Fleischmann 22301/22303 met SEEP PM4

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Apost

Fleischmann 22301/22303 met SEEP PM4

Bericht door Apost »

Ik heb de slanke wissels van Fleischmann zonder bedding voorzien van een SEEP PM4. Besteld bij Rails of Shefield, kosten geen drol, GBP 8,29 ofwel EUR 9,70 per stuk. Ik bestelde er vier. Nadeeltjes 1) er komen wel wat verzendkosten bij, EUR 16,38 en 2) DHL moet ook wat hebben: invoerrechten en BTW, maar liefst EUR 28,09 , dat viel een beetje tegen. Totaal 86 Euro voor 4 aandrijvingen dus, wees gewaarschuwd ;)

De PM4 is een dubbele spoelaandrijving (dus geen servo) met een slag van pakweg een centimeter, meer dan genoeg. Inbouw is redelijk eenvoudig. Sleufgaatje boren met de dremel. Waar ik onder de tafel geen ruimte had, heb ik een stukje 0.8 mm lasdraad gebruikt om de PM4 naast het spoor te kunnen monteren, zie de foto.
Afbeelding

Zo komt het er van boven uit te zien (slecht licht!):
Afbeelding

De pen van de PM4 heb ik nog niet afgeknipt, je kunt goed zien waar die zit. Het oogje van de lasdraad gaat om de pen heen, en het andere einde van de draad prikt door de wissel heen. Werkt het? Ja!

Groetjes APost

robert

Re: Fleischmann 22301/22303 met SEEP PM4

Bericht door robert »

Hoi,

Ook te bestellen bij DM toys voor €9.99 per stuk. https://www.dm-toys.de/de/produktdetails/Peco_PM4.html

Groeten Rob

Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Plaats reactie