Hallo allemaal,
Al een tijdje volg ik dit forum en haal ik wat ideetjes en tips van anderen uit al jullie berichten. Nu is het tijd om ook eens wat terug te doen zodat jullie ook voordeel hebben aan mijn ervaringen en 'skills'.
Op mijn 14e heb ik mijn treinbaan opgedoekt, te weinig ruimte en tijd om er echt iets van te maken. In de tussentijd wel bezig geweest met verzamelen van rails en modellen. Met alles wat ik verzameld heb kan ik nu ik een eigen huis heb 'gelijk' aan de bak.
In de kerstvakantie ben ik begonnen met een baanplan met behulp van Busch pc-rail. Niet echt een geweldig programma, maar het werkt redelijk goed en het is voldoende voor wat ik wil. Mijn idee is een baan met twee niveau's:
- Niveau 1 met een zichtbaar dubbelspoor met flauwe bochten waar lange treinen goed kunnen rijden. Het onzichtbare gedeelte beslaat twee schaduwstations met elk drie sporen.
- Niveau 2 met een zichtbaar dubbelspoor en een viersporig station. Het dubbelspoor van dit niveau kruist het dubbelspoor van niveau 1 met twee bruggen. Er is ook een industriespoortje waar treinen kunnen pendelen. Het onzichtbare gedeelte beslaat twee schaduwstations met twee sporen elk.
Al met al een bergachtig geheel, ik ga gebruik maken van Mecktronics treinbesturing.
Het geheel wordt gebouwd op modules met een totale lengte van plm. 5.25m bij 0.54m (lang en smal, meer ruimte heb ik niet).
Ik wil mijn vorderingen in de daarvoor bestemde fora plaatsen. Ik ben niet van plan om haast te maken, dus het kan ook wel even duren voordat ik een 'draadje' ga maken.
Ik wens iedereen veel succes met de modelspoorhobby.
Spoor 9 mm
Nummer 779: Spoor 9 mm
-
Onderwerp starter - Berichten: 448
-
Re: Nummer 779: Spoor 9 mm
hallo spoor 9 mm
welkom hier op het forum
als je vragen hebt stel ze maar er is hier op het forum genoeg kennis
(misschien wel zo netjes om met je echte naam te onder tekenen)
groeten richard
welkom hier op het forum
als je vragen hebt stel ze maar er is hier op het forum genoeg kennis

(misschien wel zo netjes om met je echte naam te onder tekenen)
groeten richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
-
Onderwerp starter - Berichten: 448
Hoi Richard,
bedankt voor je welkom. Gezien in je onderschrift een link staat naar de Delftse Modelspoorvereniging, ga ik ervan uit dat je daar lid bent. Ik heb al een paar keer gekeken op de site en het ziet er geweldig uit. Zelf ga ik ook een modulebaan maken, dus als ik wat vragen heb over de montage en doorverbindingen van electra zal ik daar zeker vragen over stellen. Wellicht dat ik een keer wil komen kijken op de vereniging op een "open avond" o.i.d.
Met vriendelijke groet,
Johan.
bedankt voor je welkom. Gezien in je onderschrift een link staat naar de Delftse Modelspoorvereniging, ga ik ervan uit dat je daar lid bent. Ik heb al een paar keer gekeken op de site en het ziet er geweldig uit. Zelf ga ik ook een modulebaan maken, dus als ik wat vragen heb over de montage en doorverbindingen van electra zal ik daar zeker vragen over stellen. Wellicht dat ik een keer wil komen kijken op de vereniging op een "open avond" o.i.d.
Met vriendelijke groet,
Johan.
-
hallo johan
ja inderdaad ik ben lid van de club nu bijna een jaar gezellig cluppie
leuke mensen en een goede leerplek voor mij
als je een keer langs wilt komen dat kan natuurlijk altijd!!
stuur maar een pbtje naar mij of neem contact op via de site
de vaste club avond is donderdag van 19.00uur tot 22a23.00 uur
en vaak zijn we er ook op de mandag avond van 19.00 tot 21.00 uur en soms ook nog op de zaterdag
we zijn bezig met de oude baan op te knappen(modules) en we gaan binnekort weer verder met de nieuwe baan
als je nog iets wilt weten laat het maar even weten
groeten richard
ja inderdaad ik ben lid van de club nu bijna een jaar gezellig cluppie
leuke mensen en een goede leerplek voor mij
als je een keer langs wilt komen dat kan natuurlijk altijd!!
stuur maar een pbtje naar mij of neem contact op via de site
de vaste club avond is donderdag van 19.00uur tot 22a23.00 uur
en vaak zijn we er ook op de mandag avond van 19.00 tot 21.00 uur en soms ook nog op de zaterdag
we zijn bezig met de oude baan op te knappen(modules) en we gaan binnekort weer verder met de nieuwe baan
als je nog iets wilt weten laat het maar even weten
groeten richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Hallo Johan,
Welkom hier en veel plezier!
mvg Bouwe
Welkom hier en veel plezier!
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Van harte welkom Johan op het N-forum .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093