Maar dat is verleden tijd. Nu ik later groot ben moet er een betere baan komen.

Een sporenplan heb ik nog niet maar dat wordt relatief eenvoudig. Sowieso een dubbel spoor wat de doorgaande (rode) lijn wordt met een paar aftakkingen. Een schaduwstation met opstelsporen zit ook in de planning. Ik wil digitaal gaan rijden, ook met behulp van een pc. Het idee is een soort van (beperkte) dienstregeling te rijden door de pc en dat ik zelf met de goederentreinen speel die hier dan tussendoor moeten gaan rijden. Geen idee of dat kan, maar dat zie ik dan wel. Een bovenleiding is wel een wens maar of die er daadwerkelijk komt weet ik nog niet, dat is een aardige kluif om dat goed te doen.
De tijdsetting is anno nu maar er komt ook een museumlijntje waar 1 stoomloc komt te rijden met een paar antieke passagierswagons. De rest is relatief modern. Ik ben sowieso niet iemand van de harde lijn die perse een kloppend tijdperk en geografische setting wil hebben. Ik vind het knap als iemand dat helemaal uitzoekt en z'n baan op die manier bouwt, maar daar ben ik zelf te lui voor en ik vind ook te veel mooi.

Vooralsnog bestaat mijn materieel bijna alleen nog maar uit goederentreinen. Omdat ik niet een bepaald land wil uitbeelden heb ik nog geen keuze kunnen maken uit passagiersmaterieel. Nederlands vind ik wel mooi maar dat slaat nergens op met (bescheiden) bergen. Ander materieel vind ik dan weer te Duits/Zwitsers/Oostenrijks. Nou ja, die keuze komt nog wel.
Omdat tijd met kleine kids een schaars goed is en ik ook nog de zolder moet isoleren is dit een meerjarenplan. Het zal nog wel even duren voordat ik daadwerkelijk aan de slag kan met een baan. Tot die tijd beperk ik mij door hier veel op te steken en wat autootjes te verbouwen, boompjes maken, dagdromen, etc. Genoeg om me te vermaken in ieder geval.