedding
z21 wit
iTrain 5 Standard
RailModeller Pro
Mac OS
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Liebherr
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2022 13:21
Locatie: Berlicum N.B

Re: Aankoop digitale dieselloc + wagons

Bericht door Liebherr »

deBult schreef: 13 dec 2022 09:55 Hier ook een beginner: met een FLM BR212 uit een startset: aandachtspuntje: ik had niet door dat de functionaliteit seinen voor en achter onder het rode budget potlood hebben geleden : ik heb alleen verlichting aan de voorzijde/rijrichting van de loc. De rode achterseinen ontbreken. Op de een of andere manier stoort me dat.
Goede tip 😊 Heb al wat jaren als modelbouwer achter de rug en uit ervaring weet ik dat half werk altijd spijt oplevert..


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Liebherr
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2022 13:21
Locatie: Berlicum N.B

Re: Aankoop digitale dieselloc + wagons

Bericht door Liebherr »

MJMaverick schreef: 13 dec 2022 16:50 Voor wat de loc aangaat zou ik in ieder geval de digitale functies van de loc checken voor de aankoop. Welke verlichtingsopties zijn er, kan hij geluid maken, dat soort zaken. En zorgen dat die functies afgestemd zijn op jouw wensen.

Deze lijkt in jouw straatje te passen, is alleen pas in Q2 2023 beschikbaar...

Qua wagons is vind ik het lastiger adviseren, dat is zo persoonlijk.
Ja die had ik al gezien. Dat is zeker een goede kandidaat! Wagons zijn er talloze maar ik wil ook zelfde tijdperk en ook wagons die er achter hebben gehangen in reallife. Vind bouwkwaliteit van de wagons ook wel een ding, ben zuinig op mijn spullen dus hoeft niet het goedkoopste maar wel qua degelijkheid en detaillering het mooiste.


Plaats reactie