Na heel wat op dit forum rond gestruind te hebben, nu toch maar geregistreerd.
Uiteindelijk zie je op dit geweldige forum zoveel moois aan banen en tips dat ik me hier toch ook wil aansluiten.
Ik maak al geruime tijd wat banen die echter nooit tot een einde zijn gekomen, om wat voor reden dan ook.
In de meeste gevallen had het te maken met het feit dat ze bijna klaar waren en dan toch niet waren wat je zou willen, ben waarschijnlijk niet de enige in dit bonte gezelschap die daar last van heeft.
Wel ik sta op het punt om wederom voor een deel mijn baan aan te passen. Reden nu is dat ik ga proberen om het wat eenvoudiger voor mezelf te gaan maken, je wordt ook een dagje ouder toch? Heb wat problemen om steeds weer onder de baan te moeten kruipen. Ga nu uit van een oppervlakte, midden op de zolder, waar ik aan drie kanten omheen kan. De spiraal die ik in gedachte heb komt dan in een hoek die ik aan twee kanten kan bereiken. Inmiddels een deel van mijn zolderruimte op schaal 1:20 in karton uitgebeeld en hierin mijn plan gemaakt. Ziet er voor alsnog realiseerbaar uit.
Dan voor de liefhebbers ik gebruik selectrix, peco-rails, aandrijving met servo's, modules van diverse fabrikanten door elkaar, programma's die ik tot de beschikking heb Railroad en Co silver, aan het bestuderen, en uiteraard ook het uitstekende programma van Paul Haagsma wel bekend als programmeur van koploper. Waarom Railroad mocht het zo zijn dat in de toekomst om een of andere reden er geen aansturing met koploper meer mogelijk zou zijn dan is er geen probleem en ook andersom.
Omdat er zoveel moois is te zien op dit forum zal ik trachten om ook van de (her)bouw een verslag te gaan maken en hierbij niet te vergeten foto's te plaatsen. Dit als eerste nog te ondervinden hoe dit het beste gaat.
Hulp (railroad en co

Spoorse groet Henk te G.