vonken locs

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
nico42

vonken locs

Bericht door nico42 »

Hallo allemaal,

Ik heb weer een vraag aan jullie ik heb er vandaag erg veel "last" van dat er erg veel vonken van de wielen komen van mijn twee locs wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn.

Bedankt voor jullie hulp ;)

vantongeren

Re: vonken locs

Bericht door vantongeren »

Slechte geleiding, dat kan komen door slecht contact door vuil. Begin eens met de wielen en stroomafnemers schoon te maken....
Anderzijds kan het ook met de koolbostels te maken kunnen hebben wat voor kortsluiting zorgt.

Groet,
Marcel

Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III

Onderwerp starter
nico42

Bericht door nico42 »

Bedankt Marcel ik zal morgen eens de wielen schoonmaken de rails is wel schoon en nog eens een vraagje ik heb wel op sommige stukken dat de locs af en toe wat inhouden zou het zin hebben om de rail verbinders vast te solderen zodat de stoomgeleiding wat beter is???

shoven

Bericht door shoven »

Of wat meer voedingspunten aan de rails solderen.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

FidOo

Bericht door FidOo »

Ik zou nooit de rail-verbinders solderen. dat is zowiezo al erg lastig, daarnaast heeft steven een betere oplossing.

Maar begin eens met een onderzoek van je lok, vaak is deze ook de oorzaak van inhouden. (vuile koolborstels, wielen en stroomafnemers)

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
nico42

Bericht door nico42 »

Hallo beide heren,

Bedankt weer ik zal eerst eens maar de loc s kijken en wat Steven zegt een paar meer stroompunten solderen dat lijkt me wel beter op sommige stukken gaan de loc s wat minder hard rijden ik zal daar vanmiddag mee aan de gang gaan ;)

Plaats reactie