En plots begon mijn BR151 met ingebouwde Kuhn N025 decoder te stotteren en sloeg daarna op hol om niet meer te stoppen.
Ook na een noodstop bleef hij maar gaan.
Ik rij met een fleischmann MM en kan de decoder hiermee niet resetten, tenzij ik de hele bib. meeneem.
Is de decoder misschien overleden en moet ik hier een andere inzetten, of zijn er nog andere mogelijkheden.
En vandaag sloegen opeens 2 andere loks op hol en reageerde niet meer op de commando's van de MM.
Van een lok begon onder het rijden spontaan de achterlampen te branden en hierna reageerde hij nergens meer op.
Opnieuw programeren van de loks had geen resultaat.
Heeft iemand een idee hoe dit opeens kan dat er 3 loks (decoders) zo kort na elkaar op hol slaan.
de eerste was voorzien van een Kuhn n025 en de laatste 2 trans dsx75 decoders.
Wanneer zo iets bij mij gebeurd, is het bijna altijd na een paar stotter kontakten, kort achter elkaar, en dan spuit de lok weg.
Snel reageren is dan nodig, want hij luistert niet meer.
Ik heb een nieuwe decoder in de BR151 gezet. Deze op het programmeerspoor gezet maar meteen hetzelfde euvel, hij sloeg op hol.
Deze decoder heb ik vervolgens in een BR120 gebakken en had geen problemen.
Waarschijnlijk heb ik een kortsluiting in de BR151 zitten. Heb er wel naar gezocht met een multiemeter en eea vergeleken met een andere BR151, maar tot op heden nog niets gevonden.
Heb je al gekeken of die U-vormige veerklemmetjes waarmee je de print vastzet en de stroomtoevoer naar de print verzorgt wel goed zitten?
Als je ze verkeerd monteert heb je een ongewenst extra massacontact, ze mogen maar op 1 manier geplaatst worden.