Ik heb 2 vragen over Boosters. Ik heb een Ecos die voorzien is van een 4 Ampere Booster (H0 stand). Mijn modelbaan begint inmiddels aardig groot worden waardoor ik redelijk wat treinen tegelijk kan rijden. Inmiddels zit ik op rond de 10 treinen gemiddeld. Veder heb ik ook ongeveer 60 wagens en rijtuigen rondrijden die voorzien zijn van 10K weerstanden. Met 10 treinen maal 0,5 ongeveer Ampere verbruik per decoder zit ik al 5 ampere.... (al deze redenatie niet klopt, lees ik het wel

Als ik kijk naar bovenstaande lijkt het me dat ik een extra booster nodig heb. Het gekke is dat je op de Ecos het verbruik kan zien. Het lijkt daarop dat ik nog niet aan de max zit... ik merk zelf (denk ik) dat ik de laatste tijd wat meer haperende treinen heb.
Mijn eerste vraag is, hoe kan je zien dat je te weinig vermogen hebt? Vallen treinen eerder stil, haperen ze meer?
Mijn 2e vraag is, (met Eurospoor in het vooruitzicht) ik zie dat een extra Ecos Booster ongeveer 200 Euro kost. Zijn er wellicht goedkopere en aantrekkelijke alternatieven?
Greetz, Jeroen