Hallo allemaal

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
niels1981

Hallo allemaal

Bericht door niels1981 »

Hallo, mijn naam is Niels, ben 44 jr en ben woonachtig in het zuidwesten van Nederland (Gem. Sluis).

Ben sinds vorig jaar gaan samenwonen met mijn vriendin op een mooi rustig plekje in de polder :)
In mijn vorige woning had ik ook een N schaal baan maar heb daarbij de fout gemaakt dat 'ik toch nooit meer
ga verhuizen en modules heb ik niet nodig''. Van deze baan is helaas weinig meer over op enkele gebouwen na.
Rails heb ik het meeste kunnen redden. Rails zijn van Roco.

In ons nieuwe huis heb ik wederom een plek voor de hobby, een kamer van ruwweg 3 bij 4 meter. Nu hopelijk niet meer
verhuizen :D Doel is wel om hem gemakkelijker te demonteren te maken...

Het baanplan ben ik nog niet helemaal uit, ik wil graag gaan rijden met Nederlands en Duits materiaal.
Digitaal en analoog. Misschien vreemde keuze maar ik had en heb digitale loks maar nu ook analoge loks.
Analoog wil ik ook nog laten rijden.
Ook ben ik nog niet zeker betreft de rails. Ik vind de Roco spoorstaven nogal hoog dus misschien Peco code 55.
Al moet ik me nog eens heel goed inlezen over de wissels.
Met Roco rails was ik zo weg, wissels waren analoog en de aansluiting vond ik vrij gemakkelijk.

Al met al veel om over na te denken.

Groet, Niels

maarten
Moderator

Re: Hallo allemaal

Bericht door maarten »

Welkom Niels!

Wil je met de computer rijden of puur alleen handmatig? Je zou kunnen kijken naar Dinamo, dat is een hybride systeem waarbij je met analoog en digitaal op dezelfde baan tegelijkertijd kunt rijden. Dat kan door je baan op te delen in blokken, ieder blok wordt dan zo aangestuurd zoals de loc die daar rijdt het nodig heeft, analoog of digitaal. Als de loc naar het volgende blok rijdt wordt dat blok weer aangestuurd zoals nodig, en zo verder.

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Welkom!

Dinamo is dan een geweldig systeem om om in te zetten 😉👍🏻

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Hans

Bericht door Hans »

Hallo Niels,

Welkom op het forum.

Mvg

Hans

XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Onderwerp starter
niels1981

Bericht door niels1981 »

Hallo, dank voor het welkom.

Dank voor de tips, ik zal zeker Dinamo in mijn achterhoofd houden. Voor nu kijk ik nog veel
rond en lees me vooral in.

Groetjes

Niels

shoven

Bericht door shoven »

Welkom Niels.

Dinamo is vooral interessant als je veel analoge locs hebt. Op dit forum staan meerdere draadjes die de rekensom voor je maken. Meestal blijkt het goedkoper die locs te digitaliseren.
Zelf vind ik het jammer dat er maar één fabrikant is die het maakt. Als die stopt houdt het op. Bij DCC is dat heel anders.

De meesten hier (ik ook) zweren bij Peco code 55, vanwege de spoorstaaf-hoogte, maar ook vanwege de prima wissels. Maar je moet wel van flexrails houden.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

walter666

Bericht door walter666 »

Welkom, en vooral veel (bouw)plezier

Plaats reactie